Påls HJ60, ikke lenger en oljesil!

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
vegsir
Innlegg: 437
Ble med: lør okt 04, 2008 4:11 pm
Lokasjon: Ærendal

Innlegg av vegsir »

fin bil det der. du må sii fra når du finner ut av det med oljetrykksmåleren. sliter med det på min også.

tror ikke den filmen funker, eller så er det min data som er teit.

hva slags sperre er det du har? ARB??

tror kanskje grunnen til at den ikke blei solgt er at den var mistenkelig billig med så mye utstyr. har sett og vært sikker på at den var full av rust under. men så feil kan man ta :oops:
HJ60: ''BESTEMOR'' 37'' ARB,++ SOLGT:(
Hilux mk3 37'' AsfaltTtrøkk
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
mrdiceman
Innlegg: 80
Ble med: ons mai 30, 2007 1:20 pm
Lokasjon: Sortland

Innlegg av mrdiceman »

Grattis med ny bil ja :) Bilen stående lenge tilsalgs pga geografi.

Jeg hadde over 50 henvendelser på bilen.. og til slutt var det 3 som sa de skulle ha den. Hadde bilen stått i Bergen eller Oslo hadde den vært solgt for lengs :)

Er alltid hyggelig å se at folk er fornøyd med bruktilkjøp. særlig når den er kjøpt av meg:) Lykke til videre.. Håper jeg ser den når jeg er i Tromsø i fremtiden.¨

Ps: jeg har epost adressa til han som hadde den før meg .
-Stian Hanssen. LC Rookie
*SOLGT* 81' HJ60 TIC, OME, 35" +++
07' BMW 335i Coupe. 400HK/550 NM :)
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3235
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

fikk ordna videoen nå tror jeg. her og:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MpEXGwU_o9U[/youtube]

Rukus: Ja, e egenli bare å legge rett av veien no, eineste haka e AT dekkan, i morra skal eg gjøre et prøvebytte mot MTRdekkan, kansje ikkje innpresset blir så ille. I så fall må eg bare hive meg over bredderan, få dem i boks.
Neste gang får vi ta rundetider rundt det bygget! Funket hest!

Rullegud: Takk for tips, finner jo litt rundt han har skrevet, men kansje noen her kan forklare løsningen på turbo-trykket mitt.

JanK 55: Er gla det faktisk er en del karer her med 6o serien, inspirasjon og hjelp trengs i lange baner.
Har ikke satt prioriteringer på todolista, tar det som det faller seg naturlig, og er noen ting som kommer før det å finne ut av turtelleren, men skal se om det er en kjapp fiks, og rapportere evt funn.

Ang 4x4-lyset, det MÅ eg ha, syntes det e rimeli kort avstand fra 2H til 4H på transferspaken, og har vært vant til å ha det i alle bilene før denne, så det må til. Rapport på vei der og.

iKnut: Takker og bukker, hilser fra Gjæver!

vegsir: Har fulgt garasjen din fra starten, og misunner deg ARB...
Har lyst på det i fronten.
Bak funker sperra godt, uvisst merke. Men det håper jeg å finne ut av. Er noe auto-locker av nå slag. Men den lager ingen lyd eller baler, bare funker som faen, og håper den holder seg sånn i en mannsalder. Tanken er manuell sperre forran med tiden, men hadde håpet at det var manuell bak også.

Har forøvrig en ettermontert oljetrykksmåler, mener den står der noen modeller har inklinometer, rett ovenfor askebegeret, litt kuket montering, men den funker. Tegn på at tidligere eier ikke fant ut av den feilen. Men det kommer, trust me! Har forresten i samme feltet 2 separate voltmeter for de to batteriene. Viser seg å kunne være kjekt faktisk. Se bilder etterhvert!

Tok litt råsjans på å slå til usett på bilen, men selgeren virket troverdig, skrøyt ikke på noe, alt var som han sa. Men blir bare overrasket over at det jeg ikke visste var bare positive ting. Kommer bilder der og!
neste innlegg!






