Landstreff 2009

Hvis du trenger å lufte Cruiseren så kan du prøve å få med andre her.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Landstreff 2009

Innlegg av ofrovold »

Nå ligger invitasjonen til Landstreffet 2009 ute på forsida!
http://www.nlck.no
En kopi på PDF ligger som vedlegg i denne tråden.
Meld på!
Møt opp!
:D
Vedlagte filer
NLCK landstreff 19 til 21 juni 2009.pdf
Invitasjon til NLCK Landstreff 2009
(760.74 KiB) Downloadet 288 gange
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Er det mange påmeldte? og fiinner jeg ut i siste liten at jeg får til en tur nedover, så er det vel bare å dure på?
jørgen
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

Innlegg av jørgen »

Hei
Dette ser bra ut. Jeg prøver å overtale familien, men de deler visst ikke min interesse for øyeblikket.
Jeg tittet litt på prisene, men fant ikke ut av det.
Om jeg kommer alene, ligger på storehytta, spiser mat og drikker vann.
Det er vel ikke gratis?
Det er jo greit å vite hva arangemanget koster.
ca tid fra oslo? 1,5t?
Supert tiltak.
Jørgen
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Innlegg av dracan »

Kan forklare litt:

Skal du bo på eget eller dobbeltrom koster det ekstra, og må bestilles separat.

Skal du bo i telt eller campingvogn koster det noen kr ekstra pr dag.

NLCK har leid den største hytta som har plass til 14? Ergo gratis. (Men her gjelder først til mølla prinsippet) Kommer du sent..........

Sove i bilen og drikker vann koster ikke noe..... :lol:
All mat er betalt av klubben.

Drikke betaler du selv.

Oppklarende?
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

dracan skrev:

NLCK har leid den største hytta som har plass til 14? Ergo gratis. (Men her gjelder først til mølla prinsippet) Kommer du sent..........
Dag Einar kommer sikkert tidlig...og han snorker HEFTIG... særlig i sittende stilling på sofaen, med en halvfull halvliter i hånda.. :lol:
:lol: :wink:

Og ja Jørgen... Konsberg er vel ca 8-9 mil fra Oslo..Hvis du ikke MÅ drikke alkohol så kan du faktisk sove hjemme!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
offroadguru Solli
Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
Lokasjon: Hauge i Dalane

Innlegg av offroadguru Solli »

Håper jeg får det til også. Men jeg sover i flerbruksbilen, men om det blir 45en jeg kommer i sover jeg under den. De gjør jo det i Afrika, så da må det vel gå fint i Kongsberg også.
Brukeravatar
Eivind37
Ble med: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Lokasjon: Mandal

Innlegg av Eivind37 »

Felleshytta ...dvs den store hytta...er betalt for helgen av NLCK...og koster ikke noe for medlemmene på landstreffet. Mat i følge invitasjonslisten er også betalt av NLCK....
:D
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Brukeravatar
Eivind37

Innlegg av Eivind37 »

UPDATES!

Ja...da har undertegnede og Jan vært på NLCK ekstursjon!

Vi har besøkt Arctic Truck v/Knut som er en av våre samarbeidspartnere. De stilte velvillig opp med saker og ting til premiering til NLCK Landstreffet 2009....og ordentlige premier blir det!!
Knut ble desverre forhindret fra å stille på landstreffet...så han kommer ikke.

Videre gikk turen til Toyota Norge, og møte med Skramstad, og teknisk sjef Jan Ove Kaarbø. Sistnevnte stiller på landstreffet fra fredag til lørdag, og skal informere om hybridbiler...noe som er i skuddet for tiden...så dette blir interessant. Han tar også med seg en Lexus 300 hybridbil, som er det ypperste i den klassen...både når det gjelder økonomi og effekt....Bilen går visst styggfælt!
Han tar også med seg diagnoseverktøy til nyere LandCruisere, for dem som måtte ønske å ta en diagnosetest på bilen sin!

Turen gikk videre til Jondal ved Kongsberg...til Storaas Gjestegård og møte med representant derfra. Dette for å undersøke forholdene, samt å ta et par bilder som viser fasilitetene som vi skal benytte oss av på landstreffet.
Stedet ligger i flotte omgivelser ved Jondalsvannet i lune og hyggelige omgivelser.....og har virkelig et særpreg!!

Felleshytta som NLCK har leid for landstreffet har sengeplass til 18 stykker fordelt på 8 eller 9 rom. Det er 2 bad og ett kjøkken, samt også Jacuzzi!!...og ligger ned mot Jondalsvannet. Det er også uteplass, samt griller disponibelt for oss.

For de som måtte ønske, så er det fullt mulig å reservere hotellrom. Også plass for campingvogn for de som måtte ønske det!

