Lc V8, nå Lc 150 37" Arctic Trucks (og litt BMW prat)
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Lc V8, nå Lc 150 37" Arctic Trucks (og litt BMW prat)
Da ser det ut som det blir ny Lc V8 på meg. Får den i neste uke. Er spent. Noen som har noen erfaringer med disse bilene? Hvordan er forbruket? Noen som vet hvem som selger front guard og annet stasj?
Senest rettet af Lc 200 V8 lør nov 10, 2012 4:36 pm, rettet i alt 3 gange.
- knut eivind
- Innlegg: 1818
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik
av utstyr til bilen så vil jeg anbefale www.bgnor.no de har mye fint og veldig service innstilt ellers er det sikkert også en drøss med andre leverandører
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Re: Lc V8
Lc 200 V8 skrev:Da ser det ut som det blir ny Lc V8 på meg. Får den i neste uke. Er spent. Noen som har noen erfaringer med disse bilene? Hvordan er forbruket? Noen som vet hvem som selger front guard og annet stasj?
Så vidt jeg vet så er du første heldige forumbruker... er nok begrenset med erfaring med denne bilen her.. .. jeg har sitti på en tur i baksetet...kan bare si: "konge"

Har du råd så har du vel råd

Grattis og lykke til!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Re: Lc V8
Hehe, ja regner med at det forbruket Toyota har oppgitt (1,02) ikke stemmer helt...marting skrev:Lc 200 V8 skrev:Da ser det ut som det blir ny Lc V8 på meg. Får den i neste uke. Er spent. Noen som har noen erfaringer med disse bilene? Hvordan er forbruket? Noen som vet hvem som selger front guard og annet stasj?
Så vidt jeg vet så er du første heldige forumbruker... er nok begrenset med erfaring med denne bilen her.. .. jeg har sitti på en tur i baksetet...kan bare si: "konge"sitat fra autofil : "Den nye v8 dieselen er sterk som en slagbjørn og tørst som en sjømann"
Har du råd så har du vel råd![]()
Grattis og lykke til!

Spennende. Legg ut alt av erfaringer, forbruk, hvordan du opplever bilen osv her! Si også noe om automaten. På min korte kjøretur med bilen fant jeg ikke ut av det med tiptronic funksjon, den girte nå selv uansett.
Fra Tyskland er det få om noen som klarer å komme under 1,2 på kjøring som er mest langkjøring. Men der er også autobahn. Spennende å høre om forbruk når du kjører i 70 på norske veger.
Du kan kikke på forumet til www.ih8mud.com og da 200 serien. Der er det noen som har satt på litt forskjellige felger og også noe arb fanger tilsv. Ellers har du delta fra Tyskland som har krombøyler og div. Men vet ikke om de har noen godkjente ennå (markedet i Russland er allikevel så stort...).
Har du med både sommer og vinter? 18" vinterhjul eller?
Bjørn Erik
Fra Tyskland er det få om noen som klarer å komme under 1,2 på kjøring som er mest langkjøring. Men der er også autobahn. Spennende å høre om forbruk når du kjører i 70 på norske veger.
Du kan kikke på forumet til www.ih8mud.com og da 200 serien. Der er det noen som har satt på litt forskjellige felger og også noe arb fanger tilsv. Ellers har du delta fra Tyskland som har krombøyler og div. Men vet ikke om de har noen godkjente ennå (markedet i Russland er allikevel så stort...).
Har du med både sommer og vinter? 18" vinterhjul eller?
Bjørn Erik
Litt off topic: men jeg lurer litt på om denne testen de tar for å finne forbrukstalla gir unaturlig lave tall på store motorer..
De kjører bilen på rullende landevei, sjåføren sitter og følger med på en skjærm som forteller han hastighet og gir (de følger en kurve på skjærmen)
Hvis denne kurven er standard til alle biler for å liksom gjenskape en normal kjøretur så ser jeg for meg et problem:
En diger v8 tdi klarer denne turen lett, uten at gassen må brukes veldig hardt. Mens en mindre motor må jobbe skikkelig for å følge samme syklus.. I virkeligheten vil man med den store motoren aksellerere fortere, kose seg med kraften og bruke mer suppe, men i den lille vil man infinne seg med liten kraft og ta livet mer med ro enn på testen..
puh... mye rart man kan lire av seg..også bare gjetting da (bortsett fra det med hvordan testen gjennomføres)
De kjører bilen på rullende landevei, sjåføren sitter og følger med på en skjærm som forteller han hastighet og gir (de følger en kurve på skjærmen)
Hvis denne kurven er standard til alle biler for å liksom gjenskape en normal kjøretur så ser jeg for meg et problem:
En diger v8 tdi klarer denne turen lett, uten at gassen må brukes veldig hardt. Mens en mindre motor må jobbe skikkelig for å følge samme syklus.. I virkeligheten vil man med den store motoren aksellerere fortere, kose seg med kraften og bruke mer suppe, men i den lille vil man infinne seg med liten kraft og ta livet mer med ro enn på testen..
puh... mye rart man kan lire av seg..også bare gjetting da (bortsett fra det med hvordan testen gjennomføres)

Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Ja, skal bli spennende å se hva forbruket blir. Jeg kjører som regel meget pent:-) Det er 20" på sommerhjulene. Tanken er å kjøpe 20" vinterdekk og sette de på de felgene som følger med bilen og heller kjøpe noen gromme sommerdekk og felger:-)beaas skrev:Spennende. Legg ut alt av erfaringer, forbruk, hvordan du opplever bilen osv her! Si også noe om automaten. På min korte kjøretur med bilen fant jeg ikke ut av det med tiptronic funksjon, den girte nå selv uansett.
Fra Tyskland er det få om noen som klarer å komme under 1,2 på kjøring som er mest langkjøring. Men der er også autobahn. Spennende å høre om forbruk når du kjører i 70 på norske veger.
Du kan kikke på forumet til www.ih8mud.com og da 200 serien. Der er det noen som har satt på litt forskjellige felger og også noe arb fanger tilsv. Ellers har du delta fra Tyskland som har krombøyler og div. Men vet ikke om de har noen godkjente ennå (markedet i Russland er allikevel så stort...).
Har du med både sommer og vinter? 18" vinterhjul eller?
Bjørn Erik
Så vidt jeg har funnet ut så er det ingen som kan tilby noe ekstrautstyr til 200 serien i Norge?
Hehe, bra sagt dette:-)marting skrev:Litt off topic: men jeg lurer litt på om denne testen de tar for å finne forbrukstalla gir unaturlig lave tall på store motorer..
De kjører bilen på rullende landevei, sjåføren sitter og følger med på en skjærm som forteller han hastighet og gir (de følger en kurve på skjærmen)
Hvis denne kurven er standard til alle biler for å liksom gjenskape en normal kjøretur så ser jeg for meg et problem:
En diger v8 tdi klarer denne turen lett, uten at gassen må brukes veldig hardt. Mens en mindre motor må jobbe skikkelig for å følge samme syklus.. I virkeligheten vil man med den store motoren aksellerere fortere, kose seg med kraften og bruke mer suppe, men i den lille vil man infinne seg med liten kraft og ta livet mer med ro enn på testen..
puh... mye rart man kan lire av seg..også bare gjetting da (bortsett fra det med hvordan testen gjennomføres)
For 128.000, så får du en full 35"-pakke fra Arctic Trucks. Jeg har kjørt bilen en del, og du har noe å se frem til.Lc 200 V8 skrev: Så vidt jeg har funnet ut så er det ingen som kan tilby noe ekstrautstyr til 200 serien i Norge?

Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
Jeg hadde 37" ombygging på den bilen jeg skal bytte inn nå til uka når 200`en er klar til levering. Men blir nok ikke å bygge om 200`en tror jeg. Bilen kostet nok uten ombygging:-)TLC-fan skrev:For 128.000, så får du en full 35"-pakke fra Arctic Trucks. Jeg har kjørt bilen en del, og du har noe å se frem til.Lc 200 V8 skrev: Så vidt jeg har funnet ut så er det ingen som kan tilby noe ekstrautstyr til 200 serien i Norge?Renger ikke med du har tenkt å gjøre så mye med dekk/felg. I så fall er det sikkert noen her på forumet som er interessert i de originale 20-tommerne. Jeg har de på min 100, noe jeg vet det er flere som er interessert i.
Hvordan synes du bilen var da? Målte du forbruket? Har bare kjørt en halvtimes prøvetur med bilen så er rimelig spent ja:-)
Regner med jeg kjøper vinterdekk til "20" felgene som følge med bilen så da selger jeg de 20" sommerdekkene som fulgte med bilen.
Har kjørt V8'en noen ganger og i forhold til normen på 1.02 som er en vits, var forbruket ved blandet kjøring 1.7-1.9. Synes det var skuffende på en splitter ny moderne motor. Ved samme kjørestil som jeg kjører min 120, er forbruket nesten det doble. Antar at forbruket kan gå litt ned når motoren er innkjørt.
Legger til at jeg kjører langkjøring med 120'en uten å få krampe i høyrefoten på 0.72. Ved overdreven forsiktig kjøring av V8'en (langkjøring) greide jeg 1.25, ved "normal forsiktig kjøring, ca. 1.4 (tilsvarende 0.72 på 120'en)
Legger til at jeg kjører langkjøring med 120'en uten å få krampe i høyrefoten på 0.72. Ved overdreven forsiktig kjøring av V8'en (langkjøring) greide jeg 1.25, ved "normal forsiktig kjøring, ca. 1.4 (tilsvarende 0.72 på 120'en)
TEH
Dette er dessverre hva jeg har lest fra utenlandske forum også. Håpet at det ble bedre under norske forhold men... Uansett så får man håpe at ting bedrer seg når man har kjørt noen tusen (ti tusen?) km. Et ankepunkt mot automaten som går på forbruket er at den i 90-100 blir liggende på for høyt turtall, den girer ikke til sjette. Håper også at det bare var enkeltbiler med dette eller evt innkjøring.balder skrev:Har kjørt V8'en noen ganger og i forhold til normen på 1.02 som er en vits, var forbruket ved blandet kjøring 1.7-1.9. Synes det var skuffende på en splitter ny moderne motor. Ved samme kjørestil som jeg kjører min 120, er forbruket nesten det doble. Antar at forbruket kan gå litt ned når motoren er innkjørt.
Legger til at jeg kjører langkjøring med 120'en uten å få krampe i høyrefoten på 0.72. Ved overdreven forsiktig kjøring av V8'en (langkjøring) greide jeg 1.25, ved "normal forsiktig kjøring, ca. 1.4 (tilsvarende 0.72 på 120'en)
Derfor blir det spennende å høre fra deg LC 200 V8
Noen bilder av ny-bilen som vi fikk i dag. Som dere ser ble det ikke svart, ombestemte oss i siste liten:-) Er veldig fornøyd med at vi fikk en bil med soltak da Toyota Norge ikke leverer soltak på varebilene av Lc V8. Beklager dårlig bildekvalitet:-)
- Vedlagte filer
-
- 011.JPG (30.18 KiB) Vist 15651 ganger
-
- 010.JPG (38.17 KiB) Vist 15651 ganger
-
- 008.JPG (33.9 KiB) Vist 15651 ganger
-
- 006.JPG (43.26 KiB) Vist 15651 ganger
-
- 005.JPG (40.12 KiB) Vist 15651 ganger
-
- 002.JPG (48.95 KiB) Vist 15651 ganger
-
- Ny lc 2.jpg (42.15 KiB) Vist 15651 ganger
-
- Ny Lc.jpg (41.9 KiB) Vist 15651 ganger
-
- lc 3.jpg (44.36 KiB) Vist 15651 ganger
Slit den med helsa! har aldri skjønt helt hva det betyr men er vel sånt man sier
Fin farge syns jeg.. og fargen har mye å si på en bil med så store flater.
Men jeg syns det er litt for ille at denne skal bruke mer diesel enn min gamle HJ60
Blir spennende å høre om erfaringene.. Også blir det spennende å se hvordan den fungerer om 25 år (litt tålmodighet må til da)
Fin farge syns jeg.. og fargen har mye å si på en bil med så store flater.
Men jeg syns det er litt for ille at denne skal bruke mer diesel enn min gamle HJ60

