nice, var det en relativt grei jobb eller? planer om å godkjenne det?isuki skrev:Sånn blei det med 12HT motor... Deilig lyd fra motoren
Jeg mangler motorkontroll boks og diverse slanger og ventiler, håper noen har noe sånt liggende å slenge, da hadde jo bilen blitt 60 og 3/4
isuki's HJ60_BJ42_FJ55_HJ61 og70 GARASJE
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Motoren sitter i
HJ60: ''BESTEMOR'' 37'' ARB,++ SOLGT:(
Hilux mk3 37'' AsfaltTtrøkk
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
Jobben var temmelig rett frem, det var bolt on bortsett fra motorfestene. ( min bil er produsert i 1983, så det kan hende at 12H-t festene passer rett på, på nyere 60er) Jeg måtte ihvertfall bruke motor-festene fra 2H motoren.vegsir skrev:nice, var det en relativt grei jobb eller? planer om å godkjenne det?isuki skrev:Sånn blei det med 12HT motor... Deilig lyd fra motoren
Jeg mangler motorkontroll boks og diverse slanger og ventiler, håper noen har noe sånt liggende å slenge, da hadde jo bilen blitt 60 og 3/4
Jeg har i gjenn å lage til motorkontroll/vakumsystemet, til det mangler jeg div deler....

Godkjenning har jeg ikke tenkt på... kanskje jeg skulle gjøre det? Er det noen som har erfaring med dette?
- Vedlagte filer
-
- Her er de høyre motorfestene linet opp, det nermeste er fra H2 motoren min.
- Bilde 007.jpg (40.63 KiB) Vist 5427 ganger
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du
(og en RN36, og en RN46)

Jobben var temmelig rett frem, det var bolt on bortsett fra motorfestene. ( min bil er produsert i 1983, så det kan hende at 12H-t festene passer rett på, på nyere 60er) Jeg måtte ihvertfall bruke motor-festene fra 2H motoren.
Jeg har i gjenn å lage til motorkontroll/vakumsystemet, til det mangler jeg div deler....
Godkjenning har jeg ikke tenkt på... kanskje jeg skulle gjøre det? Er det noen som har erfaring med dette?[/quote]
virker jo som en rimelig grei jobb det da.
greieste er vel alltid og få det godkjent.
jeg har papirer fra toyota på at det går. men mener det var noe med dempere eller noe som måtte bygges om til likt som 61. kan sjekke hva det står på de papirene hvis du vil.

Godkjenning har jeg ikke tenkt på... kanskje jeg skulle gjøre det? Er det noen som har erfaring med dette?[/quote]
virker jo som en rimelig grei jobb det da.
greieste er vel alltid og få det godkjent.

jeg har papirer fra toyota på at det går. men mener det var noe med dempere eller noe som måtte bygges om til likt som 61. kan sjekke hva det står på de papirene hvis du vil.
skal løpe ut å hente deisuki skrev:vegsir, det hadde vært supert å få info/papirene på hvordan man får motorbyttet godkjennt

Motorbytte toyota landcruiser
Vi bekrefter at toyota turbodieselmotor type 12H-T, kan innmonteres i følgende chassis: og så står rammenr mitt
forutsetning:
at bremser og fjærer, er ombygget til å v re identisk med toyota landcruiser type HJ61LG. (HJ61LG er levert med motortypen 12H-T som standard)
vennlig hilsen toyota osv osv.
Skjønnervegsir skrev:skal løpe ut å hente deisuki skrev:vegsir, det hadde vært supert å få info/papirene på hvordan man får motorbyttet godkjennt
Motorbytte toyota landcruiser
Vi bekrefter at toyota turbodieselmotor type 12H-T, kan innmonteres i følgende chassis: og så står rammenr mitt
forutsetning:
at bremser og fjærer, er ombygget til å v re identisk med toyota landcruiser type HJ61LG. (HJ61LG er levert med motortypen 12H-T som standard)
vennlig hilsen toyota osv osv.

(og en RN36, og en RN46)

russland
Jeg har meld meg på og det kan vell bare gå bedre enn i fjormarting skrev:Ja Gaute! Blir det Russland trophy på deg til høsten eller?