Det blir reservert egen stor parkeringsplass for NLCK, med LC parking only!

Garasjebygg/ verkstedhall får vi sannsynligvis benytte....og i den forbindelse (hvis alt går som det skal!)...så ønsker vi å arrangere et lite sveisekurs for våre medlemmer!

Vi får også benytte et jorde på gjestegården som vi kan ha ferdighetskjøring på.

Etter besøket på Storaas Gjestegaard, gikk turen til et grustak som ligger nært Storaas Gjestegaard, og møte med 2 trivelige gutter fra Kongsberg Offroadklubb som stiller kjøreområde til disposisjon. Disse kommer også til å være med som kjentmenn under landstreffet.

Grustaket har alle elementer som offroadkjøring kan by på. Trasseer som man kan kjøre standardbil uten fare for å ødelegge bilen for de som måtte ønske å "prøve" bilen litt. Det finnes også løyper med litt mere utfordring, og løyper for de som måtte ønske å virkelig trå til med en sterkt modifisert bil. Dette blir morro!!

Vi kommer tilbake med program for helgen når alt er klarlagt og kabalen har gått opp!

Her er noen smakebiter på hva som er i vente!
Jan kompletterer med ytterligere bilder (Han er flinkere med bilder !)

DETTE BLIR VELDIG BRA!! MELD DERE PÅ FOLKENS!!!
Vedlagte filer
Storaas Gjestegaard
Storaas Gjestegaard
IMG_1713.JPG (49.01 KiB) Vist 6585 ganger
Fra baren!
Fra baren!
IMG_1715.JPG (38.55 KiB) Vist 6583 ganger
Konferanserom for årsmøte
Konferanserom for årsmøte
IMG_1714.JPG (33.17 KiB) Vist 6582 ganger
Fra matsal / frokostsal
Fra matsal / frokostsal
IMG_1716.JPG (37.55 KiB) Vist 6581 ganger
Fra matsal / frokostsal
Fra matsal / frokostsal
IMG_1717.JPG (37.2 KiB) Vist 6579 ganger
Brukeravatar
JanK 55
Ble med: lør aug 21, 2004 3:13 am
Lokasjon: Fetsund

Innlegg av JanK 55 »

Ja dette var en effektiv og hyggelig dag og som vanlig så ble det TingTarTid

Som Eivind sier, kan kjørefeltet på Svellemoen by på alt. Kan kjøres Alt fra standard LC 200 V8 m/20" og lavprofil til ekstremt ombygde på 44" og dobble merlincrawler kasser. Det vil si at alle kan finne en utfordring som er akkurat passe for meg. 8) :)

Her er dagens bilder:
Vedlagte filer
Mange sånne.
Mange sånne.
CIMG4632 (Small).JPG (54.27 KiB) Vist 6556 ganger
Bakken har et vannhull i bunnen ca 40-50 cm dypt, men ved kraftig nebør så kan det fort være dypere.
Bakken har et vannhull i bunnen ca 40-50 cm dypt, men ved kraftig nebør så kan det fort være dypere.
CIMG4630 (Small).JPG (55.82 KiB) Vist 6556 ganger
Her er det bratt og passer for modda biler og folk som har horn i panna og syns det ikke er så farlig med bilen. Kan kjøres begge veier :O))
Her er det bratt og passer for modda biler og folk som har horn i panna og syns det ikke er så farlig med bilen. Kan kjøres begge veier :O))
CIMG4629 (Small).JPG (62.85 KiB) Vist 6556 ganger
Litt mere utfordring, men ikke farlig for bilen.
Litt mere utfordring, men ikke farlig for bilen.
CIMG4628 (Small).JPG (58.59 KiB) Vist 6556 ganger
Steinete småkuppert grusløype, helt grei, men ikke serlig for lavprofil, men døm selv når dere er der.
Steinete småkuppert grusløype, helt grei, men ikke serlig for lavprofil, men døm selv når dere er der.
CIMG4627 (Small).JPG (68.58 KiB) Vist 6556 ganger
Ganske bratt med rullestein, gjelder det samme her standard eller lett mod. tilhengerfeste vil nok ta nedi i overgangen.
Ganske bratt med rullestein, gjelder det samme her standard eller lett mod. tilhengerfeste vil nok ta nedi i overgangen.
CIMG4626 (Small).JPG (61.94 KiB) Vist 6556 ganger
Noen sandbakker, kan kjøres med en standarbil vil jeg tro hvis du har testet før. Men er du i tvil så la det være.
Noen sandbakker, kan kjøres med en standarbil vil jeg tro hvis du har testet før. Men er du i tvil så la det være.
CIMG4624 (Small).JPG (50.82 KiB) Vist 6556 ganger
Jordet som vi kommer til å bruke til Ferdighetskjøring.
Jordet som vi kommer til å bruke til Ferdighetskjøring.
CIMG4619 (Small).JPG (43.46 KiB) Vist 6556 ganger
Vi fikk prøvesmake kokkens kunskaper. En liten spekemat tallerken smakte godt den. :)
Vi fikk prøvesmake kokkens kunskaper. En liten spekemat tallerken smakte godt den. :)
CIMG4623 (Small).JPG (34.06 KiB) Vist 6556 ganger
Utsikten fra hytta ned mot vannet med stort parti telt, som muligens blir brukt til middag på Lørdag. Kommer an på været.
Utsikten fra hytta ned mot vannet med stort parti telt, som muligens blir brukt til middag på Lørdag. Kommer an på været.
CIMG4621 (Small).JPG (38.39 KiB) Vist 6556 ganger
Storhytta vi har leid, m/ Jacuzzi el. var det boblebad husker ikke helt.
Storhytta vi har leid, m/ Jacuzzi el. var det boblebad husker ikke helt.
CIMG4622 (Small).JPG (57.78 KiB) Vist 6556 ganger
Eivind prøve parkerte NLCK parkeringen =o)
Eivind prøve parkerte NLCK parkeringen =o)
CIMG4616 (Small).JPG (47.62 KiB) Vist 6556 ganger
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"

// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Brukeravatar
JanK 55

Innlegg av JanK 55 »

Kommer flere bilder fra Svellemoen.
Det fine med området er at man kan utforske det litt, går fint an og kjøre en løype, også finner ut at nei dette er for ille for meg. Da går det fint og snu og kjøre tilbake samme vei :) Selvfølgelig så er det steder der og snu er vanskeløig , men der har du antagligvis allerede snudd hvis du er redd for bilen din. (Snu i tide, det er ingen skam og snu) Det jeg prøver og si her er at området har muligheter til og tøye egne grenser :wink:

Et spennende og alsidig område etter mitt syn, som Kongsberg offroad klubb er så hygglige og stille til disposisjon for oss. For den nette sum av kr. 100.- pr bil pr. dag. Dette syns jeg er en helt grei pris, som går til drift av klubben deres og alt ardeid gutta har lagt ned og kommer til å legge ned på kjøreområdene sine.
Vedlagte filer
CIMG4641 (Small).JPG
CIMG4641 (Small).JPG (39.11 KiB) Vist 6553 ganger
CIMG4640 (Small).JPG
CIMG4640 (Small).JPG (56.08 KiB) Vist 6553 ganger
Det går en fin  småkuppert, litt løssand, bakkete og skrå løype der. Som fint kan kjøres med det det aller meste ;) Eivind i en liten test tur for bildenes skyld. Jammen fotogen den 60'n eller skal vi si "Linselus" :O))))
Det går en fin småkuppert, litt løssand, bakkete og skrå løype der. Som fint kan kjøres med det det aller meste ;) Eivind i en liten test tur for bildenes skyld. Jammen fotogen den 60'n eller skal vi si "Linselus" :O))))
CIMG4639 (Small).JPG (50.2 KiB) Vist 6553 ganger
Her begyner virkelig den bratteste delen.
Her begyner virkelig den bratteste delen.
CIMG4633 (Small).JPG (58.26 KiB) Vist 6553 ganger
Crawlerbakken. Denne er bratt her skal det godt gjøres og komme opp med noe annet enn crawlerkasse  eller stor fart. Og har du først kommet opp så vær obs. det er bratt over på andre siden også, men ikke så langt ned. Anbefales en inspeksjon av forholda f
Crawlerbakken. Denne er bratt her skal det godt gjøres og komme opp med noe annet enn crawlerkasse eller stor fart. Og har du først kommet opp så vær obs. det er bratt over på andre siden også, men ikke så langt ned. Anbefales en inspeksjon av forholda f
CIMG4638 (Small).JPG (52.79 KiB) Vist 6553 ganger
Et kjøreområde med alle muligheter, det er selfølgelig også en gjørme trasse for de som liker og møkka til bilen :o))
Et kjøreområde med alle muligheter, det er selfølgelig også en gjørme trasse for de som liker og møkka til bilen :o))
CIMG4636 (Small).JPG (59.19 KiB) Vist 6553 ganger
Her trenger du en kort bil med masse flex for og komme over. nytter ikke med overheng her.
Her trenger du en kort bil med masse flex for og komme over. nytter ikke med overheng her.
CIMG4635 (Small).JPG (69.21 KiB) Vist 6553 ganger
Jan K.

