Påls HJ60, ikke lenger en oljesil!
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Påls oljesil, HJ60 (-og en pitteliten 70)
Jep, vil tro størrelsen er bra da! blir sikkert mindre jobbing på den nye pumpa også om den leverer mer.
Du kan ikke bruke en liten radiator fra en eller anna pissbil, eller AC-kjøler? kjøleren skal vel stå på retursiden så du ikke trenger å ha trykk på selve kjøleren. (?)
Kan tenke meg det var fett med M7, men eg må bare holde meg unna denslags, knuse jo bare sånt!
Du kan ikke bruke en liten radiator fra en eller anna pissbil, eller AC-kjøler? kjøleren skal vel stå på retursiden så du ikke trenger å ha trykk på selve kjøleren. (?)
Kan tenke meg det var fett med M7, men eg må bare holde meg unna denslags, knuse jo bare sånt!
Per Martin og jeg fikk lufta doningene litt tidligere i dag...
Ble noen filmsnutter... merkelig hvor lite virkelighet man får med på youtube, gitt!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nKA34cJa0a4[/youtube]
Ble noen filmsnutter... merkelig hvor lite virkelighet man får med på youtube, gitt!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nKA34cJa0a4[/youtube]
herlig å se!!! kanskje jeg kan bli med på tur om noen dager...
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Ja, syntes du burde det! funka filmen altså? va litt tull her, og den ble veeldi uklar...knixen skrev:herlig å se!!! kanskje jeg kan bli med på tur om noen dager...
- per_martin
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Arti liten filmsnutt fra en koselig liten tur! 

mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Absolutt, e godt å komme seg ut å strekke på "beina" av å til. Vi får ta en tur til før snøen kommer!Per Martin skrev:Arti liten filmsnutt fra en koselig liten tur!
- per_martin
Jepp! Er klar. Fikk skifta strammehjulet på servoreima i dag, så nå rakler det ikke så fælt lenger!
1.800.- hos Toyota og 50.- hos høggern, ("selvplukk" i bakgården fra en motor som allerede var tatt ut av en bil,-flaks - 2 minutter skruing). Brukte heller en halvtime hjemme med å pille løs plastdekslet på lagret og blåste rent og smurte opp- as good as new!
1.800.- hos Toyota og 50.- hos høggern, ("selvplukk" i bakgården fra en motor som allerede var tatt ut av en bil,-flaks - 2 minutter skruing). Brukte heller en halvtime hjemme med å pille løs plastdekslet på lagret og blåste rent og smurte opp- as good as new!

mvh Per Martin
Jo, har tænkt på en radiator....før e jo som du sei kun retur...må finne en liten drittbiln da :p4Springar skrev:Jep, vil tro størrelsen er bra da! blir sikkert mindre jobbing på den nye pumpa også om den leverer mer.
Hehe, ja scooter skal du ikje ha, vi har dårlig erfating me d :p
Land Cruiser VX 90 -00 3.0 TD
Hilux -91 2.4 TD Allpro sas 39.5" irok
Hilux -89 2.4 TD 33" BFmud
Hilux -91 2.4 TD Allpro sas 39.5" irok
Hilux -89 2.4 TD 33" BFmud
Flotters! Da har du nok reimhjul i årevis igjen! var det bare et plastdeksel? Kanskje jeg burde plukke mitt av for å sjekke det... har jo vært bada noen ganger nå. sandholdig vann er vel det som kjappest tar knekken på det lageret...Per Martin skrev:Jepp! Er klar. Fikk skifta strammehjulet på servoreima i dag, så nå rakler det ikke så fælt lenger!
Haha, ja det va katastrofe... Vil heller selge det som e igjen å legge pengan i bilen...selv om det ikke e mye "igjen" av den stakkaren...Rukus skrev:Jo, har tænkt på en radiator....før e jo som du sei kun retur...må finne en liten drittbiln da :p4Springar skrev:Jep, vil tro størrelsen er bra da! blir sikkert mindre jobbing på den nye pumpa også om den leverer mer.
Hehe, ja scooter skal du ikje ha, vi har dårlig erfating me d :p
- per_martin
De går tørre-og da ryker de fort. Spesielt hvis man hjelper til litt med sølevann!4Springar skrev:Flotters! Da har du nok reimhjul i årevis igjen! var det bare et plastdeksel? Kanskje jeg burde plukke mitt av for å sjekke det... har jo vært bada noen ganger nå. sandholdig vann er vel det som kjappest tar knekken på det lageret...Per Martin skrev:Jepp! Er klar. Fikk skifta strammehjulet på servoreima i dag, så nå rakler det ikke så fælt lenger!

mvh Per Martin
Aiai, har hatt skikkelig ont i løsta og lite peng ei stund nå, så det står litt stille her... Men litt småting har jeg da fått gjort
Fått på noen skikkelige rygge/arbeids lys bak. spredere med H3 xenonkit i, ble helt vanvittig lys!
styrte mye med braketter og innfesting for å få det pent, og pent ble det! ingen kaross-hull, alt er montert på thule-bøylene.
Driver bare å fintenker oppkoblinga... dette er 24v xenonkit, så omgår omformeren, men skal samtidig bruke bryterpanelet i midtkonsollen til å manuelt styre de utenom ryggelys. Fintenker det ferdig i løpet av natta tror jeg...
Beste konseptet for å feste stuff på rackene er bolt sveist på tight 4kant skive som kan tres inn i racken.
Da har man ingenting som stikker opp og fucker med materialene og det man måtte finne på å ha på taket.

