Trenger råd i tvist med forsikringsselskap
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Trenger råd i tvist med forsikringsselskap
Hei.
Min svigers har hatt ett uhell med bilen, der en av postens biler kom ut på forkjørsvei og rett i siden på min svigers bil.
Nå viser det seg at posten bruker samme selskap som svigers, og saksbehandleren begrunner en skyldeling med at det ikke er tilstrekkelig bevist hvem som har skyld!!!
Min svigers hadde en passasjer i bilen, en nabo, som så hele opptrinnet, men skadebehandleren sier at denne personen ikke kan være min svigers viten fordi han satt i bilen???
Så, hvordan skal en gripe ann saken?
Min svigers ble jo påkjørt da han var på forkjørsvei av en bil som kom inn på forkjørsvei!
Min svigers har hatt ett uhell med bilen, der en av postens biler kom ut på forkjørsvei og rett i siden på min svigers bil.
Nå viser det seg at posten bruker samme selskap som svigers, og saksbehandleren begrunner en skyldeling med at det ikke er tilstrekkelig bevist hvem som har skyld!!!
Min svigers hadde en passasjer i bilen, en nabo, som så hele opptrinnet, men skadebehandleren sier at denne personen ikke kan være min svigers viten fordi han satt i bilen???
Så, hvordan skal en gripe ann saken?
Min svigers ble jo påkjørt da han var på forkjørsvei av en bil som kom inn på forkjørsvei!
Re: Trenger råd i tvist med forsikringsselskap
Hvis han sjåføren tar på seg skylda så er det vel greit? eller nekter han å?
xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
Han nekter, og begrunner det med at svigers så at han kom ut på veien og dermed skulle ha stoppet eller sakket på farten. Det var 60 sone på stedet.Bjerke skrev:Hvis han sjåføren tar på seg skylda så er det vel greit? eller nekter han å?
Den høres tynn ut mtp at han skulle inn på en forkjørsvei. Skadene på bilene burde vel tilsi hvem som er skyldig? Generelt er forsikringsselskap de værste å krangle med, men stå på ditt.svigers så at han kom ut på veien og dermed skulle ha stoppet eller sakket på farten.
Er han medlem i NAF så har de en bra juridisk avdeling.
Mads
HZJ105GX
Alle familier burde ha minst en Landcruiser...
Min Garasje.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?p=49586#49586
HZJ105GX
Alle familier burde ha minst en Landcruiser...
Min Garasje.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?p=49586#49586
Ja stå på krava. Dette har vi sett før. Skylddeling "my ass", snakk først med en annen/høyere instans i selskapet. Eller gå rett til NAF eller annen advokathjelp etter hva svigersen er medlem i. Neste er denne nemda eller hva det nå heter som er til for å løse slike konflikter for forsikringskunder.
FKK var det visst - http://www.forsikringsklagekontoret.no/vis.asp?id=1
FKK var det visst - http://www.forsikringsklagekontoret.no/vis.asp?id=1
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Navn på saksbehandler, balltre, ullteppe og en pose med is. Forbanna!! forsikringsfolk. Noe av det mest bedrittne å bruke penger på er forsikring. Det er i form av all krangling etterpå noe skikkelig drit, og aldri verdt pengene.
Klag vedtaket inn for forsikringsselskapenes klagenemd, de skal være objektive. Prøv om det hjelper.. Om ikke er bilder og tegninger mat for aviser. Og ta gjerne med navnet på saksbehandleren i artikkelen
Gjelder ikke lovfestede trafikkregler lengre når to parter har samme selskap?
Klag vedtaket inn for forsikringsselskapenes klagenemd, de skal være objektive. Prøv om det hjelper.. Om ikke er bilder og tegninger mat for aviser. Og ta gjerne med navnet på saksbehandleren i artikkelen

Gjelder ikke lovfestede trafikkregler lengre når to parter har samme selskap?
2005 Toyota LandCruiser 120 GX
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40
Har en av Postens biler kommet ut på forkjørsvei, og i den forbindelse kjørt i siden på din svigers bil, som da var på forkjørsveien, er det jo åpenbart hvem som har skylden. Selv om føreren av bilen på forkjørsvei hadde kjørt i fylla så hadde det ikke vært den sin feil engang! Her er det bare å stå på sitt. Postens bil hadde jo vikeplikt.
Forsikringsselskaper er noe forbanna herk. Det nytter å true med å si opp avtalen, deretter gå til mediene og så skaffe seg juridisk bistand. Mann deg opp, og skjell de ordentlig ut inne på kontoret. De fleste byråkrater med svake sjeler tåler ikke sånt, og blir kvitt saken med en gang - til din fordel.
Forsikringsselskaper er noe forbanna herk. Det nytter å true med å si opp avtalen, deretter gå til mediene og så skaffe seg juridisk bistand. Mann deg opp, og skjell de ordentlig ut inne på kontoret. De fleste byråkrater med svake sjeler tåler ikke sånt, og blir kvitt saken med en gang - til din fordel.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
Og hva faen begrunner han det i? Skal man liksom stoppe på grønt lys også da, hvis man ser at det kommer noen i andre enden av krysset som har rødt lys? For å være sikker på at de overholder trafikkreglene, og at det potensielt kan skape en trafikkfalrig situasjon dersom de ikke gjør det? Dummeste jeg har hørt. Postbilen har jo brutt trafikkreglene, og bør ta all skyld deretter.Salmon skrev:Han nekter, og begrunner det med at svigers så at han kom ut på veien og dermed skulle ha stoppet eller sakket på farten. Det var 60 sone på stedet.Bjerke skrev:Hvis han sjåføren tar på seg skylda så er det vel greit? eller nekter han å?
Unntaket er vel bilansvarloven § 8 a), som sier at en må ha kjørt forsvarlig... Men i mine øyne er det forsvarlig å kjøre rett frem på en forkjørsvei, selv om det skulle komme et nek dinglende inn fra siden, som attpåtil har vikeplikt! Makan, blir skikkelig pissed off av slikt byråkrati i forsikringsselskapene

* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
- willys overland
- Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
- Lokasjon: Jessheim
Når begge parter har forsikring i samme selskap vil alltid selskapet prøve seg med delt skyld, for da kan de gi begge parter bonustap og dermed mer penger i kassa for selskapet.
Mvh
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
-
- Ble med: fre apr 27, 2007 1:32 pm
- Lokasjon: KLEPP
Hvilket forsikrings-selskap gjelder det, og hva heter saksbehandleren?
Takker så mye for alle svar.
Sviges har bestemt seg for å ta opp saken med selskapet i ett nytt forsøk.
Lykkes ikke dette skal dere få navn på selskapet...
Sviges har bestemt seg for å ta opp saken med selskapet i ett nytt forsøk.
Lykkes ikke dette skal dere få navn på selskapet...

1: At svigers skulle ha sett postbilen, sjåføren, og busen han hadde i nesa har ingen betydning. Det opphever ikke forkjørsretten til svigers, eller vikeplikten til postmannen.
2: Dette er et kjent problem blant forsikringsselskapene, og en sak for forbrukerrådet om nødvendig. Det er bare å stå på kravene. NAF's juridiske avdeling er som nevnt et godt alternativ. For å ty til alle midler kan svigers også anmelde postmannen for uaktsom kjøring. Da er det en politisak, og forsikringsselskapet må forholde seg til gjeldende trafikkregler. Ikke synsing om hvem som burde sett hvem.
3: Dersom faktorene er så krystallklare som jeg har fått inntrykk av, så er det egentlig bare å stå på til retten kommer den rette tilgode. Det finnes jo ikke tvil.
Dessverre er det ikke sikkert at begge parter mister bonus. Posten har storkundefordeler, og følger således ikke normale vilkår som du og jeg. Der er antagelig alle punkter forhandlet til minste detalj i en særavtale. Det kan også være en underliggende grunn til at de forsøker å skyve skyld over på svigers.
Gå hardt på med alle midler. Dette er dessverre alt for dumt.
2: Dette er et kjent problem blant forsikringsselskapene, og en sak for forbrukerrådet om nødvendig. Det er bare å stå på kravene. NAF's juridiske avdeling er som nevnt et godt alternativ. For å ty til alle midler kan svigers også anmelde postmannen for uaktsom kjøring. Da er det en politisak, og forsikringsselskapet må forholde seg til gjeldende trafikkregler. Ikke synsing om hvem som burde sett hvem.
3: Dersom faktorene er så krystallklare som jeg har fått inntrykk av, så er det egentlig bare å stå på til retten kommer den rette tilgode. Det finnes jo ikke tvil.
Dessverre er det ikke sikkert at begge parter mister bonus. Posten har storkundefordeler, og følger således ikke normale vilkår som du og jeg. Der er antagelig alle punkter forhandlet til minste detalj i en særavtale. Det kan også være en underliggende grunn til at de forsøker å skyve skyld over på svigers.
Gå hardt på med alle midler. Dette er dessverre alt for dumt.
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
Jeg tør nesten vedde rimelig mye på at det er IF det er snakk om. Dem er noen værstinger i klassen, og jeg kranglet selv så ille med dem at det ble politianmeldt. Da gikk det ikke mange dagene så ringte en eller annen mellomleder og la seg fullstendig flat, beklaget hele episoden, og vi skulle få full utbetaling. Dette gjaldt da ett turbo havari på vår daværende audi TDi, og IFs superforsikring. Det er vel unødvendig å si at vi ikke er kunder i IF idag.
Føler med deg,spesielt når dere har samme selskap.
Er ikke første gangen jeg har hørt om skyld deling.
Hadde selv ett uhell i midten av desember,men fremdeles har ikke motpartens selskap fått løftet ræva fra de 11fingerene dem har trædd langt oppi trolløyet sitt.
If mot Dnb-nor forsikring.
Er ikke første gangen jeg har hørt om skyld deling.
Hadde selv ett uhell i midten av desember,men fremdeles har ikke motpartens selskap fått løftet ræva fra de 11fingerene dem har trædd langt oppi trolløyet sitt.
If mot Dnb-nor forsikring.
Send en pm om det er noe.
Re: Trenger råd i tvist med forsikringsselskap **LØST**
Etter å ha sendt ett hvasst brev der jeg påpekte åpenbare feil i motpartens skademelding samt truet med både lensmann og prest har selskapet gitt etter å innrømmer all skyld på motparten.
Det tok altså tre måneder å få en innrømmelse fra selskapet.
Så, det nytter å ikke gi seg!
Takk til alle som hadde synspunkter og råd!
Svigers spanderer en hel Cognac....
Det tok altså tre måneder å få en innrømmelse fra selskapet.
Så, det nytter å ikke gi seg!
Takk til alle som hadde synspunkter og råd!

Svigers spanderer en hel Cognac....