MPS' LC LJ73 og 120 Garasje.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
MPS' LC LJ73 og 120 Garasje.
Ja heisann.
Tenkte jeg skulle opprette meg en garasje her igjen.
Er vel et par år siden jeg hadde det sist, da med min LC90 Arctic Trucks 35".
Den bilen savner jeg ennå.
Valgte å be en moderator om å slette den garasjen, da det ikke var sikkert at ny eier av bilen satte pris på alle bilder og info som lå på nett.
Vel siden sist så har det blitt en ny LC 120 VX personbil som jeg hentet ut for en måneds tid siden.
Den har vel akkurat rundet 1000 km på telleren. Det er noe med ny bil, (men det er noe med gammel også).
Har ikke tatt noe bilder av den, da den er så standard og orginal som det går ann.
Er tenkt som konebil den, så hu har noe standsmessig og frakte barn og kolonialvarer i. En fantastisk bil rett og slett.
Så over til det som er mer interessant.
Har akkurat fått tak på ett pent eksemplar av en LJ73.
Har fått bilder av den, men jeg holder ann litt med å legge de ut til den er levert meg.
Ikke sikkert at selger setter pris på at jeg "later" som den er min, før den høytidlige signeringen er foretatt.
Selger er bruker her, og har gjort en meget pen bil ut av den, og jeg har lovet at den skal komme til et godt Cruiser hjem.
Så bilder kommer så fort den er min, eller selger sier det er OK at jeg legger de ut.
Kort om meg.
Heter Magnar P. Sørengen, bor i Buskerud på et sted som heter Hallingby. Er ikke opprinnelig herfra sjøl, men ikke langt unna.
Er 37 år og på god vei til å bli grå i håret.
Har ikke over seg av erfaring med eldre LC, men er vel ikke helt på jordet heller.
Kommer straks med mer bilder og info.
Tenkte jeg skulle opprette meg en garasje her igjen.
Er vel et par år siden jeg hadde det sist, da med min LC90 Arctic Trucks 35".
Den bilen savner jeg ennå.
Valgte å be en moderator om å slette den garasjen, da det ikke var sikkert at ny eier av bilen satte pris på alle bilder og info som lå på nett.
Vel siden sist så har det blitt en ny LC 120 VX personbil som jeg hentet ut for en måneds tid siden.
Den har vel akkurat rundet 1000 km på telleren. Det er noe med ny bil, (men det er noe med gammel også).
Har ikke tatt noe bilder av den, da den er så standard og orginal som det går ann.
Er tenkt som konebil den, så hu har noe standsmessig og frakte barn og kolonialvarer i. En fantastisk bil rett og slett.
Så over til det som er mer interessant.
Har akkurat fått tak på ett pent eksemplar av en LJ73.
Har fått bilder av den, men jeg holder ann litt med å legge de ut til den er levert meg.
Ikke sikkert at selger setter pris på at jeg "later" som den er min, før den høytidlige signeringen er foretatt.
Selger er bruker her, og har gjort en meget pen bil ut av den, og jeg har lovet at den skal komme til et godt Cruiser hjem.
Så bilder kommer så fort den er min, eller selger sier det er OK at jeg legger de ut.
Kort om meg.
Heter Magnar P. Sørengen, bor i Buskerud på et sted som heter Hallingby. Er ikke opprinnelig herfra sjøl, men ikke langt unna.
Er 37 år og på god vei til å bli grå i håret.
Har ikke over seg av erfaring med eldre LC, men er vel ikke helt på jordet heller.
Kommer straks med mer bilder og info.
Senest rettet af MPS søn jun 14, 2009 8:45 pm, rettet i alt 1 gang.
Åhåhåi, comeback på NLCK! Dette tror jeg det er flere en meg som kjenner at det dirrer litt... regner med det blir en av de mer standsmessige konebilene på berget!!!(?)!!
Er spent på 73'n også, har en anelse om hvilken det er... Noen spesifikke planer for den fremover?
Tar du den med på landstreffet, om du skal dit da?
Er spent på 73'n også, har en anelse om hvilken det er... Noen spesifikke planer for den fremover?
Tar du den med på landstreffet, om du skal dit da?
Har ingen spesifikke planer for 73'n ennå.
Må nesten motta den først og ta en grundigere kikk på den.
Målet er å få den (hvis den ikke er det allerede) så nær 100% som mulig.
Ser for meg en clean og pen sak på 33".
Men, den skal også brukes, det blir ikke bare asfalt.
Men den skal brukes med måte og ikke herpekjøres med.
Må nesten motta den først og ta en grundigere kikk på den.
Målet er å få den (hvis den ikke er det allerede) så nær 100% som mulig.
Ser for meg en clean og pen sak på 33".
Men, den skal også brukes, det blir ikke bare asfalt.
Men den skal brukes med måte og ikke herpekjøres med.
Ja her er gliset.
Noen av dere kjenner sikkert til bilen fra tidligere.
Stor takk til Kenneth Bednarczyk / 4runner' man som tilbød bilen til meg etter at jeg etterlyste en 73 her på forumet.
Bilen ser meget bra ut, og Kenneth har velvillig fortalt det som er å fortelles om bilen.
Noen av dere kjenner sikkert til bilen fra tidligere.
Stor takk til Kenneth Bednarczyk / 4runner' man som tilbød bilen til meg etter at jeg etterlyste en 73 her på forumet.
Bilen ser meget bra ut, og Kenneth har velvillig fortalt det som er å fortelles om bilen.
- Vedlagte filer
-
- DSC00235.JPG (46.53 KiB) Vist 7904 ganger
-
- DSC00234.JPG (49.89 KiB) Vist 7904 ganger
-
- DSC00233.JPG (41.91 KiB) Vist 7904 ganger
-
- DSC00231.JPG (43.38 KiB) Vist 7904 ganger
-
- DSC00230.JPG (44.51 KiB) Vist 7904 ganger
-
- DSC00229.JPG (43.57 KiB) Vist 7904 ganger
Takk for det. Når kan den kjøres bort til deg slik at du kan pusse og gnikke og vinterlagre den for meg?
Hehe, neida bare tuller.
Skal i første omgang få sveiva nedom BT å få skrevet inn OME settet.
Det er vel ingen vits å prøve seg på 33" godkjenning, så det blir vel å være kriminell antageligvis.
Skal legge ut litt mer info og bilder etterhvert her.

