Har nye OME fjærer som venter på TUV-papirer - demperne er på med originale fjærer - hmm skal - skal ikke??????
Det er fordeler og ulemper.
Denne linken var informativ om hjulvinkler m.m - flere som vet noe?
Link:
http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_35.htm
Stig
Heving 2 tommer - dette var int.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Heving 2 tommer - dette var int.
Ja, jeg har ikke koorigert caster med 2" OME, og bilen er ikke spesielt selvopprettende.
Kjøp slike
både BG-Nor, NOT/Janne skaffer slike til 80`n!
Kjøp slike

Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
Re: Heving 2 tommer - dette var int.
Må spørre - hva er det for noe på bildet.
Er som sagt usikker på om jeg beholder originale eller hever 2 tommer med OME fjærer.
Det er imidlertid nye OME dempere som passer til OME fjærer - er sikkert flisespikkereri men har du noen formening om hvordan originale fjærer fungere med OME dempere som er 2 tommer høyere?
Stig
Er som sagt usikker på om jeg beholder originale eller hever 2 tommer med OME fjærer.
Det er imidlertid nye OME dempere som passer til OME fjærer - er sikkert flisespikkereri men har du noen formening om hvordan originale fjærer fungere med OME dempere som er 2 tommer høyere?
Stig
Re: Heving 2 tommer - dette var int.
jeg monterte sånne på min og det hjalp litt, egentlig ganske enkelt og montere
hdj80
Re: Heving 2 tommer - dette var int.
Det er foringene i lenkearmene som holder framakslingen.

Når fjærene blir lengre kompenserer disse for vinkelen akslingen beveger seg vertikalt, litt forvirrende å forstå om en ikke forstår..
Link: http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_ome.htm
Orginale fjærer og lengre dempere går nok, en stund, før demperne denges for hard sammen. Det er jo egentlig bumpstop klosser som skal ta imot før demperne er helt sammen.

Når fjærene blir lengre kompenserer disse for vinkelen akslingen beveger seg vertikalt, litt forvirrende å forstå om en ikke forstår..

Orginale fjærer og lengre dempere går nok, en stund, før demperne denges for hard sammen. Det er jo egentlig bumpstop klosser som skal ta imot før demperne er helt sammen.
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,