Blir spennende å høre om erfaringene.. Også blir det spennende å se hvordan den fungerer om 25 år (litt tålmodighet må til da)
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Her er en video av noe du aldri får prøvd her hjemme i hvertfall
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EVT5UPr2UBQ[/youtube]
Ganske utrolig forhold mellom fart og turtall
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EVT5UPr2UBQ[/youtube]
Ganske utrolig forhold mellom fart og turtall

Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Ja, er fornøyd med fargen! Finner ikke den fargen igjen på Toyota sin fargevelger så usikker på om de tar den inn til Norge. Har også oppdaget at min har 286 hk, mot 265 på den utgaven som Toyota Norge tar inn.marting skrev:Slit den med helsa! har aldri skjønt helt hva det betyr men er vel sånt man sier
Fin farge syns jeg.. og fargen har mye å si på en bil med så store flater.
Men jeg syns det er litt for ille at denne skal bruke mer diesel enn min gamle HJ60![]()
Blir spennende å høre om erfaringene.. Også blir det spennende å se hvordan den fungerer om 25 år (litt tålmodighet må til da)
Har ikke fått kjørt mer enn ti mil i dag, kjørekomputeren viser 1,2 og da har det vært mest småkjøring. Tenkte jeg skulle fylle opp tanken igjen når jeg har kjørt 30 mil for da får jeg det nøyaktige svaret. Men er det ikke mer enn 1,2 blir jeg positivt overrasket:-)
DPChip new release !!
Now available for
Toyota Landcruiser
200 series TD V8
Before - 195Kw - After - 228Kw
Before - 650Nm - After 782Nm
DPChip again
leaving the competition for dust
in new vehicle
product developmen
http://www.dpchip.com.au/
Now available for
Toyota Landcruiser
200 series TD V8
Before - 195Kw - After - 228Kw
Before - 650Nm - After 782Nm
DPChip again
leaving the competition for dust
in new vehicle
product developmen
http://www.dpchip.com.au/
Dette er vel ikke original Toyota chip. Setter ikke inn noe uoriginalt mainnskit sånn at garantien ikke gjelder lenger...Roall skrev:DPChip new release !!
Now available for
Toyota Landcruiser
200 series TD V8
Before - 195Kw - After - 228Kw
Before - 650Nm - After 782Nm
DPChip again
leaving the competition for dust
in new vehicle
product developmen
http://www.dpchip.com.au/

Grattis.
Som du ser av mitt innlegg på annet tema, har jeg nå kjørt min v8 9500 km.PÅ blander kjøring bruker bilen ca 1.20-1,25, helt etter hvor moro en vil ha. Kommer ned på ca. 1,1 på ren langkjøring. Hvis jeg skal gi et råd om å chippe opp motoren, må det være:glem det. Det er mer enn nok trøkkkk i motoren. Ang. hk i bilen får jeg begge svar fra forskjellige hos Toyota 265-286. Det er moro(helt konge) å være v8 eier. Har selv valgt lysblå farge. Har vært i Polen og gjennom Tyskland. 0-100 km/t er ok, men trykk gassen i bunn når du kjører i 130 da blir en virkelig imponert. Forbruket øker mye over 120 km/t. Av vinterhjul har jeg Yokohama på 18" lettm felger.
Mvh Anders.
Mvh Anders.
fflygern