Jeg har ikke no ordentlig jobb, men jeg startet og driver det firmaet her sammen med 3 andre (jeg programmerer) : http://www.jimmyroyal.nospecialops skrev:ka du jobbe med te vanlig Håvard ?
Håvard's 40 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Håvard's 40 garasje
- specialops
- Ble med: tir nov 04, 2008 8:35 pm
- Lokasjon: Rogaland
- Kontakt:
håvard skrev:Jeg har ikke no ordentlig jobb, men jeg startet og driver det firmaet her sammen med 3 andre (jeg programmerer) : http://www.jimmyroyal.nospecialops skrev:ka du jobbe med te vanlig Håvard ?
oki, med andre ord så har du god tid å bruke på din lc 42 og 45, hvordan går det med 45¨en

Hehe, nei det betyr egentlig ikke det. Jeg jobber veldig mye, men jeg anser ikke det å sitte å trykke på data som en ordentlig jobb, rørlegger, sveiser, mekaniker osv. det er skikkelige yrker/jobb.specialops skrev:håvard skrev:Jeg har ikke no ordentlig jobb, men jeg startet og driver det firmaet her sammen med 3 andre (jeg programmerer) : http://www.jimmyroyal.nospecialops skrev:ka du jobbe med te vanlig Håvard ?
oki, med andre ord så har du god tid å bruke på din lc 42 og 45, hvordan går det med 45¨en
45en- det blir til at jeg demonterer hytta i helgen, så blir hele skiten levert til sandblåsing, etter det blir et sveising karosserisveising for alle penga.
- specialops
- Ble med: tir nov 04, 2008 8:35 pm
- Lokasjon: Rogaland
- Kontakt:
[/quote]
Hehe, nei det betyr egentlig ikke det. Jeg jobber veldig mye, men jeg anser ikke det å sitte å trykke på data som en ordentlig jobb, rørlegger, sveiser, mekaniker osv. det er skikkelige yrker/jobb.
45en- det blir til at jeg demonterer hytta i helgen, så blir hele skiten levert til sandblåsing, etter det blir et sveising karosserisveising for alle penga.[/quote]
Vell å trykke på ett tastatur må vell tjene deg godt, ser jo ikke billig ut å resturere de bila dine...hehe
hvor har du lært å sveise ?

Hehe, nei det betyr egentlig ikke det. Jeg jobber veldig mye, men jeg anser ikke det å sitte å trykke på data som en ordentlig jobb, rørlegger, sveiser, mekaniker osv. det er skikkelige yrker/jobb.
45en- det blir til at jeg demonterer hytta i helgen, så blir hele skiten levert til sandblåsing, etter det blir et sveising karosserisveising for alle penga.[/quote]
Vell å trykke på ett tastatur må vell tjene deg godt, ser jo ikke billig ut å resturere de bila dine...hehe

- Ole Kristian
- Ble med: tir nov 01, 2005 8:21 pm
- Lokasjon: Nord Odal
- Kontakt:
Min erfaring - er at de som nødvendigvis ikke ser ut til å inneha de tekniske kvalifikasjoner som skal til for å restaurere et kjøretøy, ofte er de som gjennomfører med best resultat.
Jeg har en kompis som er veldig typisk "butikkmann". Han jobbet først mange år i en musikkforretning, for så å bli leder for butikkdriften hos en optiker. Stort sett en herremann som var pen i "tøy og trekk" til enhver tid.
For mange år siden hade han lyst til å kjøpe seg en gammel motorsykkel, og jeg med flere snakket ivrig for gamle tilnærmet vedlikeholdsfrie Hondaer og Yamahaer. De ville passe hans "tekniske inkompetanse" tenkte vi. Men neida - den unge herren gikk hen å kjøpte seg en gammel BSA, og de som vet å inneha et objektivt blikk på gamle engelskje motorsykler, vet at dette ofte kan være noen lunefulle tekniske innretninger.
Min venn kjøpte det han kom over av teknisk litteratur (dette var før "verdensvevens" inntreden), og han var tålmodig og tok tiden til hjelp, samtidig som han var voldsomt ydmyk ovenfor sin egen tekniske innsikt.
Men la meg si det slik - at det resultatet han etterhvert kunne vise frem, det er ethvert museum verdig. Dette er vel nå snart 20 år siden, men den motorsykkelen blir jevnlig brukt, og er overhode ikke moden for noen restaurering enda.
Nå var det ikke meningen å drive å "base rundt" i andres tråder - men jeg vil bare gjenta det at såkalt akademisk utdannede eller arbeidende personer, veldig går inn for oppgaven med mer innlevelse enn vi som kanskje har en mekanisk / praktisk bakgrunn.
Jeg har en kompis som er veldig typisk "butikkmann". Han jobbet først mange år i en musikkforretning, for så å bli leder for butikkdriften hos en optiker. Stort sett en herremann som var pen i "tøy og trekk" til enhver tid.
For mange år siden hade han lyst til å kjøpe seg en gammel motorsykkel, og jeg med flere snakket ivrig for gamle tilnærmet vedlikeholdsfrie Hondaer og Yamahaer. De ville passe hans "tekniske inkompetanse" tenkte vi. Men neida - den unge herren gikk hen å kjøpte seg en gammel BSA, og de som vet å inneha et objektivt blikk på gamle engelskje motorsykler, vet at dette ofte kan være noen lunefulle tekniske innretninger.
Min venn kjøpte det han kom over av teknisk litteratur (dette var før "verdensvevens" inntreden), og han var tålmodig og tok tiden til hjelp, samtidig som han var voldsomt ydmyk ovenfor sin egen tekniske innsikt.
Men la meg si det slik - at det resultatet han etterhvert kunne vise frem, det er ethvert museum verdig. Dette er vel nå snart 20 år siden, men den motorsykkelen blir jevnlig brukt, og er overhode ikke moden for noen restaurering enda.
Nå var det ikke meningen å drive å "base rundt" i andres tråder - men jeg vil bare gjenta det at såkalt akademisk utdannede eller arbeidende personer, veldig går inn for oppgaven med mer innlevelse enn vi som kanskje har en mekanisk / praktisk bakgrunn.
Ole Kr. hadde i gamle dager: Mazda B2600
Ole Kr. hadde for lenge siden: Jeep Cherokee
Ole Kr. hadde nylig: '98 Hilux
Ole Kr. har nå: '82 Hilux og '80 HJ45 pickup.
Menn uten pickup - er direkte stygt!
I går justerte jeg ventilene på 42en. Noen av de var ganske off.. Her er video av hvor off den ene var 
Det var en lyd som forsvant etter jeg justerte de, så noe bra skjedde
(ikke vanlig ventil-tikkelyd).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N0I4zKtf4Y4[/youtube]

