Påls HJ60, ikke lenger en oljesil!

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Re: Påls oljesil, HJ60 (-og en pitteliten 70)

Innlegg av 4Springar »

Jep, vil tro størrelsen er bra da! blir sikkert mindre jobbing på den nye pumpa også om den leverer mer.
Du kan ikke bruke en liten radiator fra en eller anna pissbil, eller AC-kjøler? kjøleren skal vel stå på retursiden så du ikke trenger å ha trykk på selve kjøleren. (?)
Kan tenke meg det var fett med M7, men eg må bare holde meg unna denslags, knuse jo bare sånt!
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Per Martin og jeg fikk lufta doningene litt tidligere i dag...
Ble noen filmsnutter... merkelig hvor lite virkelighet man får med på youtube, gitt!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nKA34cJa0a4[/youtube]
Brukeravatar
knixen
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

Innlegg av knixen »

herlig å se!!! kanskje jeg kan bli med på tur om noen dager...
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

knixen skrev:herlig å se!!! kanskje jeg kan bli med på tur om noen dager...
Ja, syntes du burde det! funka filmen altså? va litt tull her, og den ble veeldi uklar...
Brukeravatar
per_martin
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Arti liten filmsnutt fra en koselig liten tur! :D
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Per Martin skrev:Arti liten filmsnutt fra en koselig liten tur! :D
Absolutt, e godt å komme seg ut å strekke på "beina" av å til. Vi får ta en tur til før snøen kommer!
Brukeravatar
per_martin

Innlegg av per_martin »

Jepp! Er klar. Fikk skifta strammehjulet på servoreima i dag, så nå rakler det ikke så fælt lenger!

1.800.- hos Toyota og 50.- hos høggern, ("selvplukk" i bakgården fra en motor som allerede var tatt ut av en bil,-flaks - 2 minutter skruing). Brukte heller en halvtime hjemme med å pille løs plastdekslet på lagret og blåste rent og smurte opp- as good as new! :D
mvh Per Martin

Rukus
Ble med: ons feb 08, 2006 7:14 pm
Lokasjon: Bardu

Innlegg av Rukus »

4Springar skrev:Jep, vil tro størrelsen er bra da! blir sikkert mindre jobbing på den nye pumpa også om den leverer mer.
Du kan ikke bruke en liten radiator fra en eller anna pissbil, eller AC-kjøler? kjøleren skal vel stå på retursiden så du ikke trenger å ha trykk på selve kjøleren. (?)
Kan tenke meg det var fett med M7, men eg må bare holde meg unna denslags, knuse jo bare sånt!
Jo, har tænkt på en radiator....før e jo som du sei kun retur...må finne en liten drittbiln da :p

Hehe, ja scooter skal du ikje ha, vi har dårlig erfating me d :p
Land Cruiser VX 90 -00 3.0 TD

Hilux -91 2.4 TD Allpro sas 39.5" irok

Hilux -89 2.4 TD 33" BFmud
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Per Martin skrev:Jepp! Er klar. Fikk skifta strammehjulet på servoreima i dag, så nå rakler det ikke så fælt lenger!

1.800.- hos Toyota og 50.- hos høggern, ("selvplukk" i bakgården fra en motor som allerede var tatt ut av en bil,-flaks - 2 minutter skruing). Brukte heller en halvtime hjemme med å pille løs plastdekslet på lagret og blåste rent og smurte opp- as good as new! :D
Flotters! Da har du nok reimhjul i årevis igjen! var det bare et plastdeksel? Kanskje jeg burde plukke mitt av for å sjekke det... har jo vært bada noen ganger nå. sandholdig vann er vel det som kjappest tar knekken på det lageret...
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Rukus skrev:
4Springar skrev:Jep, vil tro størrelsen er bra da! blir sikkert mindre jobbing på den nye pumpa også om den leverer mer.
Jo, har tænkt på en radiator....før e jo som du sei kun retur...må finne en liten drittbiln da :p

Hehe, ja scooter skal du ikje ha, vi har dårlig erfating me d :p
Haha, ja det va katastrofe... Vil heller selge det som e igjen å legge pengan i bilen...selv om det ikke e mye "igjen" av den stakkaren...
Brukeravatar
per_martin

Innlegg av per_martin »

4Springar skrev:
Per Martin skrev:Jepp! Er klar. Fikk skifta strammehjulet på servoreima i dag, så nå rakler det ikke så fælt lenger!

