Håvard's 40 garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderators: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon

User avatar
håvard
Posts: 4005
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:37 am
Location: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Post by håvard »

specialops wrote:ka du jobbe med te vanlig Håvard ?
Jeg har ikke no ordentlig jobb, men jeg startet og driver det firmaet her sammen med 3 andre (jeg programmerer) : http://www.jimmyroyal.no
User avatar
specialops
Posts: 560
Joined: Tue Nov 04, 2008 8:35 pm
Location: Rogaland
Contact:

Re: Håvard's 40 garasje

Post by specialops »

håvard wrote:
specialops wrote:ka du jobbe med te vanlig Håvard ?
Jeg har ikke no ordentlig jobb, men jeg startet og driver det firmaet her sammen med 3 andre (jeg programmerer) : http://www.jimmyroyal.no

oki, med andre ord så har du god tid å bruke på din lc 42 og 45, hvordan går det med 45¨en :?:
User avatar
håvard
Posts: 4005
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:37 am
Location: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Post by håvard »

specialops wrote:
håvard wrote:
specialops wrote:ka du jobbe med te vanlig Håvard ?
Jeg har ikke no ordentlig jobb, men jeg startet og driver det firmaet her sammen med 3 andre (jeg programmerer) : http://www.jimmyroyal.no

oki, med andre ord så har du god tid å bruke på din lc 42 og 45, hvordan går det med 45¨en :?:
Hehe, nei det betyr egentlig ikke det. Jeg jobber veldig mye, men jeg anser ikke det å sitte å trykke på data som en ordentlig jobb, rørlegger, sveiser, mekaniker osv. det er skikkelige yrker/jobb.

45en- det blir til at jeg demonterer hytta i helgen, så blir hele skiten levert til sandblåsing, etter det blir et sveising karosserisveising for alle penga.
User avatar
specialops
Posts: 560
Joined: Tue Nov 04, 2008 8:35 pm
Location: Rogaland
Contact:

Re: Håvard's 40 garasje

Post by specialops »

oki, med andre ord så har du god tid å bruke på din lc 42 og 45, hvordan går det med 45¨en :?:[/quote]
Hehe, nei det betyr egentlig ikke det. Jeg jobber veldig mye, men jeg anser ikke det å sitte å trykke på data som en ordentlig jobb, rørlegger, sveiser, mekaniker osv. det er skikkelige yrker/jobb.

45en- det blir til at jeg demonterer hytta i helgen, så blir hele skiten levert til sandblåsing, etter det blir et sveising karosserisveising for alle penga.[/quote]

Vell å trykke på ett tastatur må vell tjene deg godt, ser jo ikke billig ut å resturere de bila dine...hehe :wink: hvor har du lært å sveise ?
User avatar
Ole Kristian
Posts: 222
Joined: Tue Nov 01, 2005 8:21 pm
Location: Nord Odal
Contact:

Re: Håvard's 40 garasje

Post by Ole Kristian »

Min erfaring - er at de som nødvendigvis ikke ser ut til å inneha de tekniske kvalifikasjoner som skal til for å restaurere et kjøretøy, ofte er de som gjennomfører med best resultat.
Jeg har en kompis som er veldig typisk "butikkmann". Han jobbet først mange år i en musikkforretning, for så å bli leder for butikkdriften hos en optiker. Stort sett en herremann som var pen i "tøy og trekk" til enhver tid.
For mange år siden hade han lyst til å kjøpe seg en gammel motorsykkel, og jeg med flere snakket ivrig for gamle tilnærmet vedlikeholdsfrie Hondaer og Yamahaer. De ville passe hans "tekniske inkompetanse" tenkte vi. Men neida - den unge herren gikk hen å kjøpte seg en gammel BSA, og de som vet å inneha et objektivt blikk på gamle engelskje motorsykler, vet at dette ofte kan være noen lunefulle tekniske innretninger.
Min venn kjøpte det han kom over av teknisk litteratur (dette var før "verdensvevens" inntreden), og han var tålmodig og tok tiden til hjelp, samtidig som han var voldsomt ydmyk ovenfor sin egen tekniske innsikt.
Men la meg si det slik - at det resultatet han etterhvert kunne vise frem, det er ethvert museum verdig. Dette er vel nå snart 20 år siden, men den motorsykkelen blir jevnlig brukt, og er overhode ikke moden for noen restaurering enda.

Nå var det ikke meningen å drive å "base rundt" i andres tråder - men jeg vil bare gjenta det at såkalt akademisk utdannede eller arbeidende personer, veldig går inn for oppgaven med mer innlevelse enn vi som kanskje har en mekanisk / praktisk bakgrunn.

Ole Kr. hadde i gamle dager: Mazda B2600
Ole Kr. hadde for lenge siden: Jeep Cherokee
Ole Kr. hadde nylig: '98 Hilux
Ole Kr. har nå: '82 Hilux og '80 HJ45 pickup.

