isuki's HJ60_BJ42_FJ55_HJ61 og70 GARASJE

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

vegsir
Ble med: lør okt 04, 2008 4:11 pm
Lokasjon: Ærendal

Re: Motoren sitter i

Innlegg av vegsir »

isuki skrev:Sånn blei det med 12HT motor... Deilig lyd fra motoren 8)

Jeg mangler motorkontroll boks og diverse slanger og ventiler, håper noen har noe sånt liggende å slenge, da hadde jo bilen blitt 60 og 3/4 :shock:
nice, var det en relativt grei jobb eller? planer om å godkjenne det?
HJ60: ''BESTEMOR'' 37'' ARB,++ SOLGT:(
Hilux mk3 37'' AsfaltTtrøkk
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
isuki
Ble med: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Lokasjon: Ål

Innlegg av isuki »

vegsir skrev:
isuki skrev:Sånn blei det med 12HT motor... Deilig lyd fra motoren 8)

Jeg mangler motorkontroll boks og diverse slanger og ventiler, håper noen har noe sånt liggende å slenge, da hadde jo bilen blitt 60 og 3/4 :shock:
nice, var det en relativt grei jobb eller? planer om å godkjenne det?
Jobben var temmelig rett frem, det var bolt on bortsett fra motorfestene. ( min bil er produsert i 1983, så det kan hende at 12H-t festene passer rett på, på nyere 60er) Jeg måtte ihvertfall bruke motor-festene fra 2H motoren.

Jeg har i gjenn å lage til motorkontroll/vakumsystemet, til det mangler jeg div deler.... :?

Godkjenning har jeg ikke tenkt på... kanskje jeg skulle gjøre det? Er det noen som har erfaring med dette?
Vedlagte filer
Her er de høyre motorfestene linet opp, det nermeste er fra H2 motoren min.
Her er de høyre motorfestene linet opp, det nermeste er fra H2 motoren min.
Bilde 007.jpg (40.63 KiB) Vist 5427 ganger
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)
vegsir

Innlegg av vegsir »

Jobben var temmelig rett frem, det var bolt on bortsett fra motorfestene. ( min bil er produsert i 1983, så det kan hende at 12H-t festene passer rett på, på nyere 60er) Jeg måtte ihvertfall bruke motor-festene fra 2H motoren.

Jeg har i gjenn å lage til motorkontroll/vakumsystemet, til det mangler jeg div deler.... :?

Godkjenning har jeg ikke tenkt på... kanskje jeg skulle gjøre det? Er det noen som har erfaring med dette?[/quote]

virker jo som en rimelig grei jobb det da.

greieste er vel alltid og få det godkjent. :wink:
jeg har papirer fra toyota på at det går. men mener det var noe med dempere eller noe som måtte bygges om til likt som 61. kan sjekke hva det står på de papirene hvis du vil.
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
isuki

Innlegg av isuki »

vegsir, det hadde vært supert å få info/papirene på hvordan man får motorbyttet godkjennt :D
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)
vegsir

Innlegg av vegsir »

isuki skrev:vegsir, det hadde vært supert å få info/papirene på hvordan man får motorbyttet godkjennt :D
skal løpe ut å hente de :wink:

Motorbytte toyota landcruiser

Vi bekrefter at toyota turbodieselmotor type 12H-T, kan innmonteres i følgende chassis: og så står rammenr mitt

forutsetning:
at bremser og fjærer, er ombygget til å v re identisk med toyota landcruiser type HJ61LG. (HJ61LG er levert med motortypen 12H-T som standard)

vennlig hilsen toyota osv osv.
isuki

Innlegg av isuki »

vegsir skrev:
isuki skrev:vegsir, det hadde vært supert å få info/papirene på hvordan man får motorbyttet godkjennt :D
skal løpe ut å hente de :wink:

Motorbytte toyota landcruiser

Vi bekrefter at toyota turbodieselmotor type 12H-T, kan innmonteres i følgende chassis: og så står rammenr mitt

forutsetning:
at bremser og fjærer, er ombygget til å v re identisk med toyota landcruiser type HJ61LG. (HJ61LG er levert med motortypen 12H-T som standard)

vennlig hilsen toyota osv osv.
Skjønner :D Jeg skal kontakte Toyota Norge, kan jeg få problemer med ekstra avgifter ol. på denne gamle bilen? :roll:
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

hk-avgift kom vel ikke før 95 eller no sånnt.. så det blir ikke avgifter.

tror jeg :roll:
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Ja Gaute! Blir det Russland trophy på deg til høsten eller?
isuki

russland

Innlegg av isuki »

marting skrev:Ja Gaute! Blir det Russland trophy på deg til høsten eller?
Jeg har meld meg på og det kan vell bare gå bedre enn i fjor :?
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Hehe... Du prøver igjen med 70'n ? Ha med mindre ting på taket denne gangen eller? :wink:
isuki

Innlegg av isuki »

marting skrev:Hehe... Du prøver igjen med 70'n ? Ha med mindre ting på taket denne gangen eller? :wink:
Ja skal ha mindre på taket og en feitere sjåfør :D
isuki

60.5'en blei helt 60 i helga

Innlegg av isuki »

60.5'en blei helt 60 i helga :oops:

I helgen bytta jeg ut den syke 12H-t motoren, med den gamle gode 2H motoren. Det var godt at ingen kjøpte 2H motoren av meg, den var jo til salgs :roll: 12H-T motoren skal dissekeres ASAP.

Deilig å få godbilen på veien igjen, jeg har måttet kjøre rundt i en Golf Country :twisted: Det er jo ikke plass til noe i bilen..........