Hehe, neida bare tuller.
Skal i første omgang få sveiva nedom BT å få skrevet inn OME settet.
Det er vel ingen vits å prøve seg på 33" godkjenning, så det blir vel å være kriminell antageligvis.
Skal legge ut litt mer info og bilder etterhvert her.
-
- Ble med: søn mai 16, 2004 4:41 pm
- Lokasjon: Kirkenes
-
- Ble med: søn mai 16, 2004 4:41 pm
- Lokasjon: Kirkenes
Kan jo slenge inn et par bilder av nybilen. Den er spell ny, fikk den levert
for ca 1 mnd siden.
Ikke allverdens spennende disse, men en fantastisk flott familiebil.
09 mod VX med automat.
Bare hengerfeste, hundegrind og avgiftskroner som er ekstrautstyr, ellers er den helt standard.
for ca 1 mnd siden.
Ikke allverdens spennende disse, men en fantastisk flott familiebil.
09 mod VX med automat.
Bare hengerfeste, hundegrind og avgiftskroner som er ekstrautstyr, ellers er den helt standard.
- Vedlagte filer
-
- Barneavdelingen.
- 120barneavd.jpg (31.17 KiB) Vist 7623 ganger
-
- En fin stuss.
- 120bakfra.jpg (52.22 KiB) Vist 7623 ganger
-
- Så fin og blå.
- 120forfra.jpg (45.14 KiB) Vist 7623 ganger
Vi satser på det 4springar.4Springar skrev:da har du ordna med ideel familebil, også har du i tillegg ideel guttebil!

