Roall`s 75PU og HDJ80
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Litt mer lakk ++
Beklager litt dårlige mobilbilder
Beklager litt dårlige mobilbilder
- Vedlagte filer
-
- Til Venstre: Småviltjaktbil.
Til Høyre: Storviltjaktbil.
Ref. innvendig karmer: rosa/lilla grunning var ikke det jeg håpet på da :? - 061206_130721.jpg (38.62 KiB) Vist 6345 ganger
-
- Hzj har fått seg et søsken....
- 061206_130702.jpg (38.57 KiB) Vist 6345 ganger
-
- .....
- 061206_130747.jpg (37.83 KiB) Vist 6345 ganger
-
- Tja....
- 061206_130314.jpg (46.56 KiB) Vist 6345 ganger
-
- Litt overheng.... men det er langt opp!
- 061206_130250.jpg (41.56 KiB) Vist 6345 ganger
-
- Nye felger og mtz dekk, forbausende stille å kjøre på!
- 061206_130231.jpg (39.88 KiB) Vist 6345 ganger
- knut eivind
- Innlegg: 1818
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik
Ja jeg må bare hive meg på dette, og si gratulerer med 100, dette er kongebil. En kamerat har nettopp kjøpt en sånn, og den er en drøm å kjøre, kanskje ikke like kvikk som 90`n, men det drar bra allikevel.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
- knut eivind
- Innlegg: 1818
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik
hehe. det kan nok tenkes, som sagt har jeg aldri prøvd noe annen lc enn 90 og 73, så jeg ser ikke bort fra at 100 er ca en drømmebil hvis jeg hadde prøvd en, men full drømmebil status er det bare en opel som kan ha i mine øyne daRoall skrev:Takk folkens![]()
Knut da.... 100`n har ikke akkurat det mest spennende ytre, men det er jo en ulv i fåreklær. Har vunnet flere Paris-Dakarløp i klassen T1 (orginal) og faktisk klart seg bedre en mange værstingbiler i klassen T2
![]()
Den er nok også noen hakk bedre komfortmessig i forhold til 75`n

men den 75pu du har er bare så grom at det er vanskelig og få sagt det nok, hvertfall ut fra bilder. får du godkjent hjula osv. på den???
knut eivind skogen tlf. 95287o82
245 Hk du Roall, da begynner det å smake fugl, som Steinar pleier å si.
Men jeg vil allikevel tro at min 204Hk og firer er litt kjappere, men at din 100 overtar etterhvert.
Jeg prøvde den til kameraten min, den var orginal da, den dro meget bra, men jeg kjente at det var forskjell fra min, det virket på meg som om min er kjappere i akslerasjon. vi har ikke forsøkt dette ennå, men det kommer...

Men jeg vil allikevel tro at min 204Hk og firer er litt kjappere, men at din 100 overtar etterhvert.
Jeg prøvde den til kameraten min, den var orginal da, den dro meget bra, men jeg kjente at det var forskjell fra min, det virket på meg som om min er kjappere i akslerasjon. vi har ikke forsøkt dette ennå, men det kommer...



Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Gratulerer Roall ! med ny 100.
MEN etter å ha vært med deg på GPS løp på Haslemoen på Landstreffet i sommer lurer jeg på om det er forsvarlig å levere en slik bil til deg. Med 245 hk og det dreiemomente blir du ikke trygg å møte inne i skogen på neste GPS løp. (det er nok fortsatt en skremt ku som løper oppe i åsen ved sv.grensen) Når du tømte alle girene på 75`n på en grov gruset (les pukk) vei inne på Haslemo område gikk det rimeligt raskt unna.
Det var en minnerik tur (skal ikke ta alle detaljene her). Ellers var landstreffet meget kjekt.
Mvh
Per Viggo
MEN etter å ha vært med deg på GPS løp på Haslemoen på Landstreffet i sommer lurer jeg på om det er forsvarlig å levere en slik bil til deg. Med 245 hk og det dreiemomente blir du ikke trygg å møte inne i skogen på neste GPS løp. (det er nok fortsatt en skremt ku som løper oppe i åsen ved sv.grensen) Når du tømte alle girene på 75`n på en grov gruset (les pukk) vei inne på Haslemo område gikk det rimeligt raskt unna.
Det var en minnerik tur (skal ikke ta alle detaljene her). Ellers var landstreffet meget kjekt.

