Team Foslands LC-garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Hmm, hadde bare noen få bilder på kameraet.
Ellers så har jeg montert bøylen til Bestop softtoppen jeg har kjøpt meg. Bøylen imponerte ikke med høy kvalitet... Men den gjør vel jobben.
Jeg holder også på å lage meg en ny bakluke, bilen hadde jo orginalt ambulansedører men med softtop blir det åpent neders i åpningen bak på bilen. Her lager jeg meg en tailgate av no firkantstål, x-fineer plate og dørhengsler fra biltema.
Har også loddet meg et bryterpanel for bryter til ekstra langlys og bryter for gløding (slik at jeg kan ettergløde manuellt når det er
kaldt).
//stian f
Ellers så har jeg montert bøylen til Bestop softtoppen jeg har kjøpt meg. Bøylen imponerte ikke med høy kvalitet... Men den gjør vel jobben.
Jeg holder også på å lage meg en ny bakluke, bilen hadde jo orginalt ambulansedører men med softtop blir det åpent neders i åpningen bak på bilen. Her lager jeg meg en tailgate av no firkantstål, x-fineer plate og dørhengsler fra biltema.
Har også loddet meg et bryterpanel for bryter til ekstra langlys og bryter for gløding (slik at jeg kan ettergløde manuellt når det er
kaldt).
//stian f
- Vedlagte filer
-
- = dette:
- IMG_2262.JPG (20.22 KiB) Vist 10568 ganger
-
- + dette:
- IMG_2258.JPG (42.39 KiB) Vist 10568 ganger
-
- Også har me juksa litt. Dette:
- IMG_2260.JPG (15.81 KiB) Vist 10568 ganger
-
- Div. karosserideler.
- IMG_2257.JPG (37.35 KiB) Vist 10568 ganger
-
- Måtte kjøpe meg NATO-krok, upraktisk men kult. Nyoverhalte baklykter (vil ikke bruke de nye jeg har før jeg har laget sprutdeksel)
- IMG_2251.JPG (29.65 KiB) Vist 10568 ganger
-
- En gammel spaklet forskjerm og en splitteny fra Toyota.
- IMG_2249.JPG (22.39 KiB) Vist 10568 ganger
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
85 LJ70 - Trenger kjærlighet
01 KDJ95 - DD
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
Det er Max Ellery Toyota Land Cruiser diesel manual, men i likhet med andre uorginale toyota manualer er den DÅRLIG.
Manualen er over 1HZ, 1HD-T, 1HD-FT and 1HD-FTE motorne, men til tider virker det som om dem ikke ar klar over forskjellene på disse motorene.
http://www.amazon.com/Toyota-Landcruise ... 372&sr=1-3
//stian f
Manualen er over 1HZ, 1HD-T, 1HD-FT and 1HD-FTE motorne, men til tider virker det som om dem ikke ar klar over forskjellene på disse motorene.
http://www.amazon.com/Toyota-Landcruise ... 372&sr=1-3
//stian f
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
Er det litt "møl" på andre siden der også? Er det ikke like greit å sveise inn bitene...og kline det inn med blymønje? Da blir det hel ved....
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
noen av the Foslands som kan titte på FM-radioen min i dag? har fått tak i alt av plugger og kabler, er vel bare å justere antenna...
Pling på 97574544 om noen har mulighet.
De "lappene" i dørken med pakning på, er ikke det skikkelig rust-samlere? eller er det en annen tanke jeg ikke er helt med på?
Pling på 97574544 om noen har mulighet.

De "lappene" i dørken med pakning på, er ikke det skikkelig rust-samlere? eller er det en annen tanke jeg ikke er helt med på?
I disse dager så kan jeg bekrefte at det er en god ide... men min starter, om så det 23 blå, med en del hosting og harking selvfølgelig..... Har kjøpt slangvarmer til den, har bare ikke "hatt tid" til å montere denStian F skrev: bryter for gløding (slik at jeg kan ettergløde manuellt når det er
kaldt).
//stian f

