Takker for det
Er veldig fornøyd.
Har gjort noen oppdagelser og reperasjoner jeg tenkte jeg kunne dele med resten:
-Da jeg fikk bilen gikk den altfor høyt på tomgang, brukte mye diesel, luktet parafin osv. Byttet membran i dieselpumpen og fikk en "ny" bil.
-Sjekket pinjong foran og bak. Det viste seg at mutteren bak hadde løsnet og det var like før den reiste videre inn i kardangen. Det kunne blitt en dyr bråstopp!! Skimset opp igjen begge pinjongene og nye muttere og simringer.
-Starmmet etter noen løse hjullager
-Oppdaget at det sitter en Hilux bremseskive på venstre side. Fysj!! Farlig som bare det, da den er mye tynnere enn originalt. Er kjøpt ny, gav
825,- og den skal skiftes med det første. Er det noen som er gode på det forresten, trenger sikkert noen tips.
- Skiftet samtlige oljer, 7 liter på motoren!!!!
-Trenger forøvrig et nytt kryss til styrestag. Snekka er fra en HJ60 tror jeg. Noen som har noe slik??
- Skiftet termostat, 88'C orig toyota.
-Skiftet kjølevæske.
-Skiftet kryss på fremre mellomaksling.
-Kjøpt walkie på auksjon, 200,-
-Festet batteriene, det er skummelt når de lever sitt eget liv der fremme. Kortslutning, brann, syre osv
-Byttet radiatorslange.
-Strammet styresnekke
-Løsnet og byttet noen deler i håndbremsen slik at den virker.
-Bestilt speedowire, 800,- ikke værst når det koster 1500 på hilux!
-Har funnet ut at bladfjærene mine er utslitt. Vil trenge noen nye snart. Hva anbefales?? EMU? Har 33", ønsker meg kanskje 35" etterhvert.
-Ønskeliste:
-nytt ratt
-Bakseter, 2 seter tverrstilt.
-Nye fremseter
-Ny veltebøyle
-Nye rustfrie bolter rundt om
Har dessuten gjort avtale med en Jeepkar fra Stange som skal sandblåse alt, sveise, sparkle, lakkere osv. Han er visst veldig flink og er kjent for å være god på Jeep karroserier. Når dette skjer så kommer dette til å bli veldokumentert i garasjen. Håvards BJ er et godt motivasjonsmoment i så måte.
Lurer litt på fargevalg i denne sammenheng. Lyseblå originalfarge, sølv, samme som det er???? Veldig vanskelig å ta stilling til! Her er det mulig for andre å komme med gode forslag.
sondre