Godt hun kjørte en land cruiser..

Finner du ingen kategori som passer ditt innlegg- kan du bruke dette forumet.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
willys overland
Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
Lokasjon: Jessheim

Godt hun kjørte en land cruiser..

Innlegg av willys overland »

... og ikke noe billig kinablikk...

http://www.eub.no/nyheter/article4006463.ece
Mvh
Jon Henning

VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

Det er F#¤# meg helt livsfarlig og kjøre i de traktene rundt gardermoen.. fikk ekle sladder sjøl på vei til Herstua 15/11 (i 6+grader!) Og holdt på å kjøre rett i ræva på Dracan på vei til mekkemøte i fjor..

Klarer de ikke å strø eller salte der oppe eller?
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
mrdiceman
Ble med: ons mai 30, 2007 1:20 pm
Lokasjon: Sortland

Innlegg av mrdiceman »

Er kanskje å banne i kirka.. vel.. vil heller hatt en nyere bil med mye elektronikk.. da vil det vært unngått uansett.

Jeg er svært positivt overrasket over elektronikken som er i BMWn min. å få sladd er umulig uansett hva jeg prøver på ( så lenge den er på)
-Stian Hanssen. LC Rookie
*SOLGT* 81' HJ60 TIC, OME, 35" +++
07' BMW 335i Coupe. 400HK/550 NM :)
Brukeravatar
Dag Einar
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Innlegg av Dag Einar »

Jeg tror deg gjerne, for antisladd systemet som er i min 90 begynner først å virke når jeg er utenfor veien... :D
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
mrdiceman

Innlegg av mrdiceman »

for å teste mitt systemet som er i min bil, har jeg prøvd å ta rattet over i 90 grader først til høyre så til venstre på en bred vei i høy fart :) . bilen korrigerer utmerket - det som kunne vært begynnelsen på en diger skrens blir korrigert i løpet av millisekunder, og bilen fortsetter som om ingenting har skjedd
Brukeravatar
Steinar
Ble med: ons mai 12, 2004 8:51 am
Lokasjon: Alta

Innlegg av Steinar »

Testet antiskrens på både LC V8 og den nye Lexus IS220d. Her har det skjedd fremskritt gitt, nå er den blitt skikkelig lynrask........ Før så hadde du en brei en før noe hendte, men nå :D
Besøk min garasje...

~~Kjærlighet til kvalitet~~
mrdiceman

Innlegg av mrdiceman »

Det høres bra ut :)
Brukeravatar
Dag Einar
Kontakt:

Innlegg av Dag Einar »

Steinar skrev:Testet antiskrens på både LC V8 og den nye Lexus IS220d. Her har det skjedd fremskritt gitt, nå er den blitt skikkelig lynrask........ Før så hadde du en brei en før noe hendte, men nå :D
Det er mulig det Steinar.
Men hvorfor skal det ta over 10 år før de gulingen greier å lage noe som er like bra som tyskerene :shock:
Jeg utfordrer mitt antisladd system nesten hver dag, og i dag hørte jeg antydning til korrigering. Vet at bremser skal være optimaølt for at slikt skal fungere, og jeg føler at de er det, men ingen respons.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982

Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

mrdiceman skrev:for å teste mitt systemet som er i min bil, har jeg prøvd å ta rattet over i 90 grader først til høyre så til venstre på en bred vei i høy fart :) . bilen korrigerer utmerket - det som kunne vært begynnelsen på en diger skrens blir korrigert i løpet av millisekunder, og bilen fortsetter som om ingenting har skjedd
Høres betryggende ut... men den dagen elektronikken slutter å virke (aldri?) så vrenger vel bilen i grøfta av seg selv :wink: hehe..

Men med sånne underkjølte speilglatte veger som det blir rundt Maura så er det utenfor min fatteevne at et slikt system kan redde en hvis man har for stor fart.. Systemet jobber vel med bremsene ? Hvis det blir 0 friksjon med underlaget så går det i grøfta. Systemet stopper deg ikke fra å ha 100km/t inn i en brå sving... ( det hadde vært no, et system som så an svingen og føret, og doserte farten selv :P )
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
Dag Einar
Kontakt:

Innlegg av Dag Einar »

Jeg har bare opplevet ESP på en BMW en gang, og det er noe av det råeste jeg har opplevet, kameraten min la inn sladd med kontra, og smakk smakk smakk, så var vi på rett kjøl, det var helt rått.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982

Brukeravatar
blåmann
Ble med: lør mar 08, 2008 9:03 pm
Lokasjon: Åmotsdal

Innlegg av blåmann »

hmm, sikkert vel å bra med slike systemer, men jeg syns jeg blir fratatt noe av gleden ved å kjøre bil.. antispinn er forøvrig noe av det mest irriterende jeg har vært borti hvis jeg skal opp en lang bratt bakke med løssnø! Men det er jo på en måte betryggende å vite at det er antisladd på konebilen.. :lol:
Brukeravatar
Rullegud
Ble med: fre mar 14, 2008 11:56 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Rullegud »

Har sjøl kjørt BMW med V8 og antispinn (eller ASC+T som det heter på bayersk). Det er ganske imponerende hvor godt dette fungerer. Men som Marting skriver, går det for fort så går det åt skogen. Og det krever litt omprogrammering av hjernen for å bli vant til. Opplevde flere ganger i nedoverbakke og sving at bakhjulene sklei, og dermed bremset den forhjulene så den ble VELDIG understyrt :shock:
Løsningen var da å trå flatt jern! Det sitter langt inne å gjøre det, men når du har prøvd med stort hell noen ganger går det greit.