Mvh
Per Viggo
- Vedlagte filer
-
- 75`n på svenske grensen i GPS løpet
- NLCK Landstreff 2006 024.jpg (48.07 KiB) Vist 5949 ganger
Jeg må nok ta en liten tlf snart og høre om hvordan dette har gått seg til Roall!
En kommentar til Per Viggo som mener du ikke er trygg i en 100 med denne motoreffekten. Jeg tror jeg er av samme oppfatning! Men når man tenker på at effekttallene for den grønne bilen etterhvert har kommet opp på nivå, og kanskje over, hva du har fått ETTER å ha chippet en 100, da holder det ikke med å være forsiktig med å være i samme skog som deg. Da tror jeg man må være i en annen landsdel for å være helt sikker.
Bjørn Erik
En kommentar til Per Viggo som mener du ikke er trygg i en 100 med denne motoreffekten. Jeg tror jeg er av samme oppfatning! Men når man tenker på at effekttallene for den grønne bilen etterhvert har kommet opp på nivå, og kanskje over, hva du har fått ETTER å ha chippet en 100, da holder det ikke med å være forsiktig med å være i samme skog som deg. Da tror jeg man må være i en annen landsdel for å være helt sikker.
Bjørn Erik
Jasså Per Viggo, det står til liv, og takk for sist
Ja det kan vel sies at man lett kan bli litt revet med
, men det er viktig å ikke slippe barnet i seg, sies det
Ta det med ro Bjørn Erik, det er et stykke opp igjen til 75 passerer 100 i gamp, har ennå ikke montert intercooler
Har etter Landstreffet bare justert på et "par runder" på dieselpumpa, det var myyye å hente bare her, ble mye kvikkere.
Har vel ca. 200hk i dag, men savner en del momment ennå, men det kommer med IC`n og oppjustering av turbotrykket. Merker stor forskjell når man kommer litt opp i fart og luftmotstand gjør seg gjeldene, spesielt i forhold til Hdj`n.

Ja det kan vel sies at man lett kan bli litt revet med


Ta det med ro Bjørn Erik, det er et stykke opp igjen til 75 passerer 100 i gamp, har ennå ikke montert intercooler

Har etter Landstreffet bare justert på et "par runder" på dieselpumpa, det var myyye å hente bare her, ble mye kvikkere.
Har vel ca. 200hk i dag, men savner en del momment ennå, men det kommer med IC`n og oppjustering av turbotrykket. Merker stor forskjell når man kommer litt opp i fart og luftmotstand gjør seg gjeldene, spesielt i forhold til Hdj`n.
bullbar`n på 75
hei
den fanger`n du har på LC 75..
vil den passe på en LC 70 lx?
har du fått den godkjent på bt?
hvor kjøpte du den?
Tenkte å kjøpe en å få satt den på å evt godkjennt, før d dær j........ nye eu derektive trer i krafft...
den fanger`n du har på LC 75..
vil den passe på en LC 70 lx?
har du fått den godkjent på bt?
hvor kjøpte du den?
Tenkte å kjøpe en å få satt den på å evt godkjennt, før d dær j........ nye eu derektive trer i krafft...
Litt oppdatering...
Intercooler er montert, ble en del bedre bunndrag ja
Ny forbedret clutch er innkjøpt da den gamle ikke takler nok Nm
Godkjent motorbytte og ARB- fanger, sistnevnte var det litt styr med.
Har foresten solgt 100`n, vært innom en 90 så vidt det var, men den ble en skikkelig nedtur etter 100`n. Så da måtte det bli en Hdj80, høy trivselfaktor igjen, så den har jeg tenkt å ha en stund
Intercooler er montert, ble en del bedre bunndrag ja

Ny forbedret clutch er innkjøpt da den gamle ikke takler nok Nm

Godkjent motorbytte og ARB- fanger, sistnevnte var det litt styr med.
Har foresten solgt 100`n, vært innom en 90 så vidt det var, men den ble en skikkelig nedtur etter 100`n. Så da måtte det bli en Hdj80, høy trivselfaktor igjen, så den har jeg tenkt å ha en stund

- Vedlagte filer
-
- Høststemning fra lasteplanet......
- mb190++ 0511.JPG (39.64 KiB) Vist 4702 ganger
-
- Skal det være motorisert trillbåre, så bør det være såpass!
- mb190++ 073.jpg (44.07 KiB) Vist 4702 ganger
-
- mb190++ 075.jpg (42.88 KiB) Vist 4702 ganger
-
- Type forsterket..
- mb190++ 082.jpg (26.97 KiB) Vist 4702 ganger
-
- Litt skjeft montert,men det er trangt så da ble det slik..
- mb190++ 064.jpg (29.93 KiB) Vist 4702 ganger
-
- mb190++ 057.jpg (32.3 KiB) Vist 4702 ganger
-
- mb190++ 054.jpg (37.23 KiB) Vist 4702 ganger
-
- mb190++ 053.jpg (46.36 KiB) Vist 4702 ganger
- knut eivind
- Innlegg: 1818
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik
ja du fixer det gang på gang du, får godkjent hva som helst, (noe som er veldig bra at går an og få til) men at du får det til er for meg uforståelig. med problemet er at det lett blir dyrt og se hva du får til for du inspirerer til og bygge lc kan man trygt si, og spesielt tøft er det jo med tippbil 

knut eivind skogen tlf. 95287o82
Nå ja, si ikke det, har fortsatt orginal dekkdimmensjon i vognkortetknut e skrev:ja du fixer det gang på gang du, får godkjent hva som helst, (noe som er veldig bra at går an og få til) men at du får det til er for meg uforståelig. med problemet er at det lett blir dyrt og se hva du får til for du inspirerer til og bygge lc kan man trygt si, og spesielt tøft er det jo med tippbil


Her skjer det forhåpentligvis noe på sikt, en kompis av meg sitter i SFOOR gruppen og har etterlyst retningslinjer på vår type biler for godkjenning av større dekk. Dette siden andre biltyper blir godkjent med større dekk på paragraf 7. (Over 5% regelen)
Strøken bil du har!!!
Strøken bil du har!!!

Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Det med tipp av planet er genialt altså. Var det noe som gjorde det vanskelig å få det godkjent?
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.