Skeiv bil!!

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Bossen
Innlegg: 18
Ble med: fre mar 20, 2009 7:57 am
Lokasjon: Melhus

Skeiv bil!!

Innlegg av Bossen »

Skiftet fjærene bak på hjn min her om dagen. Det som er rart at den er høgere på passasjersia. Leter å leter for å se om noe er annerledes på den ene siden, men nei. Skiftet dempere også! Ser ut som hjulet på passasjersia stikker lenger ut enn på sjåførsia!! Har noe forskøvet seg? Men hvorfor er den høyere av den grunn?? 2-3cm forskjell! Noen som vet??
Brukeravatar
OJM
Innlegg: 870
Ble med: ons jun 22, 2005 9:59 pm
Lokasjon: stavanger

Innlegg av OJM »

Du har montert fjerene galt,viss du har Old Man Emu er det forsjell på pasasjer side og fører side,den fjera med mest høyde skal vere på førar side,ka vere en fordel og kjøre med bilen slik at bladfjærene sett seg :wink: Er dette et sett fra Usa kan det vere høydeforsjell
Bossen
Innlegg: 18
Ble med: fre mar 20, 2009 7:57 am
Lokasjon: Melhus

Innlegg av Bossen »

Det er old man emu ja,,,,,,er det forskjell på fjærene??? Det såg ikke jeg nei!!!!! Må jeg bytte side da??? Rare greier!!
Brukeravatar
OJM
Innlegg: 870
Ble med: ons jun 22, 2005 9:59 pm
Lokasjon: stavanger

Innlegg av OJM »

Da må du bytte ja :wink:
Bossen
Innlegg: 18
Ble med: fre mar 20, 2009 7:57 am
Lokasjon: Melhus

Innlegg av Bossen »

Fy faaaaaaaan at det går an!!! Jaja!! Pån igjen!!
Brukeravatar
OJM
Innlegg: 870
Ble med: ons jun 22, 2005 9:59 pm
Lokasjon: stavanger

Innlegg av OJM »

Hehe .ta det som trening :lol:
Brukeravatar
Gi Gass
Innlegg: 698
Ble med: fre jan 21, 2005 10:01 pm
Lokasjon: Bergen
Kontakt:

Innlegg av Gi Gass »

Oppå fjærpakkene står der merket "-" hvis fjærene er innenfor -2 til 5 mm under kravet, "0" hvis de er innenfor +/- 2mm, og "+" hvis de er + 2 til 5mm over kvaret til høydeløft. + hever mest, og - er seffølgelig lavest høyde.
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=6471
Brukeravatar
offroadguru Solli
Innlegg: 2371
Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
Lokasjon: Hauge i Dalane

Innlegg av offroadguru Solli »

De har gjort samme feil på min 60.
Diskuterte dette med Per Bertelsen og han sa det samme som Odd. Det gjelder bakfjærene, det er de som er forskjellige.
Men han la til at dette er en regel med untak. Av og til var det motsatt, og av og til måtte de sette på 2 like.
Dette da en 60 ikke er laget på presisjonsmål, den er grovbygd for å holde-ikke være perfekt.
I Danmark er dette så kjent at de godkjenner 8mm. forskjell målt fra gummistopper og ned på aksling.
Svar

Tilbake til «Drivverk 6x»