:D
vegsir
Innlegg: 437
Ble med: lør okt 04, 2008 4:11 pm
Lokasjon: Ærendal

Innlegg av vegsir »

takker for det. ja jeg var utrolig heldig med det kjøpet 8) må bare få hjelp til å smukke i sperra forran også.

min er jo ikek på langt nær så fin som din da.

men så lenge det funker med locker så er det jo ikke noe vits i å bale me det.

skamrå bil i hvertfall, og RÅ lyd, nesten like rå som i min :mrgreen:

men du hva slags felger er det du har og hvor store?

gleder meg til flere bilder. :)
HJ60: ''BESTEMOR'' 37'' ARB,++ SOLGT:(
Hilux mk3 37'' AsfaltTtrøkk
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3235
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

så da kommer det bilder, litt posing og skrytebilder, og litt for at jeg vil andre skal komme med konstruktive ideer ang alt i motorrommet osv.
runde 1: legger ut mye, så kan man diskutere i evigheten!
Vedlagte filer
14rød teip som tetter...hmz
14rød teip som tetter...hmz
DSCF6294 [800x600].JPG (36.95 KiB) Vist 7164 ganger
13
13
DSCF6293 [800x600].JPG (44.03 KiB) Vist 7164 ganger
12
12
DSCF6292 [800x600].JPG (44.62 KiB) Vist 7164 ganger
11
11
DSCF6290 [800x600].JPG (25.62 KiB) Vist 7164 ganger
10
10
DSCF6282 [800x600].JPG (38.04 KiB) Vist 7164 ganger
9 coolern
9 coolern
DSCF6278 [800x600].JPG (29.93 KiB) Vist 7164 ganger
8 vifta, manuelt styrt
8 vifta, manuelt styrt
DSCF6277 [800x600].JPG (26.65 KiB) Vist 7164 ganger
7
7
DSCF6275 [800x600].JPG (39.02 KiB) Vist 7164 ganger
6
6
DSCF6274 [800x600].JPG (27.49 KiB) Vist 7164 ganger
5
5
DSCF6270 [800x600].JPG (28.89 KiB) Vist 7164 ganger
4 her ser en det noe uorginale tubotrykk/batterimålerinstrumentet!
4 her ser en det noe uorginale tubotrykk/batterimålerinstrumentet!
DSCF6266 [800x600].JPG (32.53 KiB) Vist 7164 ganger
3
3
DSCF6262 [800x600].JPG (36.53 KiB) Vist 7164 ganger
2
2
DSCF6259 [800x600].JPG (31.9 KiB) Vist 7164 ganger
1
1
DSCF6256 [800x600].JPG (38.75 KiB) Vist 7164 ganger
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3235
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

ladning 2
Vedlagte filer
20
20
DSCF6312 [800x600].JPG (22.88 KiB) Vist 7151 ganger
19
19
DSCF6311 [800x600].JPG (29.81 KiB) Vist 7151 ganger
18
18
DSCF6307 [800x600].JPG (40.45 KiB) Vist 7151 ganger
17
17
DSCF6305 [800x600].JPG (45.34 KiB) Vist 7151 ganger
16
16
DSCF6303 [800x600].JPG (45.57 KiB) Vist 7151 ganger
15
15
DSCF6297 [800x600].JPG (36.8 KiB) Vist 7151 ganger
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3235
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

ladning 3: litt av det som fulgte med bilen. masse snacks!
Vedlagte filer
27: Skjermbreddere
27: Skjermbreddere
DSCF6342 [800x600].JPG (22.88 KiB) Vist 7144 ganger
26: Reimer og navkopper
26: Reimer og navkopper
DSCF6338 [800x600].JPG (39.23 KiB) Vist 7144 ganger
25: Så ikke den klokka i defapakken før jeg så gjennom bildene... resten av sentrallåsdelen, til bakluka. noen som har montert der før? og hva er de plastsakene? ser ut som nå interiør-deler. nede til høyre hører til nå ratt-greier...
25: Så ikke den klokka i defapakken før jeg så gjennom bildene... resten av sentrallåsdelen, til bakluka. noen som har montert der før? og hva er de plastsakene? ser ut som nå interiør-deler. nede til høyre hører til nå ratt-greier...
DSCF6335 [800x600].JPG (19.07 KiB) Vist 7144 ganger
24: Simmeringer, men hvor hører de små hjemme? låseskiver.`shims. og hva er den messingmutteren med flens på?
24: Simmeringer, men hvor hører de små hjemme? låseskiver.`shims. og hva er den messingmutteren med flens på?
DSCF6339 [800x600].JPG (34.33 KiB) Vist 7144 ganger
23: brukbart,må kompletteres litt...
23: brukbart,må kompletteres litt...
DSCF6341 [800x600].JPG (35.84 KiB) Vist 7144 ganger
22: endeledd, ser komplett ut med splint og alt. stickers... hvor vil folket jeg skal plassere den?
22: endeledd, ser komplett ut med splint og alt. stickers... hvor vil folket jeg skal plassere den?
DSCF6337 [800x600].JPG (36.7 KiB) Vist 7144 ganger
21: ti lager, 5 forskjellige typer. Indre og ytre, ++
21: ti lager, 5 forskjellige typer. Indre og ytre, ++
DSCF6333 [800x600].JPG (25.24 KiB) Vist 7144 ganger
tryta
Innlegg: 185
Ble med: man jan 16, 2006 7:51 pm
Lokasjon: Nevlunghavn/Vestfold

