HighwayPatrols Land Cruiser 120 AT35

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
HighwayPatrol
Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane

HighwayPatrols Land Cruiser 120 AT35

Innlegg av HighwayPatrol »

Da starter eg min garasje her

Bilen, ein 2005 modell LC 120 VX
Vedlagte filer
Cruisern 009.jpg
Cruisern 009.jpg (46.47 KiB) Vist 34472 ganger
cruisern_008.jpg
cruisern_008.jpg (33.28 KiB) Vist 34472 ganger
Tatt då eg var nedi Moss å henta bilen
Tatt då eg var nedi Moss å henta bilen
cruisern_006.jpg (36.82 KiB) Vist 34472 ganger
Senest rettet af HighwayPatrol lør jul 24, 2010 3:54 pm, rettet i alt 8 gange.
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Bilde
Brukeravatar
HighwayPatrol

Så kan eg da dokumentere litt kva eg har gjort med bilen. Gjekk rabiat ned på Biltema, å handlet inn eindel isolasjonmateriale, høgtalertrekk, solfilm, osv osv. Om d er noken som har irritert seg over taktrekket, at staten krever på død og liv de siste cm, så har eg gjort noke med d på min bil. Her får dåkke ein liten fasit :wink:

Handleliste:

Høytalertrekk, type lysegrå (fargeforskjel blir d, så om man ikkje tåler d, får man gå til ein som tek mykje meir for metern enn biltema)
Spraylim
Popnagler, sånn ca 5x20mm
Skiver til å ha over trekket, sånn at popnaglen får tak. Her må man være kreativ me å få d festet ordentlig. Eg brukte superlim og ståltape over skivene, sånn at de lå skikkeleg da eg tredde trekket på plass.
Eventuelt kan man få tak i den type popnagel som var brukt til å feste taket på plass. Det er ein naggel som ser ut som eitt sprengt geværløp eller skrellet bananskall da den er ekspandert
Vedlagte filer
Som sagt: ingen popnagler synlege :)
Som sagt: ingen popnagler synlege :)
Cruisern 020.jpg (30.55 KiB) Vist 37250 ganger
Sånn ble resultatet. Gløymte å ta bilde av isoleringen, men eg kjøpte 3 stk skumgummiplater hos biltema(de tynneste, sånn med lim på eine siden og folie på andre)
Sånn ble resultatet. Gløymte å ta bilde av isoleringen, men eg kjøpte 3 stk skumgummiplater hos biltema(de tynneste, sånn med lim på eine siden og folie på andre)
Cruisern 019.jpg (48.3 KiB) Vist 37250 ganger
Naboen min som hjelper til litt. Her tilpasser vi trekket til popnaglene, sånn at naglene kjem under trekket, og ikkje vert synlege
Naboen min som hjelper til litt. Her tilpasser vi trekket til popnaglene, sånn at naglene kjem under trekket, og ikkje vert synlege
Cruisern 014.jpg (29.28 KiB) Vist 37250 ganger
Her har eg limt d på, bortsett fra på kantene der pop-naglene skal settes i
Her har eg limt d på, bortsett fra på kantene der pop-naglene skal settes i
Cruisern 013.jpg (38.22 KiB) Vist 37250 ganger
Der står d ja... klar til trekking
Der står d ja... klar til trekking
Cruisern 011.jpg (38.2 KiB) Vist 37250 ganger
Å borte vekk vart d taket :)
Å borte vekk vart d taket :)
Cruisern 010.jpg (38.13 KiB) Vist 37250 ganger
Brukeravatar
HighwayPatrol

Så over til sotingen av rutene. Her gjekk eg for biltema sin film, for den er so mykje lettere å jobbe med, uten å få riper, og den responderer beidre på varme enn andre type billigfilmer. Her måtte eg varme og tilpasse filmen på bakruta, siden den e kraftig buet. Så da la eg filmen på utsida av ruta, med den transparange delen på, og varmet den med varmepistol. Viktig å ikkje stå for lenge å varme på samme punkt, sånn at ruta blir varm og får spenning i seg. De minste boblene som ville ingen steds, etter eg var ferdig, tok eg med biltemas loddebrenner, som har ein stikkflamme oppimot 900 grader, så her må man være snar, og ikkje stå for lenge, ellers tek heile filmen fyr :wink:

Man kan seie mykje rart om d å bruke billig solfilm frå biltema kontra å sette d inn hos profesjonelle, men eg gidder ikkje å bruke 6-7000,- på solfilm, når eg kan få d til sjølv. Og så læra man seg noke nytt kvar gong (brukte 4 forsøk før d endeleg vart bra på bakruta :D )
Vedlagte filer
Cruisern 012.jpg
Cruisern 012.jpg (24.91 KiB) Vist 37238 ganger
cruisern_017.jpg
cruisern_017.jpg (29.19 KiB) Vist 34483 ganger
cruisern_016.jpg
cruisern_016.jpg (31.54 KiB) Vist 34483 ganger
cruisern_015.jpg
cruisern_015.jpg (33.02 KiB) Vist 34483 ganger
Senest rettet af HighwayPatrol tor jul 09, 2009 10:52 pm, rettet i alt 1 gang.

