Har søkt litt på forumet, men ikke funnet noe eksakt svar.
Har en 1985 2l som nylig er turbokonvertert, og lurer på om det er sterkere clutch på 2lt, og om disse passer om hverandre?
Er det samme utløserlager?
Noen som har erfart at clutchen slurer rett etter turbokonvertering? Merket ikke noe til dette før monteringa...
Samme clutch på 2lt som på 2l?
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Samme clutch på 2lt som på 2l?
de er like opp til 1988 

Re: Samme clutch på 2lt som på 2l?
Vi har samme problem hører jeg.. Etter montering av turbo slurrer min også...
trodde det var pga forskjellig clutch.
trodde det var pga forskjellig clutch.
Re: Samme clutch på 2lt som på 2l?
Slurer den mye, har du skiftet clutch?Bergene skrev:Vi har samme problem hører jeg.. Etter montering av turbo slurrer min også...
trodde det var pga forskjellig clutch.
Tror det kan være for at fjærene i trykkplata er slitne og ikke tåler det ekstra dreiemomentet som turboen gir.
Turboen jeg har montert har visstnok stått på en kia sportage, så jeg regner med at den er "relativt" moderne og gir raskt ladetrykk og dermed slurer clutchen når jeg mater på.
Skal ta noen telefoner i morgen for å se hvilke priser jeg kan få den får, er jo gått 330.000km og har jo sikkert ikke blitt skiftet før..
Re: Samme clutch på 2lt som på 2l?
den slurrer ganske mye ja... klemmer jeg til på 3. gir så slurrer det.
Jeg hadde hadde girkassebytte her for en stund siden og så på clutchen
da og den var bra, så som du sier kan det sikkert vere trykk disken som
har mistet noe av spennet.
Jeg hadde hadde girkassebytte her for en stund siden og så på clutchen
da og den var bra, så som du sier kan det sikkert vere trykk disken som
har mistet noe av spennet.