Godt hun kjørte en land cruiser..
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- willys overland
- Innlegg: 894
- Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
- Lokasjon: Jessheim
Godt hun kjørte en land cruiser..
Mvh
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Det er F#¤# meg helt livsfarlig og kjøre i de traktene rundt gardermoen.. fikk ekle sladder sjøl på vei til Herstua 15/11 (i 6+grader!) Og holdt på å kjøre rett i ræva på Dracan på vei til mekkemøte i fjor..
Klarer de ikke å strø eller salte der oppe eller?
Klarer de ikke å strø eller salte der oppe eller?
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Er kanskje å banne i kirka.. vel.. vil heller hatt en nyere bil med mye elektronikk.. da vil det vært unngått uansett.
Jeg er svært positivt overrasket over elektronikken som er i BMWn min. å få sladd er umulig uansett hva jeg prøver på ( så lenge den er på)
Jeg er svært positivt overrasket over elektronikken som er i BMWn min. å få sladd er umulig uansett hva jeg prøver på ( så lenge den er på)
-Stian Hanssen. LC Rookie
*SOLGT* 81' HJ60 TIC, OME, 35" +++
07' BMW 335i Coupe. 400HK/550 NM
*SOLGT* 81' HJ60 TIC, OME, 35" +++
07' BMW 335i Coupe. 400HK/550 NM

Jeg tror deg gjerne, for antisladd systemet som er i min 90 begynner først å virke når jeg er utenfor veien... 

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
for å teste mitt systemet som er i min bil, har jeg prøvd å ta rattet over i 90 grader først til høyre så til venstre på en bred vei i høy fart
. bilen korrigerer utmerket - det som kunne vært begynnelsen på en diger skrens blir korrigert i løpet av millisekunder, og bilen fortsetter som om ingenting har skjedd

-Stian Hanssen. LC Rookie
*SOLGT* 81' HJ60 TIC, OME, 35" +++
07' BMW 335i Coupe. 400HK/550 NM
*SOLGT* 81' HJ60 TIC, OME, 35" +++
07' BMW 335i Coupe. 400HK/550 NM

Det er mulig det Steinar.Steinar skrev:Testet antiskrens på både LC V8 og den nye Lexus IS220d. Her har det skjedd fremskritt gitt, nå er den blitt skikkelig lynrask........ Før så hadde du en brei en før noe hendte, men nå
Men hvorfor skal det ta over 10 år før de gulingen greier å lage noe som er like bra som tyskerene

Jeg utfordrer mitt antisladd system nesten hver dag, og i dag hørte jeg antydning til korrigering. Vet at bremser skal være optimaølt for at slikt skal fungere, og jeg føler at de er det, men ingen respons.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Høres betryggende ut... men den dagen elektronikken slutter å virke (aldri?) så vrenger vel bilen i grøfta av seg selvmrdiceman skrev:for å teste mitt systemet som er i min bil, har jeg prøvd å ta rattet over i 90 grader først til høyre så til venstre på en bred vei i høy fart. bilen korrigerer utmerket - det som kunne vært begynnelsen på en diger skrens blir korrigert i løpet av millisekunder, og bilen fortsetter som om ingenting har skjedd

Men med sånne underkjølte speilglatte veger som det blir rundt Maura så er det utenfor min fatteevne at et slikt system kan redde en hvis man har for stor fart.. Systemet jobber vel med bremsene ? Hvis det blir 0 friksjon med underlaget så går det i grøfta. Systemet stopper deg ikke fra å ha 100km/t inn i en brå sving... ( det hadde vært no, et system som så an svingen og føret, og doserte farten selv

Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Jeg har bare opplevet ESP på en BMW en gang, og det er noe av det råeste jeg har opplevet, kameraten min la inn sladd med kontra, og smakk smakk smakk, så var vi på rett kjøl, det var helt rått.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
hmm, sikkert vel å bra med slike systemer, men jeg syns jeg blir fratatt noe av gleden ved å kjøre bil.. antispinn er forøvrig noe av det mest irriterende jeg har vært borti hvis jeg skal opp en lang bratt bakke med løssnø! Men det er jo på en måte betryggende å vite at det er antisladd på konebilen.. 

Har sjøl kjørt BMW med V8 og antispinn (eller ASC+T som det heter på bayersk). Det er ganske imponerende hvor godt dette fungerer. Men som Marting skriver, går det for fort så går det åt skogen. Og det krever litt omprogrammering av hjernen for å bli vant til. Opplevde flere ganger i nedoverbakke og sving at bakhjulene sklei, og dermed bremset den forhjulene så den ble VELDIG understyrt
Løsningen var da å trå flatt jern! Det sitter langt inne å gjøre det, men når du har prøvd med stort hell noen ganger går det greit.
Og i motbakke/dyp snø må en bare passe på å ha stor nok fart i starten, for det går stadig saktere. Det største problemet er å komme i gang når en er innesnødd.
Men med ful gass og hjertet i halsen går det meste!
Med LC kan man Cruise forbi på tomgang mens BMW eierne spar restene ut av snøfonna! God Hjul!