Og i motbakke/dyp snø må en bare passe på å ha stor nok fart i starten, for det går stadig saktere. Det største problemet er å komme i gang når en er innesnødd.
Men med ful gass og hjertet i halsen går det meste!

Med LC kan man Cruise forbi på tomgang mens BMW eierne spar restene ut av snøfonna! God Hjul!
LANDCRUISER, fordi du fortjener det!!
Arne
HDJ80
R80GS,XL600R,GL1100
mrdiceman

Innlegg av mrdiceman »

Rullegud skrev:Har sjøl kjørt BMW med V8 og antispinn (eller ASC+T som det heter på bayersk). Det er ganske imponerende hvor godt dette fungerer. Men som Marting skriver, går det for fort så går det åt skogen. Og det krever litt omprogrammering av hjernen for å bli vant til. Opplevde flere ganger i nedoverbakke og sving at bakhjulene sklei, og dermed bremset den forhjulene så den ble VELDIG understyrt :shock:
Løsningen var da å trå flatt jern! Det sitter langt inne å gjøre det, men når du har prøvd med stort hell noen ganger går det greit.

Og i motbakke/dyp snø må en bare passe på å ha stor nok fart i starten, for det går stadig saktere. Det største problemet er å komme i gang når en er innesnødd.
Men med ful gass og hjertet i halsen går det meste!

Med LC kan man Cruise forbi på tomgang mens BMW eierne spar restene ut av snøfonna! God Hjul!

Hei

ASC+T er en eldre version.. i dag er systemet mye forbedret. For å si det slik.. skal jeg på tur og veiene er brøytet ( som de er 99% av tiden) kjører jeg mye heller BMW enn LC. på BMWn min kan jeg slå systemet delvis av.. da tillatter bilen en viss % hjulspinn, slik at jeg kommer meg lettere opp bakker og i løssnø. Det fungere over all forventing :). Er det ikke brøytet og det ligger 20/30 cm snø på bakken, eller fokkskavler blir saken noe helt annet
Brukeravatar
Toyole
Ble med: ons jan 02, 2008 12:34 am
Lokasjon: Elverum
Kontakt:

Innlegg av Toyole »

Tilbake til den uheldige gravide ved Maura, her er en snutt fra bergingsaksjonen;
http://www.youtube.com/watch?v=XJ8cdvOn ... re=related

Kunne nesten tro det var veihjelpskorpset som Knixen viser til i en annen tråd..

God Jul
fra
Bamsefar!
Brukeravatar
blåmann

Innlegg av blåmann »

..er det mulig... :lol: :lol:
Rukus
Ble med: ons feb 08, 2006 7:14 pm
Lokasjon: Bardu

Innlegg av Rukus »

En liten tanke: er det blitt slutt på de tider da man måtte avpasse farten etter forholdene...? Har intrykk av at folk forventer at man skal kunne kjøre på "sommerføre" hele året...er det vinter så må man da kunne kjøre selv om det ikke er strødd eller saltet med en gang det er blitt glatt! Jeg kjører ganske ofte på heeelt speilblank is...å har ingen problemer med å holde meg på veien...men klart...kan jo ikke dundre på i høy fart som om det skulle være sommerføre.
Føre på veien kan slå om fra fint til superglatt på noen få små minutter...da rekker ikke brøytemannskapet å komme seg ut tidsnåkk...det går bare ikke. Såe...kanskje vi heller skal tilpasse farten etter forholdene istede for og bestandig skylle på at det ikke er strødd eller saltet...?

Hilsen brøytebil sjåfør fra indre troms (som strør så fort det lar seg gjøre)
Land Cruiser VX 90 -00 3.0 TD

Hilux -91 2.4 TD Allpro sas 39.5" irok

Hilux -89 2.4 TD 33" BFmud
Brukeravatar
blåmann

Innlegg av blåmann »

Rukus skrev:En liten tanke: er det blitt slutt på de tider da man måtte avpasse farten etter forholdene...? Har intrykk av at folk forventer at man skal kunne kjøre på "sommerføre" hele året...er det vinter så må man da kunne kjøre selv om det ikke er strødd eller saltet med en gang det er blitt glatt! Jeg kjører ganske ofte på heeelt speilblank is...å har ingen problemer med å holde meg på veien...men klart...kan jo ikke dundre på i høy fart som om det skulle være sommerføre.
Føre på veien kan slå om fra fint til superglatt på noen få små minutter...da rekker ikke brøytemannskapet å komme seg ut tidsnåkk...det går bare ikke. Såe...kanskje vi heller skal tilpasse farten etter forholdene istede for og bestandig skylle på at det ikke er strødd eller saltet...?

Hilsen brøytebil sjåfør fra indre troms (som strør så fort det lar seg gjøre)
Så enig så enig :) har brøyting i hyttefelt selv, og når folk kjøper hytte midt i bakken på ett alpinanlegg, for så å klage på at veien er bratt, DA blir jeg litt oppgitt!
Svar

Tilbake til «Generelt»