Det var en lyd som forsvant etter jeg justerte de, så noe bra skjedde

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N0I4zKtf4Y4[/youtube]

Deilig når harde lyder forsvinner, men sjekk vannslangen
over søkebladet som vi ser på siste bildet. ser ut som et kutt/sprekk. Ryker den på tur har du gåen toppakning ganske raskt.

Classic LC FRELST
oi, sykt det var mye slakk! den "lyden" der blir nok godt å få bort ja! 

Den lyden hørtes ut som en mercedes diesel 

Re:
Er det matter du har kjøpt? Hvordan er disse i forhold til å trekke vann? Vurderer noe sånt i den engelske pasienten ogsåhåvard skrev:Takk for skryt!
Altså, nå skal jeg til bunns i støydemping i 40 serien. Det er en del ting som tilsier at det er vanskelig å få 40en til å holde kjeft.. Men nå fyrer jeg av ei lita Dynamat bestilling fra USA. Jeg har såååååååå lysst å få vekk støyen.
http://www.dynamat.com/

LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Defender 90 PU - Solgt
Halla og takk for sist!
De trekker ikke vann, det skal jo være det gjeveste man kan få kjøpt- så jeg er veldig spent. Får de om et par uker tenker jeg. Kjøpte litt forskjellige typer. Noen er beregnet for torpedovegg og panser.
Jeg regner vel med jeg må ha noe matter i den også for å ta høyfrekvent støy og sus. Jeg har "studert" støyen i bilen min ganske mye nå, så jeg gleder meg til å finne ut av det. Vi får krysse fingra!
De trekker ikke vann, det skal jo være det gjeveste man kan få kjøpt- så jeg er veldig spent. Får de om et par uker tenker jeg. Kjøpte litt forskjellige typer. Noen er beregnet for torpedovegg og panser.
Jeg regner vel med jeg må ha noe matter i den også for å ta høyfrekvent støy og sus. Jeg har "studert" støyen i bilen min ganske mye nå, så jeg gleder meg til å finne ut av det. Vi får krysse fingra!
Takker for sist ja. Selv har jeg kikket litt på dette kittet http://www.summitracing.com/parts/DYC-10455/
Vurderer å bruke det inni kupeen.
Vurderer å bruke det inni kupeen.
LC 90 1997 mod
Defender 90 PU - Solgt
Defender 90 PU - Solgt
Er skikkelig spent på resultatet med dynamat...
Hva tror du om soft-toppen?

Er det BesTop sin? Har hatt et par sånne.4Springar skrev:Er skikkelig spent på resultatet med dynamat...
Vet ikke, men syntes den virker litt annerledes... kul!håvard skrev: Er det BesTop sin? Har hatt et par sånne.
Hei . Hva er måla på ventilåpningene ? Justeres de på varm eller kald motor ?
Bård - Tlf.97618988
Skal sjekke når jeg kommer hjem. Husker at det var 0,20mm og 0,36 mm, men hva som var inn og ut husker jeg ikke. Sikkert 0,36 ut..
Ok , takkhåvard skrev:Skal sjekke når jeg kommer hjem. Husker at det var 0,20mm og 0,36 mm, men hva som var inn og ut husker jeg ikke. Sikkert 0,36 ut..

Bård - Tlf.97618988
Nei det er det ikke. skal ta bilde når jeg kommer hjem jeg. Når ventilene er på topp, det må du ta litt på gefülenbaardlie skrev:Ok , takkhåvard skrev:Skal sjekke når jeg kommer hjem. Husker at det var 0,20mm og 0,36 mm, men hva som var inn og ut husker jeg ikke. Sikkert 0,36 ut..Er det innenfra og utover , annen hver ?