Fant fram de gamle panserdemperene, husket det var brakett-materiell på de...
gjenbruk på en ellers så "grønn bil"

Brakettene bøyde jeg med perfekt vinkel så lysene skrår litt ut til sidene, og er lavest mulig montert.
Da er det bare å slisse ut i racken, så trer man braketten innover så lysene ikke står utsatt for naturens vrede.

Ja, det ser merkelig og unødvendig ut...

MEN her er fordelen! Lysene står helt bakerst, racken står litt innpå taket. Ser bedre ut, og lyset havner på rett plass.
Skal jeg ha plater eller noe annet langt på taket er det bare å flytte racken 7cm bak, og vippe ned lysene. Da er det heelt flatt og fint bakover, ingenting i veien

Liker ikke lys på taket i utgangspunktet, men ser en del bedre ut om de er montert lavt lavt lavt og ikke forstyrrer for det som skal lastes på taket
Nå må jeg tenke ut en løsning for å kunne låse racken til takrenna...er jo alt for enkelt å stikke av med dette opplegget...

Fått på noen skikkelige rygge/arbeids lys bak. spredere med H3 xenonkit i, ble helt vanvittig lys!
styrte mye med braketter og innfesting for å få det pent, og pent ble det! ingen kaross-hull, alt er montert på thule-bøylene.
Driver bare å fintenker oppkoblinga... dette er 24v xenonkit, så omgår omformeren, men skal samtidig bruke bryterpanelet i midtkonsollen til å manuelt styre de utenom ryggelys. Fintenker det ferdig i løpet av natta tror jeg...
Beste konseptet for å feste stuff på rackene er bolt sveist på tight 4kant skive som kan tres inn i racken.
Da har man ingenting som stikker opp og fucker med materialene og det man måtte finne på å ha på taket.

Fant fram de gamle panserdemperene, husket det var brakett-materiell på de...

Brakettene bøyde jeg med perfekt vinkel så lysene skrår litt ut til sidene, og er lavest mulig montert.
Da er det bare å slisse ut i racken, så trer man braketten innover så lysene ikke står utsatt for naturens vrede.

Ja, det ser merkelig og unødvendig ut...

MEN her er fordelen! Lysene står helt bakerst, racken står litt innpå taket. Ser bedre ut, og lyset havner på rett plass.
Skal jeg ha plater eller noe annet langt på taket er det bare å flytte racken 7cm bak, og vippe ned lysene. Da er det heelt flatt og fint bakover, ingenting i veien

Liker ikke lys på taket i utgangspunktet, men ser en del bedre ut om de er montert lavt lavt lavt og ikke forstyrrer for det som skal lastes på taket

Nå må jeg tenke ut en løsning for å kunne låse racken til takrenna...er jo alt for enkelt å stikke av med dette opplegget...
Det så jo profft ut 

hehe, e jo "orginale toyota dela" ...ballemann skrev:Det så jo profft ut
Det som før løfta panseret hold no lykten på plass. Tight!
Artig å holde på med disse border colliene... Her er de to brødrene, jeg hvisker og tisker om vi skal ut å kjøre tur... hehe!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A-nml9CV83w[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A-nml9CV83w[/youtube]
- Toy_Roller
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
viste du at hunder faktisk konsentrerer seg når dei hella på hode..
også har du dei som utnytter det for å se søt ut å få mat... det lærer dei fort...
også har du dei som utnytter det for å se søt ut å få mat... det lærer dei fort...

eeh...ja...de konser som f, hele tiden ute etter å skjønne hva som skjer neste! de leser meg ganske godt...Toy_Roller skrev:viste du at hunder faktisk konsentrerer seg når dei hella på hode..

Maten står alltid framme, de spiser bare om natta uansett... Dette er 3.gen bordercollie under mine vinger.
- Toy_Roller
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Har Gårdshund jeg, samme tempramang arbeids lyst og iq som border c.
Men ser ut som en bola Jack russel.
Utrolig morro med hund. Og spesielt når man får Så god kontakt med dei som det virker som om du har på filmen
Men ser ut som en bola Jack russel.
Utrolig morro med hund. Og spesielt når man får Så god kontakt med dei som det virker som om du har på filmen

Jepp, kontakt er stikkordet... de elsker å være med på alt!
De skjønner meg inn og ut, stort sett. Mer en andre gjør!
De skjønner meg inn og ut, stort sett. Mer en andre gjør!

må bare si at pål er en maskin!!! 38 timer kjøring for å hente delebil... imponerende!!! Crazeee basterd!!!
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord