Spiller i VX 2005

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
HighwayPatrol
Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane

Innlegg av HighwayPatrol »

Hermann skrev:Hei!
Jeg har montert ryggekamera rett over skiltet på 90'en. Funker helt greit selv om det ikke står helt midt på bakdøra. Kjøpte et relativt billig kamera på Ebay fra østen. Betalt ca 400,- inkl frakt. Kameraet er CCD brikke basert og gir kjempebra bilde til og med når det omtrent er helt mørkt. Ryggelysene gir nok lys til at en ser godt selv om det ellers er helt mørkt bak bilen. Var mye arbeid å trekke kabler fra spilleren til bakdøra.

Det er kanaler med kabler i gulvet rett innenfor dørene som jeg brukte. Trakk også ledning til styringen av å sette spilleren i ryggekameramodus fra ryggelysene siden siden jeg ikke klarte å finne noe fremme som ga signal. Helt greit siden jeg måtte legge kabel bak uansett. Var også "pes" å trekke kablene gjennom kabelrøret til bakdøra. Måtte dessverre også lage et lite hull til kabelene i bakdøra under skiltkassa.

Forsøkte først med en trådløst kamera men det fungerte veldig dårlig.
Hermann, kunne du lagt ut link om d ryggekameraet? er det ein videokabel, og strøm og jord som skal til?
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Bilde
@lpher
Ble med: ons jan 21, 2009 10:32 am
Lokasjon: Trondheim
Kontakt:

Innlegg av @lpher »

Freeze
Ble med: fre sep 24, 2010 11:33 am

Re: Spiller i VX 2005

Innlegg av Freeze »

Hei.
Jeg fulgte instruksjonene dine i tråden, og fikk til alt. Helt til jeg kom til å sette inn den nye pioneeren min avh-3300bt 2din. Den er for høy, og for smal for rommet til den originale.
Noen som har satt inn lik spiller og hatt samme problem? Hvor kan jeg få kjøpt evnt ramme ol?
Vedlagte filer
DSC02283.JPG
DSC02283.JPG (461.13 KiB) Vist 2650 ganger
larsb
Ble med: søn jun 22, 2014 9:21 pm
Lokasjon: Dokka

Re:

Innlegg av larsb »

HighwayPatrol skrev:Når du demonterer, begynner du å ta av de listene på sida av konsoll. De bryter du opp med eitt lite skrujern, så med fingrene når du får tak. Da kjem det til syne fire skruer som held konsollen, og ein kabelstokk som går oppetter som ein buet form, som er til klima, stereo og kompass. Skru laus hovudkontakta til den, sånn at kabelstokken fortsatt er på konsollen når du tar konsollen ut.
For å kunne skifte ut spiller så er det enklest å ha ut den originale forsterkern under førersetet. Eg la nye høgtalerkabler fra spiller, og ned til kontakta som går til forsterkern (0,75 mm ledninger) så kjøpe eg meg ein tokanals forsterker for originalsubben bak. Håper bildene viser godt nok. Eg skal seinare legge ut eitt koblingsskjema for ka man skal koble seg inn på i den kontakten til høgtalerne.
Håper dette er bra nok forklart. Er ikkje so flink forfatter :lol:

Forresten, viktig beskjed; siden originalhøgtalerne i framdørene hadde delefilter i originalforsterker, så byttet eg ut de originale med nokre andre 6x9 høgtalere. Kan prøve å få tatt bilde av demontering og montering av ny i morgen, sidan eg berre har gjort d på eine døra.
Du har ikke tilfeldigvis tegnet ned/skrevet ned fargekombinasjoner over hva som er hva? Såfall.. kunne du sendt meg de på pm eller noe?
Mvh

Lars Bjerke
08" 120VX
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»