jaja... tida flyr.. nå er jammen Juli snart over!..
Er så godt som ferdig med det vi skal gjøre inne i huset i år. Har bare igjen litt silikonfuging, flekkemaling og no småpiss.. Har blitt ganske bra.. tar litt tid når man gjør alt sjøl .Er småsliten og smålei
Gleder meg til å begynne med litt mer utearbeid og rydding på verkstedet... blir deilig å kjøpe noen nye deler til 60'n og få mekka litt..
Har fått låne den hvite Hiluxen til svigers, veldig praktisk! Blir vel litt service på den også i løpet av vinteren, den trenger bla. nye tettinger på framakselen..
Vedlagte filer
Nærmer seg..
076.JPG (28.55 KiB) Vist 3296 ganger
079.JPG (18.52 KiB) Vist 3296 ganger
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Ja så kult! Så det blei kåk på deg også? Er det no garasje eller uthus der da?
Garasjen blir vel ikke all verden med det første, uisolert, og i dag bolig for en diger gjeng med hissige svaler Skal rive hele røklet og bygge meg no nytt, men det blir nok hverken i år eller neste år.. koster desverre en del penger selv om man gjør hvert eneste hammerslag og spadetak sjøl
Står en flott hall på alna som gis bort ved demontering med crawford porter å alt. Her er det verken utehus eller garasje. huset er fra 1800 tallet engang. Ble byttet vinduer i 37 fikk jeg høre. Men blir vel en garasje med tia. Har rivi ut snart 15-16 kubikk med shit nå å så vidt begynt å snekre sammen litt. Danmark hadde vært groomt. Si fra hvis du trenger selskap hvis ikke jeg har vinni i lotto før det å handla en bil sjøl.
Da har det endelig blitt litt tid til garasjekos. Garasjen, eller verkstedet, var smekk fullt av traktorstæsj. Jeg har fått ut det aller meste nå. litt kombinasjon av muskelkraft, hiluxkraft, jekk, skiftenøkkel og sekketralle så ble alt plassert ut og vekk..... snøfreseren sliter jeg litt med så den får vente på traktorstarting.
Så vaska jeg golvet og søla litt med hvit maling på veggene for litt bedre lysforhold...
Vedlagte filer
009.JPG (42.93 KiB) Vist 3137 ganger
Har visst noen okkupanter i verkstedet.. drit overalt. Neste år er hotellet steng!
012.JPG (12.07 KiB) Vist 3137 ganger
Godt på vei med rydding og golvvask.
008.JPG (36.31 KiB) Vist 3137 ganger
Så etter at jeg hadde bygd hyller og benker så var det klart for høytidelig innrygging av hj60...
Syns det var på tide å fikse litt på baklukene siden de er det desidert styggeste på hele bilen. Så godt som rustfri luke står klar, og lemmen tar jeg og fikser sånn passe..sveise litt der det er værst og ellers mønje godt så det holdes i sjakk noen år.
Vedlagte filer
022.JPG (30.94 KiB) Vist 3132 ganger
Etter litt pussing så lemmen slik ut.
023.JPG (29.47 KiB) Vist 3132 ganger
Ikke så veldig fint dette :)
019.JPG (35.11 KiB) Vist 3132 ganger
brum brum
018.JPG (43.86 KiB) Vist 3132 ganger
Måtte bytte begge sider i ene hjørnet. Resten har jeg slipt rimelig rent, se får jeg se hvor mye jeg gidder å pirke.. Sliter litt med sprutesveiseapparatet.. ikke annet å vente kanskje med sånn billiggreier.. men det går greit Må nok investere i et skikkelig apparat en gang.
Vedlagte filer
Stas for'n å stå inne da ! :)
031.JPG (28.61 KiB) Vist 3128 ganger
Så, etter litt sveising og sliping ble det sånn
029.JPG (26.18 KiB) Vist 3128 ganger
Kappet til en bit og ga den litt fasong..
028.JPG (24.11 KiB) Vist 3128 ganger
Åja.. lagde denne før jeg kappa bort hjørnet.
024.JPG (15.82 KiB) Vist 3128 ganger
Lagde en liten profil med hammer, skrustikke, en flattstålbit og litt tolmodighet. Sveiset på den i bakplate.
026.JPG (24.64 KiB) Vist 3128 ganger
Senest rettet af marting ons aug 05, 2009 1:02 am, rettet i alt 1 gang.
Hva med 2mm plate i nedkant?? Da ungår du den falsen som alltid ruster. Da får du rett kant, og ingen rustsamler.
Du MÅ få gjordt noe med de ekstralysene dine...og plassering Martin!!
Ser ut som noen med Tourettes syndrom har montert
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt 85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Gruppepress! Greit, skal gå ut å flytte lysene med en gang.... får vel sette de i midten da sånn som alle andre har
Vurderte det med 2mm plate... mulig jeg gjør det noen steder... men den bretta kanten er vel nærmere 3 så det blir ikke helt riktig det heller.... Dette er jo på nedre luke helt ned mot støtfangeren og blir ikke synlig. Masse mønje og linolje så holder det vel en stund Varer ikke evig uansett da det er litt rust i alle falser... og jeg gidder IKKE ta alle kantene ... Har jo 4 dører og masse andre flekker også..
I dag skal jeg handle litt grunning, lakk og sparkel og sånn
Senest rettet af marting ons aug 05, 2009 8:26 am, rettet i alt 1 gang.
Du er heldig du, egen garasje og greier, har jo det jeg og, men det koster meg 35,- hver gang jeg er der i bare bompenger og så går det vel med no diesel som går med Oslo-Sandvika. Nei fy faen, har så løsst å fløtta til Østfold altså.
Skulle nesten ha vært oppe hos deg å titta en dag.
Eivind37 skrev:
Bare å stikke en tur det Håvard. 35 i bompenger ? åssen får du til det?
Kanskje det er mer? Det er en med 20 og en med 15, eller så er det mer, husker ikke. de setter jo faen meg opp bommer overalt nå. To bomringer til og fra garasjen min.
Ja det er mange ting der, har rydda lit nå, men har fortsatt for mye. Kanskje du kan leie bort litt lagerplass til meg!? Noen hilux aksler, dekk og dører som burde ha stått et annet sted. Men nå er det vel mest kristian som har "non TLC content stående" og de derre forbanna naboene våre med en seilbåt og et flyttelass, herregud. Prøver å få leid en garasje til da, men vet ikke hvordan det går.
Ja det er jo helt idiotisk med den helvetes båthengeren og all den "søpla" som står hos dere..
Litt lagerplass skal vi nok få til ja..har plass til litt i låven..du skal slippe å betale leie for det Skulle bare mangle, har jo lånt verksted av deg mange ganger.. men ikke lagring for evig og alltid, låven skal rives innen noen få år
håvard skrev:Hakke fløtta, de har satt opp en bomring ved fornebu også, den er halv pris av den andre, men med begge to så blir det jo dyrere enn det var før.
Åh! Jeg trodde man bare betalte den ene jeg! At det var "halv pris" for å komme inn på "vestkanten" også betaler man bare 20 hvis man kjører forbi begge??!! Hmm.... dette har de egentlig informert veldig lite om..
Ja...så bedre ut det der Martin! Hmmm...noe mere gæærnt?? Hmm...gi meg litt tid bare!
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt 85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt