Påls HJ60, ikke lenger en oljesil!
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- per_martin
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Påls oljesil, HJ60 (-og en pitteliten 70)
Låt fint det der! Ikke mye harking! 

mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
YEAH! Dette er god vare!!
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Per Martin skrev:Låt fint det der! Ikke mye harking!
Så sant så sant! Virkelig artig når ting går som dem skal! (hadde jo nesten forventa det også da...)Eivind37 skrev:YEAH! Dette er god vare!!
Eneste som er luggete er ladinga, litt lav spenning. Instrumentene funker heller ikke, bare turtelleren. tips?
Så nå gjelder det å finne et passende overhalingskit til motoren til en overkommelig pris.
Den har gått pent et par timer nå, ingen lekkasjer eller noe, men når jeg først plukker den ut, så skal jeg jammen gjøre den klar for noen 100k til!!
Litt børste og fin lakk skal den jo også få! Mulig toppdekselet sendes til Gardemoen Høyglans AS for en overhaling. (sammens med en flaske godt jaktvann)
Utfordringa nå er å finne råd til en clutch...virker som den som står i er noe rusken... får se på det.
Fant et bilde fra tilhenger på tilhenger på tilhenger-lastinga når eg skulle hente delebilen...funny...

Nå har jeg vært ute og stusla litt.
Fiksa 2LO ved å kappe bort litt av braketten ved transferspaken, slik at den enkelt kan flyttes rett fra 2HI til høyre og da har man 2LO.
Kjempekjekt i mange sammenhenger, ved manøvrering av tilhenger, terrengkjøring med autolocker forran og for å kunne spare på drivverket.
Pilla også ned transfer-hendlene og smurte opp alle plastforingene med nytt fett, nå er den fin og tight å bruke.
Her ser du hvordan braketten kuttes, den biten som er kappet løs hindrer spaken i å gå mot høyre.

Fikk også bytta over glødepluggene fra delebilen...AAH, slutt på sur-røyken ved oppstart.
Kobla opp rygge/arbeidslysene...DAMN nice lys!
Skifta olje på gir og transfer, I morra skal forakslingen overhales med nye cvledd, og diffene få ny olje.
Mulig jeg rekker å skifte foringer i sjaklene også... Har også nye foringer til å ta opp sideveis bevegelsene i fjærpakken forran. Der er det mye klunk og dunk under svinging.
Lørdag skal bilen DUNDRES GJENNOM SKOG OG MARK! JiiiHAAA!
Er det noen som har brukt alternative "foringer" mellom akslingen og u-bolt plata? mener det var noen som gjorde noe der...

Nå har jeg vært ute og stusla litt.
Fiksa 2LO ved å kappe bort litt av braketten ved transferspaken, slik at den enkelt kan flyttes rett fra 2HI til høyre og da har man 2LO.
Kjempekjekt i mange sammenhenger, ved manøvrering av tilhenger, terrengkjøring med autolocker forran og for å kunne spare på drivverket.
Pilla også ned transfer-hendlene og smurte opp alle plastforingene med nytt fett, nå er den fin og tight å bruke.
Her ser du hvordan braketten kuttes, den biten som er kappet løs hindrer spaken i å gå mot høyre.

Fikk også bytta over glødepluggene fra delebilen...AAH, slutt på sur-røyken ved oppstart.
Kobla opp rygge/arbeidslysene...DAMN nice lys!
Skifta olje på gir og transfer, I morra skal forakslingen overhales med nye cvledd, og diffene få ny olje.
Mulig jeg rekker å skifte foringer i sjaklene også... Har også nye foringer til å ta opp sideveis bevegelsene i fjærpakken forran. Der er det mye klunk og dunk under svinging.
Lørdag skal bilen DUNDRES GJENNOM SKOG OG MARK! JiiiHAAA!
Er det noen som har brukt alternative "foringer" mellom akslingen og u-bolt plata? mener det var noen som gjorde noe der...
hva slags foringer byttes når man skal unngå sideveis klunk i fjærene???
har det samme her også. absolutt verst på vått føre.
har det samme her også. absolutt verst på vått føre.
da har jeg eid lc en liten stund..
Dette bildet er på orginalfjæra, der du ser "clip" som holder pakken samlet sideveis.
På OME-settet mitt (husker ikke om det er på orginalt) sitter det små poly-foringer mellom clipen og fjæra.
Disse skal skiftes.

På OME-settet mitt (husker ikke om det er på orginalt) sitter det små poly-foringer mellom clipen og fjæra.
Disse skal skiftes.

- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Liker d du gjer me bilen, Pål. Trur eg har sagt d før, men du burde absolutt fått reist opp ein 49,6 m2 garasje til å skru i 

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:

Takker! Ang. den garasje-størrelsen, så er den faktisk ikke så nøye for meg...tak over hodet hadde vært fint, spesielt akkurat nå, da regnet satte en stopper for prosjektet mitt i bagasjerommet. Hytteturen og fjellturen ble avlyst, så begynte med nye sidepaneler og skuffesystem bak i bilen. Blir kanonpraktisk!
Kan jo legge ut et par teaser-bilder.
Man tager hva man haver. Men valget av materiale var bedre en forventet! Forskalingsplater er forholdsvis lette, solide og impregnerte.

Forsenkede hull til boltene, overfres på kantene, 30graders snitt til luka, slik at den er flush med panelet med en 2mm pakning og ikke trenger støtte fra baksiden ved lukking. Genialt, tenkte lenge på den...

Test-fit, CHECK, blir perfekt når den boltes fast. Er myye lagringsplass i de skjermene, perfekt plass for alle veskene jeg liker å ha med. Da er de alltid der, men alltid ute av veien!

Et par strøk med lakk, så er det bare å montere pakning og hengsel.

Det som plager meg er at jeg ikke klarer oppdrive solide glidere til skuffene på 80-100cm (til en fornuftig pris), men samtidig lurer jeg på å bare lage kasser på hjul, da kan de enklere tas ut. Egentlig greiere det, ettersom all arbeidsbenk jeg har, er tailgate'n.
Kan jo legge ut et par teaser-bilder.
Man tager hva man haver. Men valget av materiale var bedre en forventet! Forskalingsplater er forholdsvis lette, solide og impregnerte.

Forsenkede hull til boltene, overfres på kantene, 30graders snitt til luka, slik at den er flush med panelet med en 2mm pakning og ikke trenger støtte fra baksiden ved lukking. Genialt, tenkte lenge på den...

Test-fit, CHECK, blir perfekt når den boltes fast. Er myye lagringsplass i de skjermene, perfekt plass for alle veskene jeg liker å ha med. Da er de alltid der, men alltid ute av veien!

Et par strøk med lakk, så er det bare å montere pakning og hengsel.

Det som plager meg er at jeg ikke klarer oppdrive solide glidere til skuffene på 80-100cm (til en fornuftig pris), men samtidig lurer jeg på å bare lage kasser på hjul, da kan de enklere tas ut. Egentlig greiere det, ettersom all arbeidsbenk jeg har, er tailgate'n.
- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Såg ikkje dumt ut d der 

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:

Min garasje:

Det der så jo genialt ut, 30graders snitt i luka var smart - som det sies i nord: det e pinade godt hau på guten
.
Har sjøl laga sidepaneler til 73'en, men no ser æ jo at det skal gjøres på nytt og lage slike luker. Bikkja hoppa inn baki bilen og tråkka i stykker den luka (som selvfølgelig lå på dørken akkurat da) som skal være på venstre sida bak.

Har sjøl laga sidepaneler til 73'en, men no ser æ jo at det skal gjøres på nytt og lage slike luker. Bikkja hoppa inn baki bilen og tråkka i stykker den luka (som selvfølgelig lå på dørken akkurat da) som skal være på venstre sida bak.
blir nok en bra løsning, og solid. og ettersom panelet fungerer som "kasse" for høytaleren er det viktig at det blir tett i luka, samt at støyen fra kjermen stenges ute. blir noen asfaltplater på baksida for vibrasjoner.
Har fått tenkt ut løsningene for resten også nå tror jeg..
Ingen bikkjer trør denne ihjel.
Har fått tenkt ut løsningene for resten også nå tror jeg..
Ingen bikkjer trør denne ihjel.

Det blir bra det der - nesten skuddsikkert.
I hvertfall bikkjesikkert
I hvertfall bikkjesikkert

- StianHdj80
- Ble med: fre mar 20, 2009 11:11 pm
- Lokasjon: Hønemyr, Vest-agder
Hvem sin 80 er det du har tatt bilde av lenger oppi tråden her?
Stian
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Tror jeg har liggende en kasse med Wurth sine glideskinner. Skal ta en titt i bua jeg....
Treffes som regel på 930 82 756
Usikker, bare i forbifarta. Var blå beadlocks på den, så ut som 37 elller noe i den duren.rustbjønn skrev:Hvem sin 80 er det du har tatt bilde av lenger oppi tråden her?
Gjør det, check back tomorrow!Eivind37 skrev:Tror jeg har liggende en kasse med Wurth sine glideskinner. Skal ta en titt i bua jeg....
Holder på med hengslene og styrer nå, så starter med skuffene i morra.
Vært diskutert litt i andre garasjer om bakfanger.
Legger bilder her av denne, liker ikke strø bilder i andres garasjer.
Fikk fila av en på ih8 og fangeren virker rå. Eksporterte bare noen bilder i 2D.
Rumpa må seff kuttes, og sidebeskyttelsen må avstives mot ramma så man kan skli på fangeren.
Denne fangeren skjuler også 2" BL godt, men jeg vil lage innfestingene til ramma slik at den kan løftes 2" og dermed få en bedre angrepsvinskel bak.
Lurer på om noen kunne tatt på seg et slikt kutte-prosjekt! Sveisinga skulle jeg klare å få til selv, men her er det MYYE kutting!

Legger bilder her av denne, liker ikke strø bilder i andres garasjer.
Fikk fila av en på ih8 og fangeren virker rå. Eksporterte bare noen bilder i 2D.
Rumpa må seff kuttes, og sidebeskyttelsen må avstives mot ramma så man kan skli på fangeren.
Denne fangeren skjuler også 2" BL godt, men jeg vil lage innfestingene til ramma slik at den kan løftes 2" og dermed få en bedre angrepsvinskel bak.
Lurer på om noen kunne tatt på seg et slikt kutte-prosjekt! Sveisinga skulle jeg klare å få til selv, men her er det MYYE kutting!

- per_martin
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Ser velkonstruert ut det der! Fin også, slank og passe anonym.
mvh Per Martin
Enda litt flere bumper-ideer.
Liker denne, men mangler rumpe-sliders!

Jeg vil uansett bruke 2" tilhengerfestet som nå er boltet under ramma. Det flytter jeg bare oppå ramma, og integrerer det i fangeren. Blir en brutal styrke. Kansje noe tungt, men det er ikke min største bekymring, ettersom det er lavt.
Liker denne, men mangler rumpe-sliders!

Jeg vil uansett bruke 2" tilhengerfestet som nå er boltet under ramma. Det flytter jeg bare oppå ramma, og integrerer det i fangeren. Blir en brutal styrke. Kansje noe tungt, men det er ikke min største bekymring, ettersom det er lavt.
sweeeeeet, kanskje vi burde lage en egen tråd
ex RN36, RX60 og HJ60
Kan godt gjøre det, må bare ut en tur først...