Velger å hjelpe en stakkar som har solgt bil litt jeg.
Han har gjort en stor feil, og det var å stole på at kjøper leverte salgsmelding.......
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
EFTERLYSNING
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
EFTERLYSNING
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Meld ihvertfall skiltene stjålet, før nyttår.
Fortell at bilen skulle avregistreres, av ny eier.
Saken må uansett anmeldes.
Men da slipper han en masse pes hvis han får igjen bilen.
Hvis han har navnet på nye eier, kan han skrive ny salgsmelding på ny eier, uten underskrift. Da mener jeg at den nye eieren må ordne opp. Litt usikker på hvordan det stiller seg ang. årsavgiften...
Søk opp tlf nr eller likn.
Fortell at bilen skulle avregistreres, av ny eier.
Saken må uansett anmeldes.
Men da slipper han en masse pes hvis han får igjen bilen.
Hvis han har navnet på nye eier, kan han skrive ny salgsmelding på ny eier, uten underskrift. Da mener jeg at den nye eieren må ordne opp. Litt usikker på hvordan det stiller seg ang. årsavgiften...
Søk opp tlf nr eller likn.
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Opplevde noe lignende en gang.
Jeg solgte en vw lt35 for 6500kr.
Jeg beholdte selvsagt salgsmeldingen,selvom kjøper sterkt ønsket å "levere" den selv på biltilsynet.
Ca 3uker etter at jeg hadde levert salgsmeldingen på biltilsynet kom den første telefonen.
Det var en kar fra ett trelast utsalg som lurte på når jeg hadde tenkt til å betale for varene jeg hadde kjøpt.
Jeg kontaktet biltilsynet. Navn og adresse kjøper hadde oppgitt var falskt.
Kjøper brukte bilen for alt det den var verdt.
Vet ikke hvor mye penger det ble svindlet for totalt,men irriterende for meg å få div telefoner...
Det spiller ingen rolle om ny eier ikke betaler for omreg så lenge man har sjekket at navn stemmer og man leverer omreg selv.
En annen viktig ting: Registrert eier pr 1.1 skal betale årsavgiften om annet ikke er avtalt.
Selger du bilen før 31.12 må du sørge for kvittering i skranken v det lokale biltilsynet,da har du uansett ryggen klar.
Jeg solgte en vw lt35 for 6500kr.
Jeg beholdte selvsagt salgsmeldingen,selvom kjøper sterkt ønsket å "levere" den selv på biltilsynet.
Ca 3uker etter at jeg hadde levert salgsmeldingen på biltilsynet kom den første telefonen.
Det var en kar fra ett trelast utsalg som lurte på når jeg hadde tenkt til å betale for varene jeg hadde kjøpt.
Jeg kontaktet biltilsynet. Navn og adresse kjøper hadde oppgitt var falskt.
Kjøper brukte bilen for alt det den var verdt.
Vet ikke hvor mye penger det ble svindlet for totalt,men irriterende for meg å få div telefoner...
Det spiller ingen rolle om ny eier ikke betaler for omreg så lenge man har sjekket at navn stemmer og man leverer omreg selv.
En annen viktig ting: Registrert eier pr 1.1 skal betale årsavgiften om annet ikke er avtalt.
Selger du bilen før 31.12 må du sørge for kvittering i skranken v det lokale biltilsynet,da har du uansett ryggen klar.
Send en pm om det er noe.
-
- Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
- Lokasjon: Åsenfjord
Er desverre ikke noe uvanlig dette.
Selger må kreve legitimasjon, og selv beholde salgsmeldingsdel, obs Fullt Norsk personnummer må være påført riktig skal BT godta den.
Fyll ut 2 eks. så har både selger og kjøper hvert sitt eksemplar.
Kan / vil ikke kjøper legitimere seg må man avskilte bilen før man leverer den fra seg.
Har skaden skjedd og bilen er overlevert uten korrekt salgsmelding, prøv å spor opp bilen, skru av skiltene og lever dem inn til BT. Da vil ikke ny eier få de ut igjen før alt er i orden.
Velger du å anmelde bilen stjålet, kan du selv få problemer, da bilen ikke er stjålet, du har selv frivillig overlatt nøklene til ny kjøper.
Ny kjøper kan ofte vise seg å være av det frekke slaget, og du får problemer med falsk anmeldelse.
Selger må kreve legitimasjon, og selv beholde salgsmeldingsdel, obs Fullt Norsk personnummer må være påført riktig skal BT godta den.
Fyll ut 2 eks. så har både selger og kjøper hvert sitt eksemplar.
Kan / vil ikke kjøper legitimere seg må man avskilte bilen før man leverer den fra seg.
Har skaden skjedd og bilen er overlevert uten korrekt salgsmelding, prøv å spor opp bilen, skru av skiltene og lever dem inn til BT. Da vil ikke ny eier få de ut igjen før alt er i orden.
Velger du å anmelde bilen stjålet, kan du selv få problemer, da bilen ikke er stjålet, du har selv frivillig overlatt nøklene til ny kjøper.
Ny kjøper kan ofte vise seg å være av det frekke slaget, og du får problemer med falsk anmeldelse.