Side 2 av 2
Lastavhengig bremseventil på bakaksel
Postet: tir mai 27, 2008 9:34 pm
av Rimsen
Hei igjen.
Toyota Stavanger påsto at det ikke trengtes justering av bremseventilen på bakakselen etter hevingen.
Er dette riktig? Skulle tro at denne måtte justeres når bilen heves 5-6 cm?
Er det noen erfaringer på dette?
Postet: tir mai 27, 2008 9:39 pm
av OJM
dette har eg hatt problem med biltilsynet i stavanger med.fikk et helvete med dokumentsjonen på lastreregulerings ventilen.Di forlangte at den sko virke etter fabrikken spesifikasjoner,dette betyr mye arbeid ,du må senke laste reg ventil,

eg fikk toyota til og orden det kostet meg mange tusen
Postet: tir mai 27, 2008 9:54 pm
av Rimsen
Så den måtte justeres etter heving?
Hva var problemet med justering?
Iflg LC boka mi skal det være 22 cm(i horisontal planet) fra midt på lastregulatoren og til der fjæra er festet mot braketten ved akslingen.
godkjennig
Postet: tir mai 27, 2008 10:52 pm
av rogerbrekke
Vi må forlenge den på Nissan bilene for å få den godkjent .
tilsvarende hevingen

godkjennig
Postet: tir mai 27, 2008 10:53 pm
av rogerbrekke
Vi må forlenge den på Nissan bilene for å få den godkjent .
tilsvarende hevingen

Postet: tir mai 27, 2008 10:59 pm
av OJM
eg måtte dokumentere det.var et styr,men i stavanger er di vanskelege på det meste
Postet: man jul 07, 2008 10:34 pm
av svein inge
Må også ha nye fjærer og dempere.
Dette OME settet, går det å få et slikt uten at man hever bilen, synes den er grei som den er. Hadde tenkt å kjøpe noe ordentlig, så hvis det er noen som mener at originalt fra Toyota ikke duger så tror jeg at jeg går for et slikt OME sett, eller kanskje det finnes noe annet som er like bra, håper på svar.

vanskelig
Postet: tir jul 08, 2008 12:16 am
av rogerbrekke
Det er vel ikke lett å si at tingene fra Toyota ikke duger, men det må være lov å si at en del egenskaper føles bedre med fjærer fra OME
faktisk aldri oplevd at noen har ønsket bytte tilbake eller til andre typer fjører.
har også testet en del annet, men føler på ingen måte det er bedre en OME.
det er nok en grund til att 90% bruker OME,
det er nok også en grund til at alle vil selge det, og være ene levrandører for dette.
Huk vi bor i Norge ikke USA, det kan være litt lurt å tenke på.
Postet: tir jul 08, 2008 8:21 pm
av blåmann
Var det ikke sånn at toyota leverte et "oppgraderingssett" til de første 90`ene da? jeg har en 2000 mod. og den er ikke sigen bak selv om den har gått sine 150`km som håndtverkerbil, ikke noe OME på den, kun Toyota!