MartinG's HJ60.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Dette blir nok bra Martin, du skulle vel ikke ha vurdert noe slikt heller ?:
http://www.outbackimports.ca/sale/HD-29 ... HD-2963-01
Da kunne jo livet omtrent bare bestå i å Cruise rundt..
Nei, vi må vel ha noe tilgode til vi blir pensjonert, da..!
(skulle vel posta`n i ultimat kanskje..)
Kongen på camping:

Nei, vi må vel ha noe tilgode til vi blir pensjonert, da..!

(skulle vel posta`n i ultimat kanskje..)
Kongen på camping:

Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
Toyole skrev:Dette blir nok bra Martin, du skulle vel ikke ha vurdert noe slikt heller ?:
Næh... bare kruse rundt hadde jeg blitt drittlei etter en uke... nei, må ha no skikkelig å drive med...
Isuki: Du bor jo allerede på bygda! Er vel ikke no problem å få tak i et lite bruk oppi der?! Sikkert billig også det!...
Senest rettet af marting ons jun 10, 2009 4:26 pm, rettet i alt 1 gang.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Tja... kan jo legge ut noen flere bilder av plassen kanskje...
- Vedlagte filer
-
- 028.JPG (84.28 KiB) Vist 3788 ganger
-
- 034.JPG (34.43 KiB) Vist 3788 ganger
-
- 037.JPG (81.37 KiB) Vist 3788 ganger
-
- 027.JPG (51.1 KiB) Vist 3788 ganger
-
- 021.JPG (31.69 KiB) Vist 3788 ganger
Jah.... kan til og med skrive noe om bilen i dag!
Har bestillt nye børster til dynamoen på 60'n
De koster 650kr med "bro" fiks ferdig... så koster det 50kr med kun børster som man må lodde på sjøl..
Bestilte begge deler jeg så får vi se..

Har bestillt nye børster til dynamoen på 60'n
De koster 650kr med "bro" fiks ferdig... så koster det 50kr med kun børster som man må lodde på sjøl..
Bestilte begge deler jeg så får vi se..
- Ole Kristian
- Ble med: tir nov 01, 2005 8:21 pm
- Lokasjon: Nord Odal
- Kontakt:
Hmmm...marting skrev:Tja... kan jo legge ut noen flere bilder av plassen kanskje...
Er det en gammel David Brown Cropmaster vi ser snuten på der .... ?
Kan muligens være en gammel Mc Cormick Farmall også?
Eller ..... er faktisk litt vanskelig å bedømme.
- Vedlagte filer
-
- 037_932.jpg (81.47 KiB) Vist 3772 ganger
Ole Kr. hadde i gamle dager: Mazda B2600
Ole Kr. hadde for lenge siden: Jeep Cherokee
Ole Kr. hadde nylig: '98 Hilux
Ole Kr. har nå: '82 Hilux og '80 HJ45 pickup.
Menn uten pickup - er direkte stygt!
Det er en DavidBrown ja... forgjengeren til den som står i garasjen (990 selectamatic)..
Selges billig, eller gis bort til traktorentusiast eller no... aner ikke hva som feiler den og hvor lenge den har stått, men tror det er luft i bakhjula hvertfall.
Den "nye" traktoren holdt på å starte faktisk... Meglern og jeg holdt på med nøkler og sånn..og han hoppa opp i traktoren.
"Det er nesten litt barndomsnostalgi detta" sa'n "vi får prøve nøkkelen, men det er vel aldri i verden strøm på batteriet"... "Nei det kan jeg aldri tenke meg" sa jeg.... Joda.. den kinna så fint at..
Vi lot det være med det og sparte strømmen til en annen gang.. hørtes ut som den var like ved å starte på første forsøk.... ikke værst det!
Selges billig, eller gis bort til traktorentusiast eller no... aner ikke hva som feiler den og hvor lenge den har stått, men tror det er luft i bakhjula hvertfall.
Den "nye" traktoren holdt på å starte faktisk... Meglern og jeg holdt på med nøkler og sånn..og han hoppa opp i traktoren.
"Det er nesten litt barndomsnostalgi detta" sa'n "vi får prøve nøkkelen, men det er vel aldri i verden strøm på batteriet"... "Nei det kan jeg aldri tenke meg" sa jeg.... Joda.. den kinna så fint at..

Vi lot det være med det og sparte strømmen til en annen gang.. hørtes ut som den var like ved å starte på første forsøk.... ikke værst det!
- Vedlagte filer
-
- 036.JPG (35.47 KiB) Vist 3762 ganger
Genialt! Da kanskje du får med deg noen som kan forklare hva alle spaker og kjepper er til på "nyetraktorn"..... og hvordan man bruker all redskapen uten å rive av seg armene eller andre kroppsdeler...MPS skrev:Vet om et par David Brown entusiaster 5 minutter fra deg.
Kanskje de er interessert i galskapen.

- Thomazinho
- Ble med: man mar 16, 2009 9:26 pm
- Lokasjon: Kongsberg
Aston Martin DB DB = David Brown
Bare en total avsporing:roll:
David Brown Aston Martin
Traktoren er jo som skapt for deg Martin
David Brovn laget faktisk Aston Martin bilene
Den gamle røde er sikkert bare å dra igang med 60en. Skjekk olje og vann først.
Når du har sånne gamle traktorer er det greit å ha en i backup mens du reparerer den andre..

Hvis du ikke skal ha den røde selv kan jeg godt overta den. Jeg har litt bruk for en traktor ser du... Bare litt...

David Brown Aston Martin

David Brovn laget faktisk Aston Martin bilene

Den gamle røde er sikkert bare å dra igang med 60en. Skjekk olje og vann først.
Når du har sånne gamle traktorer er det greit å ha en i backup mens du reparerer den andre..

Hvis du ikke skal ha den røde selv kan jeg godt overta den. Jeg har litt bruk for en traktor ser du... Bare litt...
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du
(og en RN36, og en RN46)

- Thomazinho
- Ble med: man mar 16, 2009 9:26 pm
- Lokasjon: Kongsberg
tror ikke du trenger sjekke verdien engang, bare start budrunden! 
Så snart du har to interessterte er du i gang!
plutselig har du finansiert hele bruket!
Som tileggsopplysning: Aston Martin DB9... den er najs! Bare tenk på den hver gang du vurderer å selge rust-traktorn. DB9 står faktisk for DavidBrown(9), og navnet ble brukt som heder av David Brown som kjøpte Aston Martin for sikkert tusen år siden. Mener det ble brukt helt fra DB1/2 (markII) , som i sin tid var eliten av sportsbiler.

Så snart du har to interessterte er du i gang!

Som tileggsopplysning: Aston Martin DB9... den er najs! Bare tenk på den hver gang du vurderer å selge rust-traktorn. DB9 står faktisk for DavidBrown(9), og navnet ble brukt som heder av David Brown som kjøpte Aston Martin for sikkert tusen år siden. Mener det ble brukt helt fra DB1/2 (markII) , som i sin tid var eliten av sportsbiler.

- knut eivind
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik