Hans BJ 75 PU garasje (ex: LJ 73)

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
Steinar
Ble med: ons mai 12, 2004 8:51 am
Lokasjon: Alta

Innlegg av Steinar »

Genialt, her blir det lyst :D men kapp av det takstativet ditt litt. Det er ikke lekkert nar det stikker ut på begge sider.
Også kler ikke den møfangeren bilen din særlig godt (det har jeg hørt mange har sagt), så jeg kan godt hjelpe deg å bli kvitt den.

Disse skal jeg ha på taket når jeg får tid tror jeg. Burde lyse greit de tror jeg 8)
Vedlagte filer
4 stykker Hella Luminator m. 100w og parklys
4 stykker Hella Luminator m. 100w og parklys
lykter.jpg (28.6 KiB) Vist 12611 ganger
Besøk min garasje...

~~Kjærlighet til kvalitet~~
Hans Holmboe
Ble med: fre mai 21, 2004 3:18 pm
Lokasjon: Pasvik

Innlegg av Hans Holmboe »

Helt enig i at takstativet bør kappes, men det har liksom ikke blitt tid til det nå. Det har vært viktigere å få dekk og hevesett på plass. Men det kommer nok etter hvert.

Jeg skjønner at du er interessert i fangeren min, men den blir nok på bilen en lang stundt fremover :lol: :lol: Men det er klart at for den riktige prisen er alt til salgs 8) 8)

Er det flere som er enig i at en liten bodylift hadde kledd bilen for å få de originale lyktene midt i kufangeren :?:

Hans
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Innlegg av dracan »

Jepp en hevning skulle gjort seg!

Nå ser jo bilen min litt ruskete ut her da!
Skal bygge meg en ny forfanger asap.....
:P
Vedlagte filer
p_l_70_front.jpg
p_l_70_front.jpg (35.47 KiB) Vist 12597 ganger
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Hans Holmboe

Hvor mye bodylift er dette??

Hans
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Kontakt:

Innlegg av dracan »

hanshsh skrev:Hvor mye bodylift er dette??

Hans
3" "aluminiumsrør" bodylift og 2" ome fjører :lol:
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Hans Holmboe

Jeg tror jeg skal gå for 1" eller 2" bodylift, ellers blir jo 33" plutselig lite igjen. Og jeg har ikke råd til å kjøpe 35"
Brukeravatar
Steinar

Innlegg av Steinar »

hanshsh skrev:Jeg tror jeg skal gå for 1" eller 2" bodylift, ellers blir jo 33" plutselig lite igjen. Og jeg har ikke råd til å kjøpe 35"
Det har ikke Dracan heller :D :D :D

Enig med deg, max 2" bodylift......
Besøk min garasje...

Brukeravatar
dracan
Site Admin
Kontakt:

Innlegg av dracan »

Steinar skrev:
hanshsh skrev:Jeg tror jeg skal gå for 1" eller 2" bodylift, ellers blir jo 33" plutselig lite igjen. Og jeg har ikke råd til å kjøpe 35"
Det har ikke Dracan heller :D :D :D

Enig med deg, max 2" bodylift......
Feiginger!......

Nja, si ikke det.... Plutselig ligger det noen dekk og venter på meg vet du! :lol:
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Hans Holmboe

Her kommer det noen bilder fra Svinndal 05.05.05. Det var morsomt å kjøre offroad. Var faktisk der 16. mai også, men da var det ingen andre biler der. Det gjorde at jeg ikke tok sjansen på å bli sittende fast.
Vedlagte filer
Binen min Svinndal 1.JPG
Binen min Svinndal 1.JPG (45.89 KiB) Vist 12504 ganger
På vei rundt myra.JPG
På vei rundt myra.JPG (52.42 KiB) Vist 12501 ganger
DSCN2105.JPG
DSCN2105.JPG (58.31 KiB) Vist 12501 ganger
Test.jpg
Test.jpg (55.39 KiB) Vist 10105 ganger
Senest rettet af Hans Holmboe fre jan 26, 2007 11:07 pm, rettet i alt 1 gang.
Hans
Nå: Toyota Land Cruiser BJ 75 PU (1986)
Før: LJ 73 2,4td 33" (1989)
Hans Holmboe

Nå driver jeg å prøver å få tak i nye baklykter til bilen. Det viste seg at det skulle bli vanskelig. Jeg ønsker meg baklykter fra LJ70 som sitter oppe i karosseriet. Jeg kom i kontakt med Hedmark Bilsenter AS som sa at de hadde den venstre lykta. Den skulle jeg få for 400 + mva og frakt. Men da jeg åpnet pakken var det ikke lykta fra en LJ70 som var der. Jeg tror ut fra bilder jeg har sett at det var en lykt fra en HJ60.

Lettere irritert ringte jeg opp og hørte hva de drev med. Og da jeg fortalte gubben at det var lykter fra en annen Land Cruiser modell fra 1985, ble det stille i den andre enden. Også sa han, er det flere modeller.

Jeg ble helt satt ut. Jeg trodde da at et firma som driver med bilopphugging viste at det fantes flere Land Cruiser modeller. Jeg hadde til og med sent bilder av en LJ70 med de lyktene jeg skulle ha og nøyaktig beskrivelse av hvilken modell lyktene satt på.

Så hvis noen skal handle med dem må man forsikre seg om at man får riktige deler.

Men nå virker det som at jeg får lyktene fra Danmark i stedet. Får vite om de har dem i morgen.