(og en RN36, og en RN46)

60.5'en blei helt 60 i helga
60.5'en blei helt 60 i helga
I helgen bytta jeg ut den syke 12H-t motoren, med den gamle gode 2H motoren. Det var godt at ingen kjøpte 2H motoren av meg, den var jo til salgs
12H-T motoren skal dissekeres ASAP.
Deilig å få godbilen på veien igjen, jeg har måttet kjøre rundt i en Golf Country
Det er jo ikke plass til noe i bilen..........
Samtidig hadde jeg en service på bremsene bak, kjekt med glassblåser og sinkgrunning
Fant jammen meg et blåneringsbad på jobben også, så der havna bremsetromlene oppi etter glassbåsing. Det skal bli intresant å se hvor lang tid det tar før tromlene begynner å ruste igjen

I helgen bytta jeg ut den syke 12H-t motoren, med den gamle gode 2H motoren. Det var godt at ingen kjøpte 2H motoren av meg, den var jo til salgs

Deilig å få godbilen på veien igjen, jeg har måttet kjøre rundt i en Golf Country

Samtidig hadde jeg en service på bremsene bak, kjekt med glassblåser og sinkgrunning

Fant jammen meg et blåneringsbad på jobben også, så der havna bremsetromlene oppi etter glassbåsing. Det skal bli intresant å se hvor lang tid det tar før tromlene begynner å ruste igjen

- Vedlagte filer
-
- GOLF er smått
- golf.JPG (25.23 KiB) Vist 4957 ganger
-
- Blånert å fin...
- Trommel_60_1.JPG (29.24 KiB) Vist 4955 ganger
-
- Glassblåst og sprayet med sinkspray
- br_sko.JPG (29.06 KiB) Vist 4955 ganger
(og en RN36, og en RN46)

Jeg har vært flink å stelt litt med LJ70'en også
70'en har fått nye hjullager, lakk på bremseskjolene og bremseservice.
Drivakslene er skjekket for sprekker med MPI.
Er det noen som vet hvordan skuen på bildet skal justeres, jeg antar at det har noe med selvjusteringen av bremsene å gjøre.
Drivakslene er skjekket for sprekker med MPI.
Er det noen som vet hvordan skuen på bildet skal justeres, jeg antar at det har noe med selvjusteringen av bremsene å gjøre.
- Vedlagte filer
-
- 04032009042.jpg (26.6 KiB) Vist 4898 ganger
-
- skrue.JPG (27.58 KiB) Vist 4896 ganger
-
- 04032009043.jpg (25.17 KiB) Vist 4894 ganger
(og en RN36, og en RN46)

Re: Jeg har vært flink å stelt litt med LJ70'en også
Har ikke lagt merke til noen justering ved virearmen på utsiden. Selvstrammingen sitter jo inne ved tromelen. Ser ut som en ekstra (ettermontert) justeringsmekanisme. Er den slik på begge sider?isuki skrev:
marting skrev:Syns du har vært litt hemmelighetsfull angående 60'n din jeg Gaute![]()
Er det no flaut eller?![]()
Den (12ht'n) funka vel fint når du satt den inn? Hva har skjedd egentlig?

Ja

Det var i det herrens år 2008.

Oki her er den triste historien. 12H-T motoren har et litt annet system enn 2H EDIC systemet, 12H-T har et vakuumstyrt shutdown system som skal stoppe motoren ved manglende olje trykk. Til dette systemet mangler jeg noen biter.

I tillegg går det et utvendig oljerør fra oljefilterholderen til innsprøytningspumpa og fam til registerdekslet. Da jeg hadde satt inn motoren oppdaget jeg at det var rustet hull i dette røret. Dette ble "midlertidig" reparert vad at det ble satt inn en slangebit. Jeg måtte jo ha bilen i drift.

Nå håper jeg bare at jeg slipper unna med å slipe veivakslingen. Jeg skal dissekere 12H-T motoren snart, da skal dere få raport

Senest rettet af isuki tor mar 05, 2009 7:49 pm, rettet i alt 1 gang.
(og en RN36, og en RN46)

Re: Jeg har vært flink å stelt litt med LJ70'en også
Den skruren er veldig original. Du har den nokk du også, den er bare litt annonymrikard skrev:Har ikke lagt merke til noen justering ved virearmen på utsiden. Selvstrammingen sitter jo inne ved tromelen. Ser ut som en ekstra (ettermontert) justeringsmekanisme. Er den slik på begge sider?isuki skrev:

(og en RN36, og en RN46)