marting: Jeg er ikke imponert over Haynes heller egentlig, har prøvd å bruke den på et par corollaer og på 80en og den er forvirrende, dårlige sort hvit bilder også blander dem med forskjellige modeller. Nå siste skulle vi bytte en havarert registerrem på en 93 corolla og Haynes manualen var så dårlig at jeg droppet å prøve å følge boka i det heletatt. Ogb uansett til 4x 6x og 7x LCer finnes orginal manualene lett tilgjengelig, så hvorfor gidde å bruke noe annet?
Eivind37: Jo det er jo det, men det går så sakte å få maling og mønje til å tørke i minusgrader;) Men det kommer til å bli sveist ila. sommeren kanskje.
Steinar: 42en starter overraskende lett og går fint i 5-10sek. til glødepluggene er kjølt ned, da begynner den å hoste og ryke.
4Springar: Det er bare å komme bortover så kan vi ta en titt. (jeg sender SMS også).
//stian f
Eivind37: Jo det er jo det, men det går så sakte å få maling og mønje til å tørke i minusgrader;) Men det kommer til å bli sveist ila. sommeren kanskje.
Steinar: 42en starter overraskende lett og går fint i 5-10sek. til glødepluggene er kjølt ned, da begynner den å hoste og ryke.
4Springar: Det er bare å komme bortover så kan vi ta en titt. (jeg sender SMS også).
//stian f
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
Kjøp av Defender har jo tidligere vært tema i teamet, så...4Springar skrev:hehe, nei tror the foslands bare gleder seg til å humpe rundt i en defender... (om det er seter nok da...)
Må kansje mobbe litt her for at det skal bli noe aktivitet, ikke bare utuktivitet...

Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)
LA2ZTA
"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
LA2ZTA
"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Delene er kommet, jeg skrur nok i Harstad til uka4Springar skrev:Frode, hvordan går det men vannpumpe-fixen din?
Frode S
LA2ZTA
LA2ZTA
Re: Team Foslands LC-garasje
Foslands, hva driver dere med? Ett helt år uten oppdateringer i garasjen? Kom ikke og forell meg at det ikke har skjedd noe med bilene i mellomtiden 
Edit: og-å feil rettet...

Edit: og-å feil rettet...
Frode S
LA2ZTA
LA2ZTA
Re: Team Foslands LC-garasje
Ehhhh, her kommer ulempen med å eie Land Cruiser, man trenger ikke å skru
- og når enkelte er så trege med å ta radioamatøreksamen
så blir det mye radioamatørkurs og lite Land Cruiser...
- og ja FrodeS, jeg tenker på deg...
- og når jeg er allergisk mot vinterversjonen av utegarasjen har det skjedd lite...
- og ja, StianF, jeg tenker på deg...
Nå ble jeg plutselig en bitter gammel mann - og det stemmer jo
Men, i går skiftet jeg motorolje og presset fett i drivknuter og mellomaksler, skal sammen med StianF (og evt andre) bytte hjullagre bak og gjøre diverse vedlikehold, dvs fortsette å bytte oljer++.
Servoen sliter fortsatt, vi fortsetter feilsøking
AC bør virke i Pyreneene, den skal sjekkes, har aldri virket "i min tid!, hvem trenger AC i Tromsø...
Kabelopplegg for radioamatør- og CB-radioer skal forbedres i vår.
Så sendes stafettpinnen videre til han som kjønnsdriften overtok etter kubikkdriften... (StianF)

- og når enkelte er så trege med å ta radioamatøreksamen

- og ja FrodeS, jeg tenker på deg...
- og når jeg er allergisk mot vinterversjonen av utegarasjen har det skjedd lite...
- og ja, StianF, jeg tenker på deg...
Nå ble jeg plutselig en bitter gammel mann - og det stemmer jo

Men, i går skiftet jeg motorolje og presset fett i drivknuter og mellomaksler, skal sammen med StianF (og evt andre) bytte hjullagre bak og gjøre diverse vedlikehold, dvs fortsette å bytte oljer++.
Servoen sliter fortsatt, vi fortsetter feilsøking
AC bør virke i Pyreneene, den skal sjekkes, har aldri virket "i min tid!, hvem trenger AC i Tromsø...
Kabelopplegg for radioamatør- og CB-radioer skal forbedres i vår.
Så sendes stafettpinnen videre til han som kjønnsdriften overtok etter kubikkdriften... (StianF)
mvh Roger
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special