I dag trodde jeg at jeg skulle gjøre klar bilen til EU kontroll på fredag, men det endte bare med at jeg fant en del feil.
Brekket viste jeg at var dårlig så det skulle jeg stramme, men der var det ikke noe mer å stramme på så det må nok skiftes noen deler i bremsene som er slitt ut.
Også oppdaget jeg at det hadde begynt å dryppe olje ut av akslingen på venstre side forran, så der må jeg bytte simring og pakninger. Og da bytter jeg lagrene i knokkelhuset i samme slengen.
Også klarte jeg å rive av en hjulbolt da jeg skulle ta av 33" men det var selvfølgelig på høyre side forran så jeg må skru fra hverandre en del der også. Hadde det bare vært på venstre side det også, for det må jeg jo ha fra hverandre når jeg skal pakke om, men så heldig kan man jo ikke være.
I tilegg fant jeg rust på et bremserør bak og det mangler en returfjær i forbindelse med brekket.
Så jeg har vel ikke så veldig store forhåpninger til å komme gjennom denne kontrollen uten diverse feil. Men jeg har fri neste uke så da blir det skruing hele dagen.
Men nå er ihvertfall bilen uten store hjul og ekstralys på taket, så de kan ikke henge seg oppi det.
Hans