Haugens safari garasje LJ70
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- Toy_Roller
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
Har klart det. Start sperra e borte å bilen går som ei kule.
Skal bygge om til el vifte i helga som kommer. For den som står der e knekt noen blader på.
Men ellers går alt som det skal.
Eksos og breddere kommer og på til helga. Skal prøve å få ut noen bilder i kveld
Skal bygge om til el vifte i helga som kommer. For den som står der e knekt noen blader på.
Men ellers går alt som det skal.
Eksos og breddere kommer og på til helga. Skal prøve å få ut noen bilder i kveld

-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Da regner eg med du lager en "how to do" liste her med masse bilder
Og ang det andre så får eg ikkje henta det før siste helga før påske...

Og ang det andre så får eg ikkje henta det før siste helga før påske...
- Toy_Roller
Hallo hallo
Jeg har da endelig fått meg inter nett igjen..
skal lakke motor rommet i morgen .....så da skal jeg legge ut noen bilder...
,....hvilken farge det blir får vi se i morgen..
DET SOM E ALLER DEILIGST E NO IVERTFALL AT DEN GÅR IGJENN OG DEN GÅR MYYYYE BEDRE EN NOEN GANG.
Går bedre en hiluxen jeg hadde og...

Jeg har da endelig fått meg inter nett igjen..
skal lakke motor rommet i morgen .....så da skal jeg legge ut noen bilder...
,....hvilken farge det blir får vi se i morgen..
DET SOM E ALLER DEILIGST E NO IVERTFALL AT DEN GÅR IGJENN OG DEN GÅR MYYYYE BEDRE EN NOEN GANG.
Går bedre en hiluxen jeg hadde og...

- Vedlagte filer
-
- fyring.jpg (47.77 KiB) Vist 3139 ganger
-
- fyring2.jpg (50.33 KiB) Vist 3139 ganger

GODT Å HØRE DU ER I DRIFT IGJEN!
- Toy_Roller
takk for det...
Her har dere eit før bilde før i morgen.... e den ikkje deilig... og bare 120000km gammel....

Her har dere eit før bilde før i morgen.... e den ikkje deilig... og bare 120000km gammel....

- Vedlagte filer
-
- ny motor.jpg (73.85 KiB) Vist 3133 ganger

gratulerer, bra disse bilene får en ny kraftpakke. lj-en fortjener denne motoren mye mer enn en hiace ihvertfall
ex RN36, RX60 og HJ60
- Toy_Roller
Da Gutta...
har jeg fått montert vinsjen og (noe som togk lenger tid en jeg trodde å få bra! men lovte jo å vise dere farge valget på bilen i dag så her goes!!! No e det forseint å snu!
Jeg fikk bare matta ned halve motror rommet og lakka sort og "fargen" som bilen skal bilen skal bli...
men alt tok så mye lenger tid når jeg bestemte meg for å fjerne alle små rust flekker osv. slik at det blei 110%...
også rota jeg bort mye tid på vinsjen og... gidder ikkje å bare lø det på uten å tenke ut hvordan fangeren blir best mulig osv også... kjedelig å gjer ting 2 ganger...
så matter ned og tar resten neste helg så blir det bra!
og da e det bare å begynne på utsiden av bilen!!!
Hva tror derer
har jeg fått montert vinsjen og (noe som togk lenger tid en jeg trodde å få bra! men lovte jo å vise dere farge valget på bilen i dag så her goes!!! No e det forseint å snu!

Jeg fikk bare matta ned halve motror rommet og lakka sort og "fargen" som bilen skal bilen skal bli...
men alt tok så mye lenger tid når jeg bestemte meg for å fjerne alle små rust flekker osv. slik at det blei 110%...
også rota jeg bort mye tid på vinsjen og... gidder ikkje å bare lø det på uten å tenke ut hvordan fangeren blir best mulig osv også... kjedelig å gjer ting 2 ganger...
så matter ned og tar resten neste helg så blir det bra!
og da e det bare å begynne på utsiden av bilen!!!
Hva tror derer
- Vedlagte filer
-
- IMG_2151.JPG (645.83 KiB) Vist 3103 ganger
-
- IMG_2152.JPG (703.14 KiB) Vist 3103 ganger
-
- lakk 0.jpg (69.09 KiB) Vist 3103 ganger
-
- lakk 01.jpg (64.28 KiB) Vist 3103 ganger
-
- lakk 02.jpg (74.25 KiB) Vist 3103 ganger

- Toy_Roller
bilder 
hva tror dere camel torpy gul?????
Eller e denne bedre`??? Hva tror dere?? blir dette bra

hva tror dere camel torpy gul?????

Eller e denne bedre`??? Hva tror dere?? blir dette bra

- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Trur du får kaste terning på d der, Lars Erik 

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:

Hva med å blande fargene sammen og la skjebenen bestemme utfallet..... 