Ellers har det ikke skjedd veldig mye foreløpig.
Har vært innom Biltema og kjøpt meg fire nye løftebukker. Hurra

73'n skal opp og av med hjulene.
Det skal gåes over hele understellet for å se om det trengs utbedringer.
Hjula skal selges. Enten samlet eller hver for seg.
RockCrawler 12x15 med 33x12,5/15 BFG AllTerrain.
Både felger og dekk er som nytt, kjørt særs lite med ser det ut til.
Si i fra hvis det er noen som er interesserte.
Ser dekket koster Kr. 1616,- pr stk på dekkonline akkurat nå.
Skal bare tenke bittelitt på hva jeg kunne tenke meg å selge de for.
Heisann, kort innpå karer.
Kan trenge noen innspill angående valg av dekkstørrelse.
Har begynt å leke med tanken på å sette opp bilen på 35" dekk istedenfor 33" på 73'n.
Ser man på formen på skjermbredderene så passer liksom 35" bedre, og siden man allikavel kommer til å være en stor trussel for Kongeriket om man kjører på 33" så kan det vel ikke være så stor forskjell sånn rent kriminelt sett om man velger 35".
Har ikke planer om BL eller å heve mer på fjærene enn det 2"'s OME løftet som sitter der. Kommer til å kappe.
Og siden jeg har tenkt tanken med sperre/sperrer, så kan det vel ikke være allverdens å samtidig gire ned i diffene.
2LT'n er jo ikke akkurat en "rysare" sånn rent akselerasjonsmessig.
Så vær så snill, kom med litt for og mot her.
Kan trenge noen innspill angående valg av dekkstørrelse.
Har begynt å leke med tanken på å sette opp bilen på 35" dekk istedenfor 33" på 73'n.
Ser man på formen på skjermbredderene så passer liksom 35" bedre, og siden man allikavel kommer til å være en stor trussel for Kongeriket om man kjører på 33" så kan det vel ikke være så stor forskjell sånn rent kriminelt sett om man velger 35".
Har ikke planer om BL eller å heve mer på fjærene enn det 2"'s OME løftet som sitter der. Kommer til å kappe.
Og siden jeg har tenkt tanken med sperre/sperrer, så kan det vel ikke være allverdens å samtidig gire ned i diffene.
2LT'n er jo ikke akkurat en "rysare" sånn rent akselerasjonsmessig.

Så vær så snill, kom med litt for og mot her.

Det er jo realtivt lav giring på den fra før, 4,88 giring. Så det er ikke sikkert det er nødvendig. Du kan jo ta justering av motor (intercooler, 3" eksos, justering av dieselpumpe og turbotrykk) og se hvordan det går først. 5,29 er jo neste hakk på giringen, og bytter du så vil du ha yukon girsett. De har knallbra kvalitet, og det står på de hvilke shims som du mestsannsynlig treffer på... bare små justeringer utifra det.
Ellers synes jeg det høres bra ut med sperrer, gå for auto lockere. Hvis du bytter både sperre og giring så kan du kjøpe de ferdig fra trail-gear i USA. De har til og med startet produksjon av egne HP diff hus nå. http://trail-gear.com/toy-diffs.html ferdige differ, http://trail-gear.com/toy-diff-housings.html
Ellers synes jeg det høres bra ut med sperrer, gå for auto lockere. Hvis du bytter både sperre og giring så kan du kjøpe de ferdig fra trail-gear i USA. De har til og med startet produksjon av egne HP diff hus nå. http://trail-gear.com/toy-diffs.html ferdige differ, http://trail-gear.com/toy-diff-housings.html
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Jeg syns bilen din kler 33" meget godt... men felgene er minst 3" for breie etter min smak.. blir jo litt teit aa skrape felgen paa fortauskanten med 15" og "terrengbil"
Saa du kjoerer hver dag fra der du bor og helt opp til Alfaset ??
Er det mye stamping og koe eller ?

Saa du kjoerer hver dag fra der du bor og helt opp til Alfaset ??
Er det mye stamping og koe eller ?
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)