Knixens garasje, endelig cruiser igjen!

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
stian f
Ble med: ons mai 12, 2004 3:02 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av stian f »

På forespørsel fra garasje-eier er noen innlegg fjernet.
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
85 LJ70 - Trenger kjærlighet
01 KDJ95 - DD
Brukeravatar
knut eivind
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Innlegg av knut eivind »

knixen skrev:
Gi Gass skrev:Fangeren så kul ut den, men bilen så veldig "naken" ut under grillen.. :wink:
Det blir bedre når du ikke ser bilen fra så nært hold, så bildene lyger litt der. Lyktene fra Eivind hjelper nok også på...

Tror det blir bra rett å slett! :wink:
210w? har litt lyst på de selv også men må nok la være. ($) hva slags dekk er det du har bestilt deg?
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Brukeravatar
Eivind37
Ble med: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Lokasjon: Mandal

Innlegg av Eivind37 »

Dette blir nok bra Knut. Morro å montere "stæsj". Kosejobb igrunn det der.
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Brukeravatar
knixen
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Kontakt:

Innlegg av knixen »

har ikke kjøpt 210watterne, men ett sett runde skal foran og 3 sett firkantige skal på taket.

Jeg har bestilt SuperSwamper LTB i 40x16/17 på pro comp 17x9,5 beadlocks stålfelger. Pulverlakket sort. :P Ankommer bgnor i morgen :wink:
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
Brukeravatar
knut eivind
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Innlegg av knut eivind »

oioioi, har sikla litt på ltb selv, de ser utrolig råe ut, du blir vel en av få foreløbig som prøver de her til lands bortsett fra shuduck
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Brukeravatar
Toyole
Ble med: ons jan 02, 2008 12:34 am
Lokasjon: Elverum
Kontakt:

Innlegg av Toyole »

knixen skrev: Jeg har bestilt SuperSwamper LTB i 40x16/17 på pro comp 17x9,5 beadlocks stålfelger. Pulverlakket sort. :P Ankommer bgnor i morgen :wink:
Ser jo helt knall ut de dekka da:
Bilde
Vedlagte filer
Blir det noe i nærheten av disse da, Knut?
Blir det noe i nærheten av disse da, Knut?
2009_0412004s-sLTB.jpg (39.21 KiB) Vist 4060 ganger
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430

X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

korrekt bare tøffere felger! :wink:
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

Har forresten skikkelig tro på LTB, de har betydelig lavere lasteindeks enn irok i bias som betyr at de i teorien flyter bedre ut. De har dypere og mer åpent mønster. Større bredde også. Samt 17" felger gjør at jeg tror dette blir helt perfekt! Gleder meg som en unge!

Jimmyskrot på pirate har de på trailbilen hans, han er storfornøyd. Alle poster om de fra statene er ensidig positive også... :P

Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

Monterte på 38,5 tsl sx`ene jeg hadde liggende i dag... herregud for en forskjell det gjør med skikkelige dekk!!!

Må bare tilpasse festene til rørfangeren bak før den monteres, skal finne en søyleborremaskin i dag.. :)
Vedlagte filer
006.JPG
006.JPG (30.7 KiB) Vist 3938 ganger
007.JPG
007.JPG (28.76 KiB) Vist 3938 ganger
008.JPG
008.JPG (38.87 KiB) Vist 3938 ganger

Brukeravatar
specialops
Ble med: tir nov 04, 2008 8:35 pm
Lokasjon: Rogaland
Kontakt:

Innlegg av specialops »

ser ut så bilen henger litt på den ene siden???
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

specialops skrev:ser ut så bilen henger litt på den ene siden???
Det er et myke bladfjærer problem, den setter seg litt i svinger og blir liggende. Nå er bilen nesten ikke kjørt med heller så det er normalt. Mangler også demper på den ene siden bak som øker problemet.