Løsningen var da å trå flatt jern! Det sitter langt inne å gjøre det, men når du har prøvd med stort hell noen ganger går det greit.
Og i motbakke/dyp snø må en bare passe på å ha stor nok fart i starten, for det går stadig saktere. Det største problemet er å komme i gang når en er innesnødd.
Men med ful gass og hjertet i halsen går det meste!
Med LC kan man Cruise forbi på tomgang mens BMW eierne spar restene ut av snøfonna! God Hjul!
LANDCRUISER, fordi du fortjener det!!
Arne
HDJ80
R80GS,XL600R,GL1100
Arne
HDJ80
R80GS,XL600R,GL1100
Rullegud skrev:Har sjøl kjørt BMW med V8 og antispinn (eller ASC+T som det heter på bayersk). Det er ganske imponerende hvor godt dette fungerer. Men som Marting skriver, går det for fort så går det åt skogen. Og det krever litt omprogrammering av hjernen for å bli vant til. Opplevde flere ganger i nedoverbakke og sving at bakhjulene sklei, og dermed bremset den forhjulene så den ble VELDIG understyrt![]()
Løsningen var da å trå flatt jern! Det sitter langt inne å gjøre det, men når du har prøvd med stort hell noen ganger går det greit.
Og i motbakke/dyp snø må en bare passe på å ha stor nok fart i starten, for det går stadig saktere. Det største problemet er å komme i gang når en er innesnødd.
Men med ful gass og hjertet i halsen går det meste!
Med LC kan man Cruise forbi på tomgang mens BMW eierne spar restene ut av snøfonna! God Hjul!
Hei
ASC+T er en eldre version.. i dag er systemet mye forbedret. For å si det slik.. skal jeg på tur og veiene er brøytet ( som de er 99% av tiden) kjører jeg mye heller BMW enn LC. på BMWn min kan jeg slå systemet delvis av.. da tillatter bilen en viss % hjulspinn, slik at jeg kommer meg lettere opp bakker og i løssnø. Det fungere over all forventing

-Stian Hanssen. LC Rookie
*SOLGT* 81' HJ60 TIC, OME, 35" +++
07' BMW 335i Coupe. 400HK/550 NM
*SOLGT* 81' HJ60 TIC, OME, 35" +++
07' BMW 335i Coupe. 400HK/550 NM

Tilbake til den uheldige gravide ved Maura, her er en snutt fra bergingsaksjonen;
http://www.youtube.com/watch?v=XJ8cdvOn ... re=related
Kunne nesten tro det var veihjelpskorpset som Knixen viser til i en annen tråd..
God Jul
fra
Bamsefar!
http://www.youtube.com/watch?v=XJ8cdvOn ... re=related
Kunne nesten tro det var veihjelpskorpset som Knixen viser til i en annen tråd..
God Jul
fra
Bamsefar!
En liten tanke: er det blitt slutt på de tider da man måtte avpasse farten etter forholdene...? Har intrykk av at folk forventer at man skal kunne kjøre på "sommerføre" hele året...er det vinter så må man da kunne kjøre selv om det ikke er strødd eller saltet med en gang det er blitt glatt! Jeg kjører ganske ofte på heeelt speilblank is...å har ingen problemer med å holde meg på veien...men klart...kan jo ikke dundre på i høy fart som om det skulle være sommerføre.
Føre på veien kan slå om fra fint til superglatt på noen få små minutter...da rekker ikke brøytemannskapet å komme seg ut tidsnåkk...det går bare ikke. Såe...kanskje vi heller skal tilpasse farten etter forholdene istede for og bestandig skylle på at det ikke er strødd eller saltet...?
Hilsen brøytebil sjåfør fra indre troms (som strør så fort det lar seg gjøre)
Føre på veien kan slå om fra fint til superglatt på noen få små minutter...da rekker ikke brøytemannskapet å komme seg ut tidsnåkk...det går bare ikke. Såe...kanskje vi heller skal tilpasse farten etter forholdene istede for og bestandig skylle på at det ikke er strødd eller saltet...?
Hilsen brøytebil sjåfør fra indre troms (som strør så fort det lar seg gjøre)
Land Cruiser VX 90 -00 3.0 TD
Hilux -91 2.4 TD Allpro sas 39.5" irok
Hilux -89 2.4 TD 33" BFmud
Hilux -91 2.4 TD Allpro sas 39.5" irok
Hilux -89 2.4 TD 33" BFmud
Så enig så enigRukus skrev:En liten tanke: er det blitt slutt på de tider da man måtte avpasse farten etter forholdene...? Har intrykk av at folk forventer at man skal kunne kjøre på "sommerføre" hele året...er det vinter så må man da kunne kjøre selv om det ikke er strødd eller saltet med en gang det er blitt glatt! Jeg kjører ganske ofte på heeelt speilblank is...å har ingen problemer med å holde meg på veien...men klart...kan jo ikke dundre på i høy fart som om det skulle være sommerføre.
Føre på veien kan slå om fra fint til superglatt på noen få små minutter...da rekker ikke brøytemannskapet å komme seg ut tidsnåkk...det går bare ikke. Såe...kanskje vi heller skal tilpasse farten etter forholdene istede for og bestandig skylle på at det ikke er strødd eller saltet...?
Hilsen brøytebil sjåfør fra indre troms (som strør så fort det lar seg gjøre)