Flotters! Da har du nok reimhjul i årevis igjen! var det bare et plastdeksel? Kanskje jeg burde plukke mitt av for å sjekke det... har jo vært bada noen ganger nå. sandholdig vann er vel det som kjappest tar knekken på det lageret...
De går tørre-og da ryker de fort. Spesielt hvis man hjelper til litt med sølevann! :) Det jeg fant på høggern hadde plastdeksel, men det var av en nyere type, det gamle hadde metalldeksel. Mulig det går å pelle det av likevel (det hadde løsna av seg selv på mitt gamle, men det forteller vel mer om tilstanden på det gamle reimhjulet mitt...
mvh Per Martin

Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Aiai, har hatt skikkelig ont i løsta og lite peng ei stund nå, så det står litt stille her... Men litt småting har jeg da fått gjort :D

Fått på noen skikkelige rygge/arbeids lys bak. spredere med H3 xenonkit i, ble helt vanvittig lys!
styrte mye med braketter og innfesting for å få det pent, og pent ble det! ingen kaross-hull, alt er montert på thule-bøylene.
Driver bare å fintenker oppkoblinga... dette er 24v xenonkit, så omgår omformeren, men skal samtidig bruke bryterpanelet i midtkonsollen til å manuelt styre de utenom ryggelys. Fintenker det ferdig i løpet av natta tror jeg...

Beste konseptet for å feste stuff på rackene er bolt sveist på tight 4kant skive som kan tres inn i racken.
Da har man ingenting som stikker opp og fucker med materialene og det man måtte finne på å ha på taket.
Bilde

Fant fram de gamle panserdemperene, husket det var brakett-materiell på de... :mrgreen: gjenbruk på en ellers så "grønn bil"
Bilde

Brakettene bøyde jeg med perfekt vinkel så lysene skrår litt ut til sidene, og er lavest mulig montert.
Da er det bare å slisse ut i racken, så trer man braketten innover så lysene ikke står utsatt for naturens vrede.
Bilde

Ja, det ser merkelig og unødvendig ut...
Bilde

MEN her er fordelen! Lysene står helt bakerst, racken står litt innpå taket. Ser bedre ut, og lyset havner på rett plass.
Skal jeg ha plater eller noe annet langt på taket er det bare å flytte racken 7cm bak, og vippe ned lysene. Da er det heelt flatt og fint bakover, ingenting i veien :D :D
Bilde

Liker ikke lys på taket i utgangspunktet, men ser en del bedre ut om de er montert lavt lavt lavt og ikke forstyrrer for det som skal lastes på taket :)
Nå må jeg tenke ut en løsning for å kunne låse racken til takrenna...er jo alt for enkelt å stikke av med dette opplegget...
ballemann
Ble med: tir mar 18, 2008 11:42 pm
Lokasjon: Jonsvatne

Innlegg av ballemann »

Det så jo profft ut :D
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

ballemann skrev:Det så jo profft ut :D
hehe, e jo "orginale toyota dela" ...

Det som før løfta panseret hold no lykten på plass. Tight!
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Artig å holde på med disse border colliene... Her er de to brødrene, jeg hvisker og tisker om vi skal ut å kjøre tur... hehe!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A-nml9CV83w[/youtube]
Brukeravatar
Toy_Roller
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Innlegg av Toy_Roller »

viste du at hunder faktisk konsentrerer seg når dei hella på hode..

også har du dei som utnytter det for å se søt ut å få mat... det lærer dei fort... :roll:
:)
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Toy_Roller skrev:viste du at hunder faktisk konsentrerer seg når dei hella på hode..

også har du dei som utnytter det for å se søt ut å få mat... det lærer dei fort... :roll:
eeh...ja...de konser som f, hele tiden ute etter å skjønne hva som skjer neste! de leser meg ganske godt... :D
Maten står alltid framme, de spiser bare om natta uansett... Dette er 3.gen bordercollie under mine vinger.
Brukeravatar
Toy_Roller
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Innlegg av Toy_Roller »

Har Gårdshund jeg, samme tempramang arbeids lyst og iq som border c.
Men ser ut som en bola Jack russel.

Utrolig morro med hund. Og spesielt når man får Så god kontakt med dei som det virker som om du har på filmen
:)
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Jepp, kontakt er stikkordet... de elsker å være med på alt!
De skjønner meg inn og ut, stort sett. Mer en andre gjør! :D
Brukeravatar
knixen
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

Innlegg av knixen »

må bare si at pål er en maskin!!! 38 timer kjøring for å hente delebil... imponerende!!! Crazeee basterd!!!
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
Svar

Tilbake til «Garasje»