Innlegg av tryta »

Gratulerer med grom vogn!
Masse bil for penga der.


Vinsjen:
Husk å smøre godt der hvor frikoplingen av vinsjen via spaken foran skjer.
Min passer heller ikke nøyaktig i det hullet.Ganske vanlig vil jeg tro.
Vinsjen er skrudd sammen på 3punkter,så det er justering,justering og atter justering for å få pinnen til å treffe hullet nøyaktig.

Turtelleren: Sånn er det også med min bil.

Husk å plukke av trekket på nedre bakluke,så guffer du på med olje eller hva du ønsker å bruke mot rust. Samme gjør du med øvre bakluke.
Send en pm om det er noe.
Brukeravatar
knixen
Innlegg: 2219
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

Innlegg av knixen »

det er nok tetteringer til akslinger, differ eller girkasser...

du trenger 2 stk kingboltlager til for å ha nok til en overhalling av forakselen. Fint å vite om det er hjullager foran eller bak. Så er det jo bare å hive seg rundt å bytte.

det ser ut som originale toyota deler, og det finnes vel knapt noen dyrere plass å kjøpe de. Shimsene er til overhalling av knokkelhusene men det har du vel sett. Tech på det ligger under 60serien lenger opp på siden.
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3235
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

tryta skrev:Gratulerer med grom vogn!
Masse bil for penga der.


Vinsjen:
Husk å smøre godt der hvor frikoplingen av vinsjen via spaken foran skjer.
Min passer heller ikke nøyaktig i det hullet.Ganske vanlig vil jeg tro.
Vinsjen er skrudd sammen på 3punkter,så det er justering,justering og atter justering for å få pinnen til å treffe hullet nøyaktig.

Turtelleren: Sånn er det også med min bil.

Husk å plukke av trekket på nedre bakluke,så guffer du på med olje eller hva du ønsker å bruke mot rust. Samme gjør du med øvre bakluke.
Takker for ros og tips! lurer på å rustbehandle hele "lasteplanet" for så å bruke arctic truck sin plast-masse baki der, blir jo slitesterkt, enkelt å rengjøre, lyddempende og fukthemmende. Noen invendinger? er snekker, så det er mye inn og ut der baki, fukt og sagspon, snø, regn, sand, kompressor, oljer og malinger, egenlig alt som bilen ikke er glad i i utgangspunket.

Har du forska på turtelleren da?
Brukeravatar
Gi Gass
Innlegg: 698
Ble med: fre jan 21, 2005 10:01 pm
Lokasjon: Bergen
Kontakt:

Innlegg av Gi Gass »

Grattis med ny vogn :D
Snakket med Knixen på telefon, og det hørtes ut som du har fått mye for penga :D

Bildet du har lagt ut av turboen med tekst om det mangler noe, er bare til vannkjølingen. Trengs ikke, bare til og overse.

Ser også at wategate-klokken er blindet, dvs at du kjører fri lading. Liten turbo, så du har vel ikke mer enn ca 1,1-1,3kg?
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=6471
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3235
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

knixen skrev:det er nok tetteringer til akslinger, differ eller girkasser...

du trenger 2 stk kingboltlager til for å ha nok til en overhalling av forakselen. Fint å vite om det er hjullager foran eller bak. Så er det jo bare å hive seg rundt å bytte.

det ser ut som originale toyota deler, og det finnes vel knapt noen dyrere plass å kjøpe de. Shimsene er til overhalling av knokkelhusene men det har du vel sett. Tech på det ligger under 60serien lenger opp på siden.
Trodde hjullageret var likt foran og bak på disse... at det var et stort innerst, og et lite ytterst. Knokkelhus har eg aldri jobba me før, så det blir vel bare en grisate kosejobb. Bake brød etterpå så bli eg rein på fingran! ;)
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3235
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Gi Gass skrev:Grattis med ny vogn :D
Snakket med Knixen på telefon, og det hørtes ut som du har fått mye for penga :D

Bildet du har lagt ut av turboen med tekst om det mangler noe, er bare til vannkjølingen. Trengs ikke, bare til og overse.