Samtidig hadde jeg en service på bremsene bak, kjekt med glassblåser og sinkgrunning :D

Fant jammen meg et blåneringsbad på jobben også, så der havna bremsetromlene oppi etter glassbåsing. Det skal bli intresant å se hvor lang tid det tar før tromlene begynner å ruste igjen :?: :twisted:
Vedlagte filer
GOLF er smått
GOLF er smått
golf.JPG (25.23 KiB) Vist 4957 ganger
Blånert å fin...
Blånert å fin...
Trommel_60_1.JPG (29.24 KiB) Vist 4955 ganger
Glassblåst og sprayet med sinkspray
Glassblåst og sprayet med sinkspray
br_sko.JPG (29.06 KiB) Vist 4955 ganger
Brukeravatar
knixen
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

Innlegg av knixen »

golf country er litt kult da...
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
isuki

Innlegg av isuki »

knixen skrev:golf country er litt kult da...
Ja den er litt sær :D
isuki

Jeg har vært flink å stelt litt med LJ70'en også

Innlegg av isuki »

70'en har fått nye hjullager, lakk på bremseskjolene og bremseservice.

Drivakslene er skjekket for sprekker med MPI.

Er det noen som vet hvordan skuen på bildet skal justeres, jeg antar at det har noe med selvjusteringen av bremsene å gjøre.
Vedlagte filer
04032009042.jpg
04032009042.jpg (26.6 KiB) Vist 4898 ganger
skrue.JPG
skrue.JPG (27.58 KiB) Vist 4896 ganger
04032009043.jpg
04032009043.jpg (25.17 KiB) Vist 4894 ganger
Brukeravatar
rikard
Ble med: tor mai 13, 2004 8:34 am
Lokasjon: Melhus, Trøndelag

Re: Jeg har vært flink å stelt litt med LJ70'en også

Innlegg av rikard »

isuki skrev:
Er det noen som vet hvordan skuen på bildet skal justeres, jeg antar at det har noe med selvjusteringen av bremsene å gjøre.
Har ikke lagt merke til noen justering ved virearmen på utsiden. Selvstrammingen sitter jo inne ved tromelen. Ser ut som en ekstra (ettermontert) justeringsmekanisme. Er den slik på begge sider?
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Syns du har vært litt hemmelighetsfull angående 60'n din jeg Gaute :lol:

Er det no flaut eller? :shock: :lol: Den (12ht'n) funka vel fint når du satt den inn? Hva har skjedd egentlig?
isuki

Innlegg av isuki »

marting skrev:Syns du har vært litt hemmelighetsfull angående 60'n din jeg Gaute :lol:

Er det no flaut eller? :shock: :lol: Den (12ht'n) funka vel fint når du satt den inn? Hva har skjedd egentlig?
:oops: :oops: :oops: :oops: JAJA jeg prøver å fortrenge det!!!! :x
Ja :!: Det var en dag jeg ikke skulle ha stått opp....... :cry:

Det var i det herrens år 2008. :twisted: :twisted: :twisted:

Oki her er den triste historien. 12H-T motoren har et litt annet system enn 2H EDIC systemet, 12H-T har et vakuumstyrt shutdown system som skal stoppe motoren ved manglende olje trykk. Til dette systemet mangler jeg noen biter. :roll:

I tillegg går det et utvendig oljerør fra oljefilterholderen til innsprøytningspumpa og fam til registerdekslet. Da jeg hadde satt inn motoren oppdaget jeg at det var rustet hull i dette røret. Dette ble "midlertidig" reparert vad at det ble satt inn en slangebit. Jeg måtte jo ha bilen i drift. :x Nyttt rør ble bestilt hos Toyota i Stavanger. Da jeg var på vei, bort til Toyota for å hente røret skjedde de. Ca 150m fra Toyota hørte jeg lyden av BANK fra motoren :evil: Jeg stoppet motoren og trillet til side, jeg VISTE jo hva som hadde skjedd og det var de..... værste#"¤%&/&%#"" Jeg gikk de 150 metrene til Toyota og betalte litt i underkant av 800 kr for et nytt rør og spaserte hjem, småbannende og forbanna med et helt nytt rør i handa :!: Jeg greide faktisk ikke å gøre noe med 60'en før nå :roll: :roll: 60 har liksom stått i skammekroken, selv om det egentglig var jeg som skulle ha stått der. :oops:

Nå håper jeg bare at jeg slipper unna med å slipe veivakslingen. Jeg skal dissekere 12H-T motoren snart, da skal dere få raport :cry:
Senest rettet af isuki tor mar 05, 2009 7:49 pm, rettet i alt 1 gang.
isuki

Re: Jeg har vært flink å stelt litt med LJ70'en også

Innlegg av isuki »

rikard skrev:
isuki skrev:
Har ikke lagt merke til noen justering ved virearmen på utsiden. Selvstrammingen sitter jo inne ved tromelen. Ser ut som en ekstra (ettermontert) justeringsmekanisme. Er den slik på begge sider?
Den skruren er veldig original. Du har den nokk du også, den er bare litt annonym :D Skruen tar liksom bort slakken til den lille handbrekkswiren inne i trommelen. dvs at skruen påvirker utgangsstillingen til armen som vrir på selvjusteringsskruen inne i trommelen, Jeg lurer bare på hvordan den skal justeres. :?: :?: :?: :D Det er ikke noen big deal, jeg kan jo bare prøve meg fram til jeg ser at selvjusteringen virker, men det er jo lettere/kjappere hvis men feks. hadde et mål på det :roll:
Brukeravatar
knut4x4
Ble med: søn nov 14, 2004 12:03 am
Lokasjon: Elverum

Innlegg av knut4x4 »

Skruen er vel der for å ta bort slakken som er på den armen selv om alt er justert. Når alt er satt på og justert strammer du den armen så den ikke slarker liksom....
ØNSKER BJ 42 deler
Svar

Tilbake til «Garasje»