Min garasje:

Bilde
Brukeravatar
knut eivind
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Innlegg av knut eivind »

voldsomt som du holder på du da, hadde nesten vært moro for oss andre her som kikker på bildene om du hadde hatt en gammel rusthaug som det var mer og gjøre med, :D altid moro og se på bilder av andre sine biler og mods.
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Brukeravatar
HighwayPatrol

Takk, hehe. Jo, d er alltids noke å gjere me ein 3 år gammal bil, som har gått 100.000 km

Planer er:
Fjærne litt smårust på ramma (litt rust i sveisefugene)
Arctic styling på 35"
Ny stereo
Finne skinntrekk til bilen på ein billeg måte
Brukeravatar
HighwayPatrol

Kan legge til litt fleire bilder, tatt tidlegare i sommar, da eg monterte panserbeskytter og vindavviserer
Syns d tok seg beidre ut 8)
Vedlagte filer
Cruisern 017.jpg
Cruisern 017.jpg (33.97 KiB) Vist 37157 ganger
Cruisern 016.jpg
Cruisern 016.jpg (42.49 KiB) Vist 37157 ganger
Her skrur eg av grillen for å få satt på panserbeskyttern
Her skrur eg av grillen for å få satt på panserbeskyttern
Cruisern 015.jpg (64.01 KiB) Vist 37157 ganger
Cool :)
Cool :)
cruisern_019_251.jpg (34.63 KiB) Vist 34482 ganger
Senest rettet af HighwayPatrol tor jul 09, 2009 10:56 pm, rettet i alt 1 gang.

Min garasje:

Bilde
Brukeravatar
Pirkka
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Innlegg av Pirkka »

Morro med nybil grattis :D .Hvor kjøpte du vindavviser og pris :?:
Brukeravatar
HighwayPatrol

Kjøpte de hos Toyota i Ålesund. Pris huska eg ikkje, men fekk hvertfall ein god rabatt på d. Kansje d var rundt 1500,- for både vindavviser og panserbeskytter? Husker ikkje heilt eksakt
Brukeravatar
Dag Einar
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Innlegg av Dag Einar »

Hei du, gratulerer med Land Cruiser.
Vi har snakket sammen en del tidligere vet jeg, du kjører gravemaksin tror jeg, og har tidligere kjørt Hilux..., stemmer ikke dette tro? Hørt om Turbolux.... :lol:
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Brukeravatar
HighwayPatrol

Sjølvsagt huska eg deg, Dag. Køyre hjullaster, så d var nokså nære :D
Brukeravatar
HighwayPatrol

Nåken som kan fortelle meg ka mine dekk og felger kan være verdt (sommar og vinter dekk)? D er Michelin dekk, trur eg. Skal selgast i våren 2009, på grunn av arctic-stylingen
Arctictrucks LJ120
Ble med: man sep 12, 2005 8:14 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Arctictrucks LJ120 »

Jeg solgte min orginalfelger med orginal dekk for 9000kr da jeg bygget om min bil, de dekka hadde da rullet ca 2000km. Det var det markedet ville gi da jeg solgte mine i allefall. Men det er nå 3år siden i disse dager.
Jeg har forøverig samme bilen som du , samme farge og årsmodell. Den har 37" ombyggingen, noe jeg er veldig fornøyd med. Har kjørt den både på 35" og 37". Så du kan glede deg til en enda bedre bil.
Brukeravatar
HighwayPatrol

Fekk 5650,- for eine settet med dekk, å d synes eg e grei betaling.

Har fått i bi-xenon kit no. skal ta bilde av motorrommet korleis eg har lagt d opp, samt eitt før/etter bilete 8)
Senest rettet af HighwayPatrol lør jan 31, 2009 5:32 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
HighwayPatrol

Da kjem her litt bilder av xenon monteringen, med korleis eg plasserte trafoane. Om nåken har beidre forslag med å få d bedre skjult, så gje meg beskjed :wink:
Justeringa var grei. Tok prøveturer der eg justerte ned inne fra bilen. Da eg fann eitt stille eg var fornøgd med, stilde eg opp bilen 2 meter fra ein betongvegg, der eg merka av, og justerte mot klokka.
Fikk også tak i w5w lyspærer til parlysa som er blå, sånn at det ikkje ser så snålt ut. Skal også få tak i HB4 pærer som lyser meir blåhvitt. Vil ikkje ha xenon i de, trur eg. Nåken som har forslag til gode HB4 pærer, og korr eg får kjøpt de?