Work in progress... blir nok bedre og bedre for hver dag nå... :wink:

vegsir
Ble med: lør okt 04, 2008 4:11 pm
Lokasjon: Ærendal

Innlegg av vegsir »

JEG LIKER DEN 8)
HJ60: ''BESTEMOR'' 37'' ARB,++ SOLGT:(
Hilux mk3 37'' AsfaltTtrøkk
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

orange mot hvitt var ikke noe pent...
Vedlagte filer
008.JPG
008.JPG (20.45 KiB) Vist 3825 ganger
007.JPG
007.JPG (30.78 KiB) Vist 3825 ganger

Brukeravatar
iknut
Ble med: fre jul 27, 2007 8:05 pm
Lokasjon: Eidsvoll

Innlegg av iknut »

Gromt, Gromt, Gromt :D
Du hadde helt rett med tanke på framfangeren. Ser skikkelig bra ut det der. Og solid.
Rock-sliderne sitter også fint. Nok avstand til karoseri at de kan røre seg litt ved en smell, men ikke så mye at de stjeler vesentlig klaring.
Er det fester i framkant av bakfangern du holder på med?
Den blir sjuk med portaler, Knut (som om den ikke er det fra før).
Knut
HDJ 80 VX
"Skam på den som gir seg"
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

iknut skrev:Gromt, Gromt, Gromt :D
Du hadde helt rett med tanke på framfangeren. Ser skikkelig bra ut det der. Og solid.
Rock-sliderne sitter også fint. Nok avstand til karoseri at de kan røre seg litt ved en smell, men ikke så mye at de stjeler vesentlig klaring.
Er det fester i framkant av bakfangern du holder på med?
Den blir sjuk med portaler, Knut (som om den ikke er det fra før).
Har tilpasset festene til bakfangeren, håper den er blitt justerbar nok nå. Monterer den i morgen. Tror det blir bra! Rocksliderne er ca like langt ut som skjermbredderne, som var planen. Vurderer å bøye til rør som skal på utsiden av bredderne og koble sammen fangeren foran, sliderne og fangeren bak. Må se hvor bred bilen blir med de nye akslene. Sliderne er jo montert i ramma, så de stjeler ikke noe klaring.

Portalene skal på over helgen, tror ikke det tar så lang tid å få de på. Har litt hjemmelekse å gjøre først, så går det nok greit.

Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

Fått gjort litt mer arbeide...
Vedlagte filer
ekstralys fra eivind montert
ekstralys fra eivind montert
004.JPG (31.12 KiB) Vist 3752 ganger
bakfanger
bakfanger
001.JPG (31.29 KiB) Vist 3751 ganger

brooklyn
Ble med: søn mar 15, 2009 3:16 pm
Lokasjon: on the road

Innlegg av brooklyn »

jeg må bare si at denne bilen blir meget rå. men må også si jeg likte den meget bra i den andre fargen meget bra også.. sykt tøff framfanger..

får du noen problemer med noen myndigheter med denne bilen??? eller går det bra..
da har jeg eid lc en liten stund..
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

brooklyn skrev:jeg må bare si at denne bilen blir meget rå. men må også si jeg likte den meget bra i den andre fargen meget bra også.. sykt tøff framfanger..

får du noen problemer med noen myndigheter med denne bilen??? eller går det bra..
takk!!!

og håper ikke det... bilen er ikke godkjent, men den er heller ikke ofte i bruk :wink:

Brukeravatar
offroadguru Solli
Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
Lokasjon: Hauge i Dalane

Innlegg av offroadguru Solli »

Det begynner å ta form gutt :D
Kommer du tul å bruke andre fjærer når du monterer portaler, eller blir det ok om du monterer de over fjærene?
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

offroadguru Solli skrev:Det begynner å ta form gutt :D
Kommer du tul å bruke andre fjærer når du monterer portaler, eller blir det ok om du monterer de over fjærene?
Planen er å montere de oppå fjærene som står på bilen, har på sikt lyst til å bygge om til 4link og coilovers. :)

Svar

Tilbake til «Garasje»