Remi's 60 & 120 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Ny utfordring for 120'en er annskaffet, regner med å få den ut på Tirsdag/Onsdag 
Maxvekta på campingvogna er oppgradert til 2500kg, totallengde er 905, chassi utvendig er 790.
Det er en Dethleffs Camper Snow 750DB hvis det er noen som lurer
Med vogn & fortelt oppe er bruttoflaten på 48 kvadratmeter

Maxvekta på campingvogna er oppgradert til 2500kg, totallengde er 905, chassi utvendig er 790.
Det er en Dethleffs Camper Snow 750DB hvis det er noen som lurer

Med vogn & fortelt oppe er bruttoflaten på 48 kvadratmeter

- Vedlagte filer
-
- IMG_5147.JPG (25.17 KiB) Vist 6017 ganger
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
JKL, mange takk 
Du hadde vel en 780? Din er 8cm lengre på chassi, men 10cm kortere totalt
Det er min vogn på bildet ja, er inne til klargjøring.
Her er planløsningen, men vi har køyeseng bak i vogna i stedefor skjenk, og midtsitter i midten(ehh...) i stede for skjenk

Du hadde vel en 780? Din er 8cm lengre på chassi, men 10cm kortere totalt

Det er min vogn på bildet ja, er inne til klargjøring.
Her er planløsningen, men vi har køyeseng bak i vogna i stedefor skjenk, og midtsitter i midten(ehh...) i stede for skjenk

TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Dette blir bra!
Vi hadde tidligere en vogn med dobb. seng og køyer bak i vogna. Gir masser plass og romfølelse.
Ikke dumt med midtsitter i midten, nei
Vi har dinnet i midten over for køyene. Fungerer bra det også
Ser du har AC. Bestillt mye annet stasj eller.... er jo fort gjort med et par ekstra krysser i tilbehørslista, når handlesjuken herjer som værst.
Vi hadde tidligere en vogn med dobb. seng og køyer bak i vogna. Gir masser plass og romfølelse.
Ikke dumt med midtsitter i midten, nei

Vi har dinnet i midten over for køyene. Fungerer bra det også

Ser du har AC. Bestillt mye annet stasj eller.... er jo fort gjort med et par ekstra krysser i tilbehørslista, når handlesjuken herjer som værst.
Vi er jo 5stk i familien, så midtsitter kommer godt med 
BLei vel AC, cityvann, utvendig 230/12V & tv uttak, reservehjul, vektøkning, bedre madrass, stekeovn,avbryter for vannpumpe, 70liter vanntank og noe belysning, sammt Mini Heki bak i stedefor en mindre variant.
Trur det var alt i vogna
Isabella Forum 3.5 m med ekstra frontstykke

BLei vel AC, cityvann, utvendig 230/12V & tv uttak, reservehjul, vektøkning, bedre madrass, stekeovn,avbryter for vannpumpe, 70liter vanntank og noe belysning, sammt Mini Heki bak i stedefor en mindre variant.
Trur det var alt i vogna

Isabella Forum 3.5 m med ekstra frontstykke
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Har du tenkt deg på langtur til sommeren eller er det den globale oppvarming som fikk AC'en på lista?
Uansett mer komfort og bedre plass enn folka her
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hxUpDrtBCO4[/youtube]
Uansett mer komfort og bedre plass enn folka her

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hxUpDrtBCO4[/youtube]
Aircondition er vel det som er minst brukt, men mest savna når man ikke har det 
Og når man bor her oppe med dårlige sommertemperaturer så blir det fort ubehagelig om natta spesielt når man er litt nedover Sverige
Komfort, komfort 
Tenkte oss til sør-Sverige til sommeren, ikke bestemt hvor enda.

Og når man bor her oppe med dårlige sommertemperaturer så blir det fort ubehagelig om natta spesielt når man er litt nedover Sverige

Tenkte oss til sør-Sverige til sommeren, ikke bestemt hvor enda.

TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Siden dette er en camper garasje ...
Knut
HDJ 80 VX
"Skam på den som gir seg"
HDJ 80 VX
"Skam på den som gir seg"
Re: Siden dette er en camper garasje ...
He he , 230km/t er litt i overkant for megiknut skrev:Det er ikke alltid størst er best
http://www.youtube.com/watch?v=BLfrEq5- ... re=related

Som tidligere nevnt, dro 0-60 på 10sek og 60-100 på 16sek med fullasta bil & 1900kg vogn, holder for meg

Hadde vært kult å testa med chip da....
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Re: Siden dette er en camper garasje ...
Det er STOR forskjell på std. og TTE..... merkes enda bedre med 2000 kg på kulaRemi skrev:Hadde vært kult å testa med chip da....

- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Re: Remi's 120
Har funnet mer å henge etter LC'n, men i en tilhenger da, men mest morro når den er på fjellet 
Nå gleder jeg meg helt utrulig til sneen kommer

Nå gleder jeg meg helt utrulig til sneen kommer

Senest rettet af Remi søn nov 01, 2009 8:20 pm, rettet i alt 1 gang.
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
ooh...en av de få jeg ikke har fått testet... aldri kjørt nytro! lykke til!
Har bare kjørt denne 50m av & på tilhengeren & testa en likens i 5minutter forrige vinter.
Gjett om jeg gleder meg
Gjett om jeg gleder meg

TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Da begynner den "årntlie" garasjen å ta form, ca 6x8m=50kvadrat, innvendig takhøyde på 265cm , portåpning på b=400xh=237 (LC120 inkl takboks med TEMS på max + litt is-margin)
På tide å begynne å planlegge det innvendige
Var så heldig å få en Atlas Copco skrukompressor med 150l stående tank inkl automatisk kondensvannstapping mm. Tror kompressoren også har innebygd tørker
Minimalt med støy. Setter tanken på kaldloftet.
Hvis noen har noen "garasje-tips" å komme med, så kjør på. Har f.eks tenkt å sette inn ett (defekt) bruskjøleskap type glassdør til oppbevaring av kjemikalier ol. Legger inn ett lite varmelelement over termostat slik at ting ikke fryser, samt avlufting til friluft.
Legger kjente el-punkter skjult, samt en kraftig kanal oppunder taket rundt hele garasjen for enkel utvidelse av el & luft mm
Skal få lagt ut ett bilde eller to når det blir lyst ute
På tide å begynne å planlegge det innvendige

Var så heldig å få en Atlas Copco skrukompressor med 150l stående tank inkl automatisk kondensvannstapping mm. Tror kompressoren også har innebygd tørker

Hvis noen har noen "garasje-tips" å komme med, så kjør på. Har f.eks tenkt å sette inn ett (defekt) bruskjøleskap type glassdør til oppbevaring av kjemikalier ol. Legger inn ett lite varmelelement over termostat slik at ting ikke fryser, samt avlufting til friluft.
Legger kjente el-punkter skjult, samt en kraftig kanal oppunder taket rundt hele garasjen for enkel utvidelse av el & luft mm
Skal få lagt ut ett bilde eller to når det blir lyst ute
- Vedlagte filer
-
- Ser ikke så stor ut på tegningen pga porten litt større vanlig :)
- Skrå.jpg (417.19 KiB) Vist 5260 ganger
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Fin garasje der ja... Jeg ville vurdert ekos-vent om du har tenkt å skru litt... sikkert nok bare med en slange og ei gjennomføring i veggen, men ei gjennomstrømningsvifte gjør susen.
Sentralstøvsuger ala hjemmelaget er heller ikke dumt. Bare en vanlig stor støvsuger koblet til et røranlegg, slik at du har et avsug ved arbeidsbenken, evt på langveggene så det er greit å komme til over alt uten å drasse på støvsugeren.
Skal du ha kompressortanken på kaldloftet må du huske på en ok løsning for å tappe tanken, blir fort en del kondens på den ved kald plassering. EDIT: ser du har løsning allerede...
Legg slanger fra tanken til strategiske plasseringer, slik at du slipper lange lange trekk hver gang du skal bruke den.
Nå vet ikke jeg hvor langt du er kommet i byggeprosessen, men om du støper plate på gulv, og har løsmasser under, er det en verdig jobb å støpe seg en service-grav. Lag så solide platter som du kan ha over grava, og husk drenering av grava. Er genialt med grav om en ikke har mulighet til løftebukk. Den trenger heller ikke være så dyp om du har begrensninger der, kan alltids kjøre bilen på 30-40 cm bukker og ha sitte-høyde i grava.
Sentralstøvsuger ala hjemmelaget er heller ikke dumt. Bare en vanlig stor støvsuger koblet til et røranlegg, slik at du har et avsug ved arbeidsbenken, evt på langveggene så det er greit å komme til over alt uten å drasse på støvsugeren.
Skal du ha kompressortanken på kaldloftet må du huske på en ok løsning for å tappe tanken, blir fort en del kondens på den ved kald plassering. EDIT: ser du har løsning allerede...
Legg slanger fra tanken til strategiske plasseringer, slik at du slipper lange lange trekk hver gang du skal bruke den.
Nå vet ikke jeg hvor langt du er kommet i byggeprosessen, men om du støper plate på gulv, og har løsmasser under, er det en verdig jobb å støpe seg en service-grav. Lag så solide platter som du kan ha over grava, og husk drenering av grava. Er genialt med grav om en ikke har mulighet til løftebukk. Den trenger heller ikke være så dyp om du har begrensninger der, kan alltids kjøre bilen på 30-40 cm bukker og ha sitte-høyde i grava.
Pål, takk for tips, skal se nærmere på det med sentralstøvsuger & helt klart noe eksosavtrekk! 
Har også fått tak i en proff slangetrommel som holder 15-20m luftslange
Gratis, må bare ordne slange
Noen grav blir det ikke, garasjen står på fjell, ei heller løftebukk for bil, men har lyst på en løfteinnrettning for MC/Snescooter.
Kondensvannsavtappinga er grei nok, men må antakelig legge inn en liten varmekabel på termostat & isolere hele tanken i tillegg, men alt det har jeg liggende.
Garasjen er ferdig utvendig (snekker), og jeg skal gjøre det innvendige arbeide selv, så nå står det på meg........
Her er ett vinterbilde, ny henger, 400x220

Har også fått tak i en proff slangetrommel som holder 15-20m luftslange

Noen grav blir det ikke, garasjen står på fjell, ei heller løftebukk for bil, men har lyst på en løfteinnrettning for MC/Snescooter.
Kondensvannsavtappinga er grei nok, men må antakelig legge inn en liten varmekabel på termostat & isolere hele tanken i tillegg, men alt det har jeg liggende.
Garasjen er ferdig utvendig (snekker), og jeg skal gjøre det innvendige arbeide selv, så nå står det på meg........
Her er ett vinterbilde, ny henger, 400x220

TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
I'm back!
Da har jeg kjøpt 2 ting, ny snescooter og en nesten ny LC fra 80-tallet. Scooter'n ser dere bilde av under, bilde av bilen får vente litt til selger har tørket tårene, det er litt ferskt enda
Regner med at det blir mer aktivitet på LC-fronten for meg fremover

Regner med at det blir mer aktivitet på LC-fronten for meg fremover

TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride