Skeiv bil!!
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Skeiv bil!!
Skiftet fjærene bak på hjn min her om dagen. Det som er rart at den er høgere på passasjersia. Leter å leter for å se om noe er annerledes på den ene siden, men nei. Skiftet dempere også! Ser ut som hjulet på passasjersia stikker lenger ut enn på sjåførsia!! Har noe forskøvet seg? Men hvorfor er den høyere av den grunn?? 2-3cm forskjell! Noen som vet??
Oppå fjærpakkene står der merket "-" hvis fjærene er innenfor -2 til 5 mm under kravet, "0" hvis de er innenfor +/- 2mm, og "+" hvis de er + 2 til 5mm over kvaret til høydeløft. + hever mest, og - er seffølgelig lavest høyde.
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=6471
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=6471
- offroadguru Solli
- Innlegg: 2371
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
De har gjort samme feil på min 60.
Diskuterte dette med Per Bertelsen og han sa det samme som Odd. Det gjelder bakfjærene, det er de som er forskjellige.
Men han la til at dette er en regel med untak. Av og til var det motsatt, og av og til måtte de sette på 2 like.
Dette da en 60 ikke er laget på presisjonsmål, den er grovbygd for å holde-ikke være perfekt.
I Danmark er dette så kjent at de godkjenner 8mm. forskjell målt fra gummistopper og ned på aksling.
Diskuterte dette med Per Bertelsen og han sa det samme som Odd. Det gjelder bakfjærene, det er de som er forskjellige.
Men han la til at dette er en regel med untak. Av og til var det motsatt, og av og til måtte de sette på 2 like.
Dette da en 60 ikke er laget på presisjonsmål, den er grovbygd for å holde-ikke være perfekt.
I Danmark er dette så kjent at de godkjenner 8mm. forskjell målt fra gummistopper og ned på aksling.