Brukeravatar
dracan
Site Admin
Kontakt:

Innlegg av dracan »

Dette ser bra ut!
Dette blir kjempebra! :D
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
JanK 55

Innlegg av JanK 55 »

dracan skrev:Dette ser bra ut!
Dette blir kjempebra! :D
Stiller du som Taxi Sjåfår mer enn nok hvin faktorer der :wink: :lol:
Jan K.

Brukeravatar
dracan
Site Admin
Kontakt:

Innlegg av dracan »

JanK 55 skrev: Stiller du som Taxi Sjåfår mer enn nok hvin faktorer der :wink: :lol:
Dag Einar kommer med sin 45 og jeg har med "gulebilen" på henger ja!
Jeg har 3 ekstraseter og DEA har 1.
Så vi kan kjøre taxi ja!
:lol:
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Ser veldig bra ut gutar! Synd (for meg) at jeg ikke kan komme! :cry:
Brukeravatar
Mads
Ble med: man jan 16, 2006 9:21 pm
Lokasjon: Bergen

Innlegg av Mads »

Klart vi kommer dette blir gøy :D
Luruer på vilke LC er som skal få være med på turen :?
Det blir mange som kommer fra Bergensdistriktet. :P
Mads
HZJ105GX
Alle familier burde ha minst en Landcruiser...
Min Garasje.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?p=49586#49586
Brukeravatar
Eivind37

Innlegg av Eivind37 »

Fikk en tlf fra et medlem som lurte på å delta på landstreffet. Han hadde standardbil og trodde landstreffet var for en spesiell del av medlemmene våre med modifiserte biler, og lurte på om det var greit å komme med standard bil.

For å poengtere dette helt klinkende klart:

DELTARKENES BILER ER ANSETT LIKEVERDIGE UANSETT OM BILEN ER STANDARDBIL, TILÅRSKOMMEN OG RUSTEN, ELLER TOTALRESTAURERT!

Hovedpoenget er interessen for Toyota LandCruiser!!

MØT OPP TIL EN KJEMPETRIVELIG HELG!!
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

flott, alle slitne LC'er er jo hver enkelt bare nok et prakteksemplar på disse skjønnhetene, rustne som strøkne! ;) er jo som oss mennesker, skal vises at vi blir eldre! ;) Er jo MANGFOLDET som utgjør klubben! Gleder meg til muligheten å få se alle de forskjellige bilene og møte de stolte eierene!
(om jeg får alt til å klaffe så jeg kommer meg nedover)
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Eivind37 skrev:Fikk en tlf fra et medlem som lurte på å delta på landstreffet. Han hadde standardbil og trodde landstreffet var for en spesiell del av medlemmene våre med modifiserte biler, og lurte på om det var greit å komme med standard bil.

For å poengtere dette helt klinkende klart:

DELTARKENES BILER ER ANSETT LIKEVERDIGE UANSETT OM BILEN ER STANDARDBIL, TILÅRSKOMMEN OG RUSTEN, ELLER TOTALRESTAURERT!

Hovedpoenget er interessen for Toyota LandCruiser!!

MØT OPP TIL EN KJEMPETRIVELIG HELG!!

Nemlig! Og kanskje man kan legge til:
OM BILEN ER FRA 2009 OG KOSTET EN MILLION, ELLER OM DEN ER FRA 1985 OG KOSTET 1500 KR SPILLER INGEN ROLLE!!!
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

Jeg har deltatt på et par treff med min. Det sier jo en del.
Nemlig! Og kanskje man kan legge til:
OM BILEN ER FRA 2009 OG KOSTET EN MILLION, ELLER OM DEN ER FRA 1985 OG KOSTET 1500 KR SPILLER INGEN ROLLE!!!
Og for å tilføre en ting til er også eldre og billigere + dyrere biler er velkomne! :wink:
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Brukeravatar
Thomazinho
Ble med: man mar 16, 2009 9:26 pm
Lokasjon: Kongsberg

Innlegg av Thomazinho »

JanK 55 skrev:Ja dette var en effektiv og hyggelig dag og som vanlig så ble det TingTarTid

Som Eivind sier, kan kjørefeltet på Svellemoen by på alt. Kan kjøres Alt fra standard LC 200 V8 m/20" og lavprofil til ekstremt ombygde på 44" og dobble merlincrawler kasser. Det vil si at alle kan finne en utfordring som er akkurat passe for meg. 8) :)

Her er dagens bilder:
Dere er hjertlig velkomne hele gjengen!

Hvis noen kommer opp den sandbakken helt til høyre i bildet m 3 stk sandbakker, med standard bil, skal jeg personlig polere vedkomnes bil for hånd, mens resten av gjengen sitter inne og koser seg med hjortestek og rødvin...8)
Svar

Tilbake til «Treff - Kjøreområder»