Kurtp lj73
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Kurtp lj73
Ja, nå har jeg kjøpt meg Cruiser og meldt meg inn i nlck. Jeg har kjøpt en lj73 89 modell, med 163000 på telleren. Ser forholdsvis bra ut og virker veldig tight å kjøre. Den har jo som de fleste Cruisere en del skjønnhetsfeil, men har ikke funnet noen alvorlige enda........(tenker da spesiellt på rust). Har begynnt å pelle i stykker dashbordet for å skifte en del pærer, instrmuentpanelet må ha vært noe av det første de fant fram når de begynnte å bygge bilen......men det skal nok gå bra.
Vurderer også å montere intercooler, ser Lcvidar har gjort det flere ganger og lagt ut handleliste(bra). Ser det er en kar i Tromsø som har justert litt på 2LT motorene i forbindelse med ymse ombygginger. Må nok innhente litt gode råd og tips hos han ved ic montering.
Med bilen fulgte det softtopp, skal monteres til våren.
Skal bilen være med på jakt til høsten så må nok det monteres winch.Har en Warn winch som jeg trur skal monteres i mellom rammevangene.
Har ikke fått tatt bilder enda men det kommer
Håper på råd, vink, tips og tilbakemeldinger fremover.
Vurderer også å montere intercooler, ser Lcvidar har gjort det flere ganger og lagt ut handleliste(bra). Ser det er en kar i Tromsø som har justert litt på 2LT motorene i forbindelse med ymse ombygginger. Må nok innhente litt gode råd og tips hos han ved ic montering.
Med bilen fulgte det softtopp, skal monteres til våren.
Skal bilen være med på jakt til høsten så må nok det monteres winch.Har en Warn winch som jeg trur skal monteres i mellom rammevangene.
Har ikke fått tatt bilder enda men det kommer
Håper på råd, vink, tips og tilbakemeldinger fremover.
Uuups glemte å nevne at jeg fikk 15øre i rabatt...
Alle monner drar sa musa når ho pissa i havet
Nå er det lys i alle pærer innvendig. Ble riktig bra.
Hvis det stemmer det som står på telleren så er det bare "valpen" dette. 163' er jo snaut innkjørt på en LC:D . For de som er våkne så er det den cruiseren som var til salgs i Harstad(er vel den eneste i Norge med såpass lav km.stand).
Nå skal vi la julehyggen senke seg i heimen ned og prøvesmake juleakevitten, julekonjakken og annen god drikke (og god mat)som hører jula til, og la julekosen bre seg i kroppen.
GOD JUL FOLKENS!!!

Nå er det lys i alle pærer innvendig. Ble riktig bra.
Hvis det stemmer det som står på telleren så er det bare "valpen" dette. 163' er jo snaut innkjørt på en LC:D . For de som er våkne så er det den cruiseren som var til salgs i Harstad(er vel den eneste i Norge med såpass lav km.stand).
Nå skal vi la julehyggen senke seg i heimen ned og prøvesmake juleakevitten, julekonjakken og annen god drikke (og god mat)som hører jula til, og la julekosen bre seg i kroppen.
GOD JUL FOLKENS!!!
- Vedlagte filer
-
- 22122008077.jpg (21.57 KiB) Vist 8737 ganger
- Paul Håkon
- Ble med: lør aug 18, 2007 11:37 am
- Lokasjon: Bergen
Sendte en mail til Harila i Tromsø angående nye rammer til bakrutene på bilen. Fikk svar fra en lurifaks der at de ikke var mulig å demontere....og at det kun ble solgt hele dører...... Sendte også med reg.nr. Skal ikke disse rammene demonteres når man skal ha på softtoppen/kalesjen? Er det undertegnede som roter(for mye ribbe og akevitt
)???
Btw hvor får man tak i de "knottene" som skal monteres for å sette fast kalesjen i "skroget"?? Noen forslag?

Btw hvor får man tak i de "knottene" som skal monteres for å sette fast kalesjen i "skroget"?? Noen forslag?
Et eller annet båtutstyr sted vil jeg tro...., jeg vet ærlig talt ikke hva du snakker om, men ang kalesje så er vel det det nærmeste jeg kan tenke meg. 

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Hehe, blir aldri nok akevittKurtp skrev:Sendte en mail til Harila i Tromsø angående nye rammer til bakrutene på bilen. Fikk svar fra en lurifaks der at de ikke var mulig å demontere....og at det kun ble solgt hele dører...... Sendte også med reg.nr. Skal ikke disse rammene demonteres når man skal ha på softtoppen/kalesjen? Er det undertegnede som roter(for mye ribbe og akevitt)???

LJ 73 solgt
HJ60 solgt
98/KZJ95
08/120
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=3823
Blogg: http://jenseengum.blogspot.com/
HJ60 solgt
98/KZJ95
08/120
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=3823
Blogg: http://jenseengum.blogspot.com/
- Paul Håkon
- Ble med: lør aug 18, 2007 11:37 am
- Lokasjon: Bergen
Be han sjekke 68607-60020 og 68608-60020...... koster i overkant av 2000,- stkKurtp skrev:Sendte en mail til Harila i Tromsø angående nye rammer til bakrutene på bilen. Fikk svar fra en lurifaks der at de ikke var mulig å demontere....og at det kun ble solgt hele dører...... Sendte også med reg.nr. Skal ikke disse rammene demonteres når man skal ha på softtoppen/kalesjen? Er det undertegnede som roter(for mye ribbe og akevitt)???
Om du opplever at de pærene fra Biltema ikke varer alt for lenge, så kan jeg anbefale deg Philips Blue Vision, de har jeg på min bil og de holder vesentlig lenger enn Biltema sine, slik jeg oppløever det iallefall.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Dem ser bra ut, gir bra lys, bedre lysbilde enn Hella synes jeg, men glasset er svakt for riper og steinsprang, og dem er ikke E-merket, bare DOT og SAE. Ville hatt en i reserve, og skal man på kontroll bør man ha gammellysene på.knixen skrev:du kan jo vurdere roundeyes.com lykter til bilen, slik de som står på lcvidar sin...
Et enkelt alternativ er Hella 7", koster ikke mange kronene. Og lyset er himmelsk i forhold til originalt.

Mvh Vidar Breivik
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720