Fj7x modifisering

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
rockafocka
Ble med: tir jun 30, 2009 11:31 am
Lokasjon: Ålesund

Fj7x modifisering

Innlegg av rockafocka »

Hei. Er helt helt ny i offroader gamet og trenger alle råd/tips og hjelp folk kan tilby.

Først og fremst har jeg ingen anelse om hvilken modell det er ,fj7?, men antar 70 eller 73. er hvertfall -88 modell 2,4 td kort type. Noen som vet hvordan man finner ut dette uten papirene? Neste er må jeg ha 2" bodylift for å få på 33x12,5x15 dekk? eller eventuelt hvor store jeg får på med 2"bl. ser ut som man kan sette intercooler rett på(bare man finner en plass) stemmer dette? Ehh...breddere 13cm? og sist men ikke minst, noen som har tips om leverandører(eventuelt selger selv) hvor jeg kan få tak i dette med kredittkortet nogenlunde i behold? Og alt annet som kan hjelpe til å ta seg fram i skogen på blir satt pris på.
På forhånd takk til alle:D
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Heisann, og velkommen hit! :D
Bra du spør og graver, her på NLCK får du svar!
Det kjappeste du kan gjøre er å legge ut et bilde eller to av bilen, så vet vi alle hvilken bil det er snakk om.
Er du riktig heldig er det kanskje noen her inne som har kjenskap til bilen, det kommer alltid godt med!
(om du ikke har mulighet til å legge ut bilder, så kan du alltids sende meg en mms på 97574544 så skal jeg legge ut for deg.)

Er det avtagbart tak på bilen?
Står det ingenting interessant på metallplata som er festet på torpedoveggen i motorrommet?
Her skal det også være et chassinr som du kan legge inn på http://www.toyodiy.com/parts/q.html og dermed få en oversikt over årsmodell, type, delefilm og diverse.

En annen smart ting å gjøre, er å lage deg en såkaldt garasje her på forumet, der du "blogger" din bil, og hva du ønsker å gjøre med den.
Denne kategorien finner du på forumets hovedside.
Bla litt i 7x serie garasjene og du finner straks ut myye der.
Det du bør tenke først på, er om bilen skal gå etter veien med skilt, eller om du skal lage en rein skogsbil, da kan løsningene være noe mer hjemmelaga.

Lykke til!
Brukeravatar
Toyole
Ble med: ons jan 02, 2008 12:34 am
Lokasjon: Elverum
Kontakt:

Innlegg av Toyole »

Er du i tvil hvilken model du har så let her; http://www.buschtaxi.de/fileadmin/daten ... ory_a3.pdf
da skal du vel kunne finne et bilde som passer med bilen, samt div flere opplysninger.
Gå ellers inn på tråden "nyttige linker" på forsida, der er det mange timer med snasent LC stoff, noen timer med graving rundt på nettet via forumet gir inspirasjon og nyttig kunnskap, og mye unødig da...

Ole
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430

X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
rockafocka
Ble med: tir jun 30, 2009 11:31 am
Lokasjon: Ålesund

Innlegg av rockafocka »

Wow. hyggelige folk det var her inne a:D Setter kjempepris på all den nyttige infoen deres, trenger all hjelpen jeg kan få. Skal se om jeg ikke kan få lagt ut noen bilder og muligens ordnet meg en slik garasje sak, har ikke satt meg inn i ting siden det var litt sånn hastekjøp. Skal bunkre meg inne og grave å snoke litt i garasjene til folk så kanskje jeg får litt peiling etterhvert jeg også:D Takk igjen folkens!!:D
Svar

Tilbake til «Generelt 7x»