Hei og gratulerer med flott og sjelden bil! Morro å se at andre også holder på med litt garasje sysler
Jeg holder også på med jerrykanne løsning på min 73 om dagen, men skal ha både reservehjul og kanne så fremdriften er litt så der...
Klarer ikke helt å vente med småplukkinga til dashen demonteres.
Det viste seg jo at bilen er utstyrt med originale aktuatorer i alle dørene. Første test etter provisorisk sammenføyning av kabler i døra; den virker. Ingen respons i øvrige dører, så da blir det feilsøking. Og så må jeg finne ut om jeg kan få systemet til å snakke med fjernkontrollen jeg har kjøpt...
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Litt vansker med tilkobling her. De gamle aktuatorene virker litt til og fra. Dessuten går det bare 6V +/- til disse. Systemet jeg har kjøpt sender 12V men klarer kun å åpne, ikke låse. Virker som spenninga ikke varer lenge nok til å låse.
Blir til at jeg smeller inn nye aktuatorer over hele linja. Trekker nye ledninger i bedre kvalitet også. Middels kvalitet på ledningene fra EBay...
I gang med pussing. 30 år med spansk fjellstøv skrubbet bort der jeg skal ha de vibrasjonsdempende platene. Har vært litt bekymret for om lanolin som kryper så godt kan komme seg inn i limflata. Derfor kjører jeg en liten test før resten av bilen fylles med diverse dempemateriell.
Jeg legger rikelig med butylgummi/aluminium på vaska flate og sprayer noen av kantene med Fluid Film. Skal få stå noen dager for å se hva som skjer...
Butylgummien blir faktisk ørlitegrann flytende der den er i kontakt med lanolin. Men så lenge platene er dekket med aluminium er det ikke noe problem. De sitter som fastsveisa.
Det samme gjaldt den eneste originale vibrasjonsdempende plata jeg har funnet i bilen.
Den hadde ingen dempende effekt overhode og måtte vekk. Et fryktelig arbeid å få ut.
En drøy time med bannskap blod og mutilerte hender tok det. Plastskrape beit ikke på den herda gummien så måtte bruke en tynn metallsparkel.
Den klarte selvsagt å lage en hel del hull i lakken slik at stålet ble eksponert. La derfor på noen lag med corroprotect grunning før resten av døra blei tapetsert med butyl. Nå gjenstår bare sidene bakover i bilen før Buskerud Antirust skal få boltre seg.
srs skrev:What…..… Dette hørtes veldig spennende ut [emoji47] . Gleder meg til fortsettelsen.
Det gjør jeg også...
I dag fikk jeg en pall med 150kg diverse lyddempingsmaterialer. Gikk litt bananas i en engelsk butikk. Blir flere lyddempa cruisere på denne forsendelsen...
Utdyping: Jeg har fått tak i 2 motorer fra Japan. 15BFT. En sånn liten lastebilmotor....
De står i en container og er på veg til Oslo. Til vinteren skal en av dem erstatte VM-Motoren.
Hva totalen blir på til slutt er usikkert. Kan komme tilbake til det når de er tollet inn.
Motor Nr 2 er sikringstiltak/delemotor. Når jeg først fikk mulighet til å kjøpe 2 tenkte jeg det var dobbel så stor sjanse for at det går bra.
Den skal vel selges etter hvert når jeg ser at alt går bra...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stor dag! Fortolling av motorer ble gjort på et øyeblikk i Drammen. Videre til Skur 9 på Filipstadkaia for å hente ei uforskamma solid kasse på 1,1tonn.
A51854D7-407B-4C47-9CD8-D293CC621B17.jpeg (82.84 KiB) Vist 14379 ganger
Så bar det videre til en jovial fagmann som har tatt på seg å få en av disse røverne i drift. Som man kan se på ansiktet så gleder han seg veldig...
595C7EC1-8489-419F-B1E2-031A0E89F62A.jpeg (96.3 KiB) Vist 14379 ganger
491CA5B5-C65E-42D0-9799-D388AF32DC16.jpeg (89.48 KiB) Vist 14379 ganger