Menn uten pickup - er direkte stygt!
User avatar
håvard
Posts: 4005
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:37 am
Location: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Post by håvard »

I går justerte jeg ventilene på 42en. Noen av de var ganske off.. Her er video av hvor off den ene var :)
Det var en lyd som forsvant etter jeg justerte de, så noe bra skjedde :) (ikke vanlig ventil-tikkelyd).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N0I4zKtf4Y4[/youtube]
Image
User avatar
Erling W
Posts: 500
Joined: Sat Nov 20, 2004 9:41 am
Location: Gardermoen / Phillipinene

Re: Håvard's 40 garasje

Post by Erling W »

Deilig når harde lyder forsvinner, men sjekk vannslangen :shock: over søkebladet som vi ser på siste bildet. ser ut som et kutt/sprekk. Ryker den på tur har du gåen toppakning ganske raskt.
Classic LC FRELST
User avatar
håvard
Posts: 4005
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:37 am
Location: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Post by håvard »

Hehe, gode øyne du! skal sjekke det i morra.
User avatar
4Springar
Posts: 3235
Joined: Thu Nov 27, 2008 3:17 pm
Location: Troms
Contact:

Re: Håvard's 40 garasje

Post by 4Springar »

oi, sykt det var mye slakk! den "lyden" der blir nok godt å få bort ja! :D
User avatar
nicolasn
Posts: 137
Joined: Fri Sep 08, 2006 6:19 pm
Location: Steinkjer

Re: Håvard's 40 garasje

Post by nicolasn »

Den lyden hørtes ut som en mercedes diesel :P
haakonbs
Posts: 327
Joined: Mon Sep 15, 2008 8:07 am
Location: Jessheim

Re:

Post by haakonbs »

håvard wrote:Takk for skryt!

Altså, nå skal jeg til bunns i støydemping i 40 serien. Det er en del ting som tilsier at det er vanskelig å få 40en til å holde kjeft.. Men nå fyrer jeg av ei lita Dynamat bestilling fra USA. Jeg har såååååååå lysst å få vekk støyen.

http://www.dynamat.com/
Er det matter du har kjøpt? Hvordan er disse i forhold til å trekke vann? Vurderer noe sånt i den engelske pasienten også :)
LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
User avatar
håvard
Posts: 4005
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:37 am
Location: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Post by håvard »

Halla og takk for sist!
De trekker ikke vann, det skal jo være det gjeveste man kan få kjøpt- så jeg er veldig spent. Får de om et par uker tenker jeg. Kjøpte litt forskjellige typer. Noen er beregnet for torpedovegg og panser.

Jeg regner vel med jeg må ha noe matter i den også for å ta høyfrekvent støy og sus. Jeg har "studert" støyen i bilen min ganske mye nå, så jeg gleder meg til å finne ut av det. Vi får krysse fingra!
haakonbs
Posts: 327
Joined: Mon Sep 15, 2008 8:07 am
Location: Jessheim

Re: Håvard's 40 garasje

Post by haakonbs »

Takker for sist ja. Selv har jeg kikket litt på dette kittet http://www.summitracing.com/parts/DYC-10455/

Vurderer å bruke det inni kupeen.
LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
User avatar
4Springar
Posts: 3235
Joined: Thu Nov 27, 2008 3:17 pm
Location: Troms
Contact:

Re: Håvard's 40 garasje

Post by 4Springar »

Er skikkelig spent på resultatet med dynamat...
Hva tror du om soft-toppen?
Image
User avatar
håvard
Posts: 4005
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:37 am
Location: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Post by håvard »

4Springar wrote:Er skikkelig spent på resultatet med dynamat...
Hva tror du om soft-toppen?
Image
Er det BesTop sin? Har hatt et par sånne.
User avatar
4Springar
Posts: 3235
Joined: Thu Nov 27, 2008 3:17 pm
Location: Troms
Contact:

Re: Håvard's 40 garasje

Post by 4Springar »

håvard wrote: Er det BesTop sin? Har hatt et par sånne.
Vet ikke, men syntes den virker litt annerledes... kul!
baardlie
Posts: 852
Joined: Fri Nov 12, 2004 8:58 pm
Location: buskerud

Re: Håvard's 40 garasje

Post by baardlie »

Hei . Hva er måla på ventilåpningene ? Justeres de på varm eller kald motor ?
Bård - Tlf.97618988
User avatar
håvard
Posts: 4005
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:37 am
Location: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Post by håvard »

Skal sjekke når jeg kommer hjem. Husker at det var 0,20mm og 0,36 mm, men hva som var inn og ut husker jeg ikke. Sikkert 0,36 ut..
baardlie
Posts: 852
Joined: Fri Nov 12, 2004 8:58 pm
Location: buskerud

Re: Håvard's 40 garasje

Post by baardlie »

håvard wrote:Skal sjekke når jeg kommer hjem. Husker at det var 0,20mm og 0,36 mm, men hva som var inn og ut husker jeg ikke. Sikkert 0,36 ut..
Ok , takk :D Er det innenfra og utover , annen hver ?
Bård - Tlf.97618988
User avatar
håvard
Posts: 4005
Joined: Sun Feb 22, 2004 3:37 am
Location: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Post by håvard »

baardlie wrote:
håvard wrote:Skal sjekke når jeg kommer hjem. Husker at det var 0,20mm og 0,36 mm, men hva som var inn og ut husker jeg ikke. Sikkert 0,36 ut..
Ok , takk :D Er det innenfra og utover , annen hver ?
Nei det er det ikke. skal ta bilde når jeg kommer hjem jeg. Når ventilene er på topp, det må du ta litt på gefülen :) Det stemmer ikke alltid med boka, men bilde av boka kommer senere i dag eller i morra.
Post Reply

Return to “Garasje”