Hans
Senest rettet af Hans Holmboe tir mai 24, 2005 10:33 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
Geir Vangen
Ble med: lør okt 02, 2004 4:58 pm
Lokasjon: Sarpsborg

Innlegg av Geir Vangen »

Hvis de har flere trenger jeg høyre bak, knuste denne under terreng kjøring. Så hvis du har mulighet til å sjekke hadde det vært fint, så kan vi dele på frakt. Etter som jeg har skjønt sitter disse lampene på 1985 mod. LJ 70

Geir
Hans Holmboe

Det er helt riktig med -85. Det var bare en trykkfeil i forrige innlegg. Det var lykter fra 1985 jeg spurte om til huggern. Jeg skal høre om de kan oppdrive flere lykter. Det er vel mange nok som vil ha dem her på berget.

Hans
Brukeravatar
Steinar

Innlegg av Steinar »

De på skrotene rundt forbi vet ikke sånt, jeg har konsekvent sendt med bilder av lyktene i forespørslene mine, og det har vist seg å være lurt.

Når det er sagt har jeg delte erfaringer med å handle "usett" på skroten.........
Besøk min garasje...

Hans Holmboe

Det var kanskje litt naivt av meg å kjøpe dem usett, men på bildene, jeg sendte med, ser man ganske klart at lyktene skal ha tre skruer. Mens de lyktene jeg fikk hadde fire.

Og det er forsåvidt greit at de ikke vet, men da brurde det jo være mulig å ikke virke så skråsikre på telefonen når de sier at de har delen jeg trenger.

Hans
Hans Holmboe

Nå har jeg snakket med dem Geva. De hadde bare en lykt, men han skulle prøve videre i Danmark. Og jeg sa at det bare var å finne så mange lykter som mulig :D :D Det er sikkert nok som vil ha dem her.

Hans
Hans Holmboe

I dag trodde jeg at jeg skulle gjøre klar bilen til EU kontroll på fredag, men det endte bare med at jeg fant en del feil. :evil: :evil:

Brekket viste jeg at var dårlig så det skulle jeg stramme, men der var det ikke noe mer å stramme på så det må nok skiftes noen deler i bremsene som er slitt ut.

Også oppdaget jeg at det hadde begynt å dryppe olje ut av akslingen på venstre side forran, så der må jeg bytte simring og pakninger. Og da bytter jeg lagrene i knokkelhuset i samme slengen.

Også klarte jeg å rive av en hjulbolt da jeg skulle ta av 33" men det var selvfølgelig på høyre side forran så jeg må skru fra hverandre en del der også. Hadde det bare vært på venstre side det også, for det må jeg jo ha fra hverandre når jeg skal pakke om, men så heldig kan man jo ikke være.

I tilegg fant jeg rust på et bremserør bak og det mangler en returfjær i forbindelse med brekket.

Så jeg har vel ikke så veldig store forhåpninger til å komme gjennom denne kontrollen uten diverse feil. Men jeg har fri neste uke så da blir det skruing hele dagen.

Men nå er ihvertfall bilen uten store hjul og ekstralys på taket, så de kan ikke henge seg oppi det.

Hans
Hans Holmboe

Nå har jeg hatt innbrudd i bilen. Låsen på førerdøra og tenningen er most :evil: så de må byttes. Jeg får nye låser i mora så jeg håper at bilen er på veien igjen til helgen.

Men jeg har begynt å lure på å kjøpe meg alarm. Er det noen som har noen alarmer de kan anbefale?

Men av mere positive ting som har skjedd med bilen siden sist innlegg er at den har blitt EU-godkjent og alt i orden der. I tillegg har jeg bygget meg lastestativ bakover fra lyktebøylen på taket, så jeg også kan bruke det til noe annet enn å ha lykter på. Bilder av løsningen kommer eeter hvert.
Vedlagte filer
Førerdør.jpg
Førerdør.jpg (45.55 KiB) Vist 12496 ganger
Hans Holmboe

Da har jeg fått satt i nye låser og reparert tenninga. Dette gikk ganske greit og faktisk enklere enn forventet :D

Men jeg tør nok ikke å la bilen stå så mye i Oslo før jeg får meg alarm.

Her kommer det noen bilder fra tenningsbytte og lastestativ løsningen min.
Vedlagte filer
Tenning.jpg
Tenning.jpg (32.14 KiB) Vist 12435 ganger
Lastestativ2.jpg
Lastestativ2.jpg (25.37 KiB) Vist 12435 ganger
Lastestativ1.jpg
Lastestativ1.jpg (32.12 KiB) Vist 12435 ganger
Lastestativ.jpg
Lastestativ.jpg (32.84 KiB) Vist 12435 ganger
Hans Holmboe

Det skjer ikke så veldig mye med bilen for tiden, studiene tar det meste av tiden. Håper det blir mer tid til bilen i sommer.

Men i snøværet på fredag fikk jeg da testet offroad egenskapene litt. Jeg kjørte på en ubrøyta vei som det lå ca 35 cm snå på. Jeg hadde ikke giddet å skru på 4hjuls trekk :oops: og da jeg kom til en 90 graders sving var festet fraværende, og jeg havnet dermed i grøfta. :oops: :cry: :oops:

Men farten var så lav at det ikke ble noen skader på bilen, det var bare å hente en traktor og dra den opp på veien igjen. Denne gangen med 4hjuls trekk innkoblet :D
Vedlagte filer
Av veien.jpg
Av veien.jpg (25.76 KiB) Vist 12330 ganger
Brukeravatar
Steinar

Innlegg av Steinar »

Fort gjort i en port :lol: Godt at det gikk bra da......
Besøk min garasje...

Svar

Tilbake til «Garasje»