Har også høyrt om å sette inn diodelamper, men ulempen med de er at de produserer lite varme, som er litt kjedelig på vintern med lykter uten spylarar.

Skal ta eitt par bilde av lysa etter veg, sidan det har komt eindel kvit på vegane, og man ser beidre kor mykje d lyser :lol:
Vedlagte filer
Cruisern 033.jpg
Cruisern 033.jpg (47.82 KiB) Vist 36358 ganger
Her er justeringa på lyktene. Mot klokka for å justere de ned. Er to sånne justerings hjul. Det nederste skal man justere
Her er justeringa på lyktene. Mot klokka for å justere de ned. Er to sånne justerings hjul. Det nederste skal man justere
Cruisern 032.jpg (28.67 KiB) Vist 36358 ganger
Slik ligg trafoane. Har stripsa meir sammen kablane no i ettertid. Vil tru det er lurt, sidan vi snakkar om meget høg spenning fra dissa boksane :-)
Slik ligg trafoane. Har stripsa meir sammen kablane no i ettertid. Vil tru det er lurt, sidan vi snakkar om meget høg spenning fra dissa boksane :-)
Cruisern 027.jpg (43.35 KiB) Vist 36358 ganger
Senest rettet af HighwayPatrol tor jul 09, 2009 10:56 pm, rettet i alt 2 gange.

Min garasje:

Bilde
Brukeravatar
OJM
Ble med: ons jun 22, 2005 9:59 pm
Lokasjon: stavanger

Innlegg av OJM »

Har komplett ombygging sett til 35 eller 37 Arctic til salgs sort :) viss du er intresert?
Brukeravatar
HighwayPatrol

odd moen skrev:Har komplett ombygging sett til 35 eller 37 Arctic til salgs sort :) viss du er intresert?
Ka e d du meiner no? Har du ein heil bil å selge, eller har du laust skjermutbyggerer, fjærunderstell og dekk/felger fått fra Island?
Klart eg er intressert om du har arctic deler til salgs :D
Brukeravatar
OJM

Innlegg av OJM »

Sender bilen min til island for 44 ombygging,så da har eg ett sett med sjermer og ting til overs,bilen min er ferdig i mars 2009
Håper jo di demonter slik at di kan brukes igjen 8)
Vedlagte filer
Arctic%20Trucks%20LC120%2044-045.jpg
Arctic%20Trucks%20LC120%2044-045.jpg (28.05 KiB) Vist 36278 ganger
Brukeravatar
HighwayPatrol

Ja, d er vel gunstig no i disse krisesituasjonstider Island er i :shock: Men skal sjølv til Island i Mai, så om eg skal ha noke så handler eg da (om kursen fortsatt er like lav)
Bilen min ska til Drammen over nyttår. Veit ikkje om de er so gira på å montere brukte bredderer og fjærunderstell på bilen, men felger/dekk kunne eg godt få tak i andre plasser.
Er mest intressert i 10x17 felger da, men d har vel ikkje du liggende?
Brukeravatar
OJM

Innlegg av OJM »

Nei eg har 38på 15 felg :wink: er det 35 du går for?
Brukeravatar
HighwayPatrol

Eg trur d, men ettersom 37" hovudsakleg vert dyrare pga ekstra deler, blant annet omgiring i diff, og dyrere dekk, så ville d vært intressant, men du har ombygde bremser for å få plass til 15" felger, og d vil ikkje AT norge gjere lenger. Da misser man godkjenninga, seier dei :(
Grunn til at eg også spekulera meir i 35" er at d passer meir proposjonalt, og 37" vil bilen sjå meir ut som den går på stylter :lol: Pluss at d er kona mi som bruker bilen, og d er i bykøyring, og trang garasje med så vidt høgde for ein ombygd bil, så AT anbefaler da på d varmaste ein 35" ombygging :wink:

Tør eg spørre ka du må ut for å bygge bilen din til 44" i Island, og får du d godkjent på norske veger? Du kan godt svare på PM
Senest rettet af HighwayPatrol lør des 20, 2008 12:00 am, rettet i alt 1 gang.
Svar

Tilbake til «Garasje»