hei
Lurer på bakkeklareringen på en LC120 original, AT35 og AT37.
bakkeklarering LC120 original, at35 og at37
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- HighwayPatrol
- Innlegg: 2206
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Re: bakkeklarering LC120 original, at35 og at37
Eg ha no vore ute å målt på bilen min, ein lc120 AT35. Har målt på flatt betonggulv
Bakaksel: 28 cm
Beskyttelsesplate under framaksel: 29 cm
Travers: 32 cm
På 37" kan du berre legge t ca 2,5 cm

Bakaksel: 28 cm
Beskyttelsesplate under framaksel: 29 cm
Travers: 32 cm
På 37" kan du berre legge t ca 2,5 cm

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Re: bakkeklarering LC120 original, at35 og at37
takker så mye.
Vurderer sterkt en LC 120 AT, men ville gjerne få bekreftet litt høyde under bilen.
(Kjører idag en original Range Rover L322 og den har 29cm med original dekk.)
Vurderer sterkt en LC 120 AT, men ville gjerne få bekreftet litt høyde under bilen.
(Kjører idag en original Range Rover L322 og den har 29cm med original dekk.)
Re: bakkeklarering LC120 original, at35 og at37
Bakakselen er vel laveste punkt på disse bilene, og den er stiv. Det vil si at det "eneste" som hjelper på bakkeklaringen der er å sette på høyere dekk. (Portalaksler ville gjort underverker, men er neppe aktuelt
)
Orginalt er det 265/65-17 dekk. De har en radius på ca 38,8cm. (((265mm*0,65)/2)+((17"/2)*2,54)
Et 35" dekk har en radius på ca 44,5cm ((35"*2,54)/2)* og er dermed 5,6 cm høyere under akselen.
Et 37" dekk har en radius på ca 47cm ((37"*2,54)/2)* og er dermed 8,1 cm høyere under akselen.
Alt dette er teoretiske mål og vil variere litt fra dekk til dekk osv.
Fjærheising vil også hjelpe på bakkeklaring andre steder på bilen og hjelpe på approach vinkel osv. Men som sagt ikke under bakaksel.

Orginalt er det 265/65-17 dekk. De har en radius på ca 38,8cm. (((265mm*0,65)/2)+((17"/2)*2,54)
Et 35" dekk har en radius på ca 44,5cm ((35"*2,54)/2)* og er dermed 5,6 cm høyere under akselen.
Et 37" dekk har en radius på ca 47cm ((37"*2,54)/2)* og er dermed 8,1 cm høyere under akselen.
Alt dette er teoretiske mål og vil variere litt fra dekk til dekk osv.
Fjærheising vil også hjelpe på bakkeklaring andre steder på bilen og hjelpe på approach vinkel osv. Men som sagt ikke under bakaksel.