Ser også at wategate-klokken er blindet, dvs at du kjører fri lading. Liten turbo, så du har vel ikke mer enn ca 1,1-1,3kg?
Hehe, blir stadig overbevist om at det var et kanon-kjøp!
Kjenner du igjen den turboen fra noensteds?
Den spretter rimeli kjapt opp til ca 1.0
Har egentli lyst å få noen godt kyndige til å gå over løsningene som er gjort i forhold til turboen, fatte en konklusjon, og gjøre det stabilt og trygt. kansje eg kunne lære meg 99%kordan alt fungere. Er nok av pulver i Gjæver!
Brukeravatar
Gi Gass
Innlegg: 698
Ble med: fre jan 21, 2005 10:01 pm
Lokasjon: Bergen
Kontakt:

Innlegg av Gi Gass »

Ikke noe fare med og kjøre 1 kg med Intercooler. Hvis ikke pumpen er skrudd mer en moderat svartrøyk på maks pådrag :D
Drar ikke kjensel på hvilken turbo det er, men det er en ting jeg ser, (muligens at jeg ser feil) og det er at slangen som går fra toppdekselet til innsuget må fjernes. Denne er til veivhusventilasjonen, og på en sugemotor suger den oljedampen inn i insuget. Når du monterer turbo vil det være trykk i innsuget, og således vil du få overtrykk i veivhuset på motoren også. Dette vil medføre svetting/lekasjer fra bla toppdekselpakning og ved maks uflaks kan det også blåse simmerringer på motoren. Blind hullet på innsuget, og ta slangen fra toppdekselet og putt inn rett etter luftfilteret, før turboen.
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=6471
Brukeravatar
Bluesman
Innlegg: 229
Ble med: tir aug 21, 2007 12:44 pm
Lokasjon: Indre Østfold

Innlegg av Bluesman »

Vinsj: Fjæra som presser tappen nedover var rustet bort på den jeg driver og overhaler. Kanskje det samme med din?
LC HJ60 1986
LC HJ60 1984
Honda GoldWing 1996


P. Sellers: "Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"
Brukeravatar
crown1
Innlegg: 115
Ble med: man okt 29, 2007 9:04 pm
Lokasjon: Rogaland

HJ 60

Innlegg av crown1 »

Vil bare si grattis med tøff HJ60 :wink:
(savner min røde 60 :cry: )
Brukeravatar
crown1
Innlegg: 115
Ble med: man okt 29, 2007 9:04 pm
Lokasjon: Rogaland

HJ 60

Innlegg av crown1 »

Vil bare si grattis med tøff HJ60 :wink:
(savner min røde 60 :cry: )
ruffsen
Innlegg: 157
Ble med: søn aug 26, 2007 10:40 pm
Lokasjon: kongsberg

Innlegg av ruffsen »

Gratulerer med fin bil, ser ut til å være ett skikkelig bra kjøp.
Den massen til artic tuck har jeg ikke vært borte i, men du har et godt poeng med fukt og dritt baki når en bruker bilen i jobb som snekker. Er jo den ultimate snekker bilen da! Uslåelig med kaffe pause på bak lemmen.
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3709
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

Ser ut som det er mye rør og koblinger på innsugssida der.. løsningen ligger nok der et sted..
På min bil lot jeg alt dette være som det var.. veivventileringen la jeg bare en slange som går ut i friluft under bilen.

Bilde 25: det er en oljetrykksbryter/sensor ,
plastbitene er til overgang taktrekk/plastdeksel på d-stolpen :)
Senest rettet af marting fre jan 16, 2009 11:34 am, rettet i alt 1 gang.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
Frode S
Innlegg: 1088
Ble med: ons mai 12, 2004 2:07 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av Frode S »

Grattis med ny bil, ser ut som mye bil for penga!

Bra det er kommet en seksti til i byen, er jo intet mindre enn den beste LC-serien Toyota har laget...

Bytt hele vinsjspaken, det gjorde jeg. Toyota har dem, og synes å huske at den ikke var dyr...
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)

LA2ZTA

"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
Svar

Tilbake til «Garasje»