Kneppelyd!!
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Kneppelyd!!
Når jeg svinger får jeg en liten kneppelyd, noen som vet?? Har prøvd med og uten 4wd, er likt!!
Det er ikke så veldig mye jobb... spørs litt på fasilitetene dine og hvor sammenrusta alt er..
Er vel lurt å ta med nye sjakler, foringer og bolter.
Har du ett par jekker, en støttebukk og litt fantasi så går det fint på en ettermiddag.
Ta en side av gangen så holder akselen seg på plass.
Lykke til!
Er vel lurt å ta med nye sjakler, foringer og bolter.
Har du ett par jekker, en støttebukk og litt fantasi så går det fint på en ettermiddag.
Ta en side av gangen så holder akselen seg på plass.
Lykke til!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Med mindre de er signe de fjærene du har bak, så får hever det ikke å sette på flere blar siden fjærene er under akslingen.Bossen skrev:Høres godt ut,,,takker for svar!! Med det samme,,,er det mye jobb å skifte fjærer bak på hj60?? Har ett sett liggende som det er ekstra blad på, å så er den litt lavere bak enn fram.
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

det er enkelt, de er boltet fast foran og bak. Samt med u-bolter til akslingen. Skru løs alt og ta av de gamle og sett fast de nye. Selvforklarende egentlig. 

Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Her er en kar som har lengre sjakler, så får du ekstra høyde i samme slengen som du bytter fjærer.
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17150460
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17150460
LANDCRUISER, fordi du fortjener det!!
Arne
HDJ80
R80GS,XL600R,GL1100
Arne
HDJ80
R80GS,XL600R,GL1100
De der kjøper du ikke, skikkelig hjemmelaga drit!!!Rullegud skrev:Her er en kar som har lengre sjakler, så får du ekstra høyde i samme slengen som du bytter fjærer.
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17150460
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Uff ja...så hjemmesnekret ut det der! Helt forferdelige konsekvenser hvis sjakkelen knekker. Sjakler bør nok være fabrikk produsert....
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Teknologien er enkel som to pinner i kryss... Å få det fra hverandre er en annen sak.
.. Sitter no jæ### som regel..
Fort gjort å vri av en u-bolt, så det er lurt å ha noen reservedeler.. Og det er å anbefale og bytte sjakler og bolter i samme slengen..

Fort gjort å vri av en u-bolt, så det er lurt å ha noen reservedeler.. Og det er å anbefale og bytte sjakler og bolter i samme slengen..
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Ta å spray en del WD40 eller annet rustløsende middel på, et par ganger om dagen, og i så mange dager du har mulighet til. Dette vil hjelpe noe til. Lån deg aller helst en muttertrekker, ettersom dette sikkert har sotte på siden fabrikk. Er du uheldig med latmann bryter du av det meste.
Varmepistol kan også gjøre susen. Får du ikke lånt deg en muttertrekker, kan det også hjelpe å få litt slag med ei passe fin slegge/ hammer og litt feskt sleggefett på de værste boltene.
Ta deg en telefon til BGnor, og sørg for å ha nye foringer tilgjengelig.
Samtidig er det smart å sjekke alt av bremseslanger og rør mens du ligger der, skift de om du er usikker på tilstanden. De er nok gamle
Du bør også opprette deg en garasje under "garasje" delen av forumet, ta noen bilder av bilen din og de tingene du har tenkt å utbedre, da er det med en gang litt lettere å forklare fremgangen på forskjellige operasjoner og slikt.
Pål
Varmepistol kan også gjøre susen. Får du ikke lånt deg en muttertrekker, kan det også hjelpe å få litt slag med ei passe fin slegge/ hammer og litt feskt sleggefett på de værste boltene.
Ta deg en telefon til BGnor, og sørg for å ha nye foringer tilgjengelig.
Samtidig er det smart å sjekke alt av bremseslanger og rør mens du ligger der, skift de om du er usikker på tilstanden. De er nok gamle
Du bør også opprette deg en garasje under "garasje" delen av forumet, ta noen bilder av bilen din og de tingene du har tenkt å utbedre, da er det med en gang litt lettere å forklare fremgangen på forskjellige operasjoner og slikt.
Pål
Er du usikker så kan du jo ta kontakt med folk i Trønder garasjen. http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=2270 flere der med masse kompetanse på 60 

Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//