Girkasse og PTO-spørsmål

For spørsmål som ikke er rettet mot en spesifik Land Cruiser modell

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Girkasse og PTO-spørsmål

Innlegg av marting »

Vinsj fra 60, passer den rett på girkasse i lj70 ? Og i såfall, er det samme girkasse på lj som på hilux ?
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

nei, 99% sikker på at den ikke gjør det.
Brukeravatar
stian f
Ble med: ons mai 12, 2004 3:02 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av stian f »

PTO vinsjen på LCer står på transferrkassen, og den er den samme på hj60 og lj70, men lj70en er 99,99% sikkert ikke levert med drevet inni kasse som driver pto-boksen, men denne kan flyttes over fta en hj60.

Er ganske sikker på at det ikke er samme transferr på lj70 og hilux.

//stian f
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
85 LJ70 - Trenger kjærlighet
01 KDJ95 - DD
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=65 ... o&start=20

Vil det si at cruiser fordelingskasse passer på girkasse til L-motor og omvendt? altså er det samme girkasse på lj og hilux men forskjellig transfer, og lj har samme transfer som 60 ?

Spør fordi jeg vil ha hilux med pto-vinsj til vedhogst og annen manøvrering... :wink:

Samtidig sitter en kompis på 3b-motor med gir/transfer+pto uttak og i tillegg flere motorer og girkasser fra hilux..Og en LN46 med hærpa motor. Han ønsker seg BN 46 men en hindring er at hilux har diffen i midten... om han da kunne beholdt girkassa som står på 3b'en men bytte til hiluxens transfer og slippe masse ombygging av drivverk..
Jeg målte litt i helga faktisk, og 3b er kun få cm større på lengden og høyden. 5cm max.
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

En ide å sjekke delenr på http://www.toyodiy.com :?:
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Brukeravatar
Frode S
Ble med: ons mai 12, 2004 2:07 pm

Innlegg av Frode S »

Jeg vet iallefall at på søttien jeg hadde (LJ 70) passet pto'en fra en seksti på transfer. Jeg måtte bare sette inn et drev fra en sekstiserie-transfer. LJ70-transfer har en lang avstandshylse (spacer) i stede for drev og en kort avstandshylse som 60 har. Dette kan lett byttes om, og transferkassene er ellers like, iallefall inni.

Jeg monterte pto'en på søttien, og hadde den i gang. Men så kjøpte jeg seksti istede, med PTO-drevet ferdig installert. Jeg flyttet da PTO'en over og monterte vinsjen på sekstien.

Alt dette medfører at den gamle søttien min egentlig er veldig sjelden, fordi den har PTO-drev i transferkassen... 8) Så vet du det, Arne (nye eieren)
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)

LA2ZTA

"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

riktig riktig...

Så kanskje jeg rett og slett skal gå for en 73 til vedhogstbil? :) Kappe av litt og lage et plan eller tømmerkasse bakpå.. :idea: Da trenger jeg bare ei delekasse med pto fra en 60 i tillegg.. så får jeg turbomotor og bedre plass i kupeen til motorsagbukse og tjukke klær på "kjøpet" (hilux er litt trangt om vinteren) :wink:
Senest rettet af marting ons jun 03, 2009 11:34 am, rettet i alt 1 gang.
Arne
Ble med: man mai 08, 2006 2:55 pm

Innlegg av Arne »

Frode S skrev:Jeg vet iallefall at på søttien jeg hadde (LJ 70) passet pto'en fra en seksti på transfer. Jeg måtte bare sette inn et drev fra en sekstiserie-transfer. LJ70-transfer har en lang avstandshylse (spacer) i stede for drev og en kort avstandshylse som 60 har. Dette kan lett byttes om, og transferkassene er ellers like, iallefall inni.

Jeg monterte pto'en på søttien, og hadde den i gang. Men så kjøpte jeg seksti istede, med PTO-drevet ferdig installert. Jeg flyttet da PTO'en over og monterte vinsjen på sekstien.

Alt dette medfører at den gamle søttien min egentlig er veldig sjelden, fordi den har PTO-drev i transferkassen... 8) Så vet du det, Arne (nye eieren)
Kjekt å vite!! :)
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

hmmm... huff det er ikke bra... får alt for mange ideer...

Kappe en 70 rett bak framsetene, lage ny bakvegg av trolldeig, skjøte på ramma en meter...lengre mellomaksel, no bladfjærer bak, drite i bakbremser brekk er nok, sette på et langt plan.. pto-vinsj i fronten, el-vinsj på planet.....

75 light, til vedhogst og forefallende ? :D
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

marting skrev:hmmm... huff det er ikke bra... får alt for mange ideer...

Kappe en 70 rett bak framsetene, lage ny bakvegg av trolldeig, skjøte på ramma en meter...lengre mellomaksel, no bladfjærer bak, drite i bakbremser brekk er nok, sette på et langt plan.. pto-vinsj i fronten, el-vinsj på planet.....

Monter 2 stk håndbrekk, et på hvert bakhjul så kan du bremse hjulet som spinner...? :D
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

marting skrev:hmmm... huff det er ikke bra... får alt for mange ideer...

Jeg danner meg et bilde i hodet mitt....OG JEG LIKER DET!
Liker trolldeig også! :D
Svar

Tilbake til «Drivverk»