-KZJ95L-
- Toy_Roller
Gul fargen e jo bare bunn fargen til den grønne.
Jeg har brukt eit år på å bestemme meg så terningkast får dere ta dere av. Grønn blir den uanz.
Jeg har brukt eit år på å bestemme meg så terningkast får dere ta dere av. Grønn blir den uanz.

blir rått!! 

du skal vel lakke den UTVENDIG????Toy_Roller skrev:Gul fargen e jo bare bunn fargen til den grønne.

Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

- Toy_Roller
He,no sjønner eg,var inn og såg for litt siden og då var bilen framleis kvit på innerskjermen,lakkerer du sjølv?god pris på lakering av ein celica
??

- Toy_Roller
Noen som he kontroll på hva jeg kan bruke for å feste enden av vinsj tauet til trommelen med vurderer samme kabel klemme som jeg skal bruke til strømnettet på vinsjen.
Er det noe som er bedre???
Er det noe som er bedre???

- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Hmmmm, er d ikkje berre å skru fast tau enden ned i holet på trommelen da?
Fekk du forresten ordna deg med plass til motoren? Skulle gjerne likt å hjelpe deg, men boda mi er peise full med snøfres, dekk å alt anna faenskap. Legge motoren i carport hadde heller ikkje vore noke ideelt..
Fekk du forresten ordna deg med plass til motoren? Skulle gjerne likt å hjelpe deg, men boda mi er peise full med snøfres, dekk å alt anna faenskap. Legge motoren i carport hadde heller ikkje vore noke ideelt..
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:

Min garasje:

- Toy_Roller
ja har per dags dato 3 motorer i garasja her... hehe!
og conteiner cruiser skal ha den eine og så sliter jeg med å finne en smart måte å sende topp og turbo deler avgårde med!
papp esker virker alt for svake ut til toppen.. men fikk tak i ei slik gilde kasse i dag så skal prøve meg med den i posten i mårra!
og conteiner cruiser skal ha den eine og så sliter jeg med å finne en smart måte å sende topp og turbo deler avgårde med!
papp esker virker alt for svake ut til toppen.. men fikk tak i ei slik gilde kasse i dag så skal prøve meg med den i posten i mårra!

-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Beklager at eg ikkje har fått henta duppedittene enno, tida strekker ikkje til. Neste uka er den tredje uka på rappen ute på vegen rundt omkring i norges land:) hehe rar måte å seie det på men.
Men til helga er det påskeferie så man får la tankene gå over til Toyota igjen
Men til helga er det påskeferie så man får la tankene gå over til Toyota igjen

- Toy_Roller
har hatt meg ei real oppfrisking inne i bilen i kveld
skifta ut temp måler og olje trykk til to som funka og fikk montert turbo tryks måler der jeg ville ha den!
fant også ut at jeg trenkte en ekstra lys bryter til lysa på taket så gjorde klart for oppkobling av dei! satte inn en ekstra tåkelys bryter og la opp ledninger til den! så da e det bare å sette lys på taket og trekke kabel!
satte og inn arb sperre knappene... og la opp lednings nette til disse... men det er ikkje kobla enda!
ellers fant jeg ut at det skulle vere lys i vifte panelet og lys som lyser opp knappane under.. kjet å ha!
ellers kobla jeg ferdig vinsjen med hovudstrøm bryter og snurra inn tauet!
SÅ DA FIKK JEG GJORT LITT I DAG OG.... blei litt bedre med merer lys inne i bilen! hehe og greit med målerer som viser rett!
skifta ut temp måler og olje trykk til to som funka og fikk montert turbo tryks måler der jeg ville ha den!
fant også ut at jeg trenkte en ekstra lys bryter til lysa på taket så gjorde klart for oppkobling av dei! satte inn en ekstra tåkelys bryter og la opp ledninger til den! så da e det bare å sette lys på taket og trekke kabel!
satte og inn arb sperre knappene... og la opp lednings nette til disse... men det er ikkje kobla enda!
ellers fant jeg ut at det skulle vere lys i vifte panelet og lys som lyser opp knappane under.. kjet å ha!
ellers kobla jeg ferdig vinsjen med hovudstrøm bryter og snurra inn tauet!
SÅ DA FIKK JEG GJORT LITT I DAG OG.... blei litt bedre med merer lys inne i bilen! hehe og greit med målerer som viser rett!
- Vedlagte filer
-
- knapper og.jpg (51.24 KiB) Vist 2990 ganger
-
- lys her og styr.jpg (15.51 KiB) Vist 2990 ganger
-
- deksel på.jpg (68.72 KiB) Vist 2990 ganger
-
- deksel av.jpg (70.93 KiB) Vist 2990 ganger