Side 1 av 1

Heving 2 tommer - dette var int.

Postet: lør nov 21, 2009 1:15 pm
av 80grimsbu
Har nye OME fjærer som venter på TUV-papirer - demperne er på med originale fjærer - hmm skal - skal ikke??????

Det er fordeler og ulemper.

Denne linken var informativ om hjulvinkler m.m - flere som vet noe?

Link:
http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_35.htm


Stig

Re: Heving 2 tommer - dette var int.

Postet: lør nov 21, 2009 5:24 pm
av Toyole
Ja, jeg har ikke koorigert caster med 2" OME, og bilen er ikke spesielt selvopprettende.
Kjøp slikeBilde både BG-Nor, NOT/Janne skaffer slike til 80`n!

Re: Heving 2 tommer - dette var int.

Postet: lør nov 21, 2009 5:43 pm
av 80grimsbu
Må spørre - hva er det for noe på bildet.
Er som sagt usikker på om jeg beholder originale eller hever 2 tommer med OME fjærer.
Det er imidlertid nye OME dempere som passer til OME fjærer - er sikkert flisespikkereri men har du noen formening om hvordan originale fjærer fungere med OME dempere som er 2 tommer høyere?

Stig

Re: Heving 2 tommer - dette var int.

Postet: lør nov 21, 2009 5:53 pm
av kay arne
jeg monterte sånne på min og det hjalp litt, egentlig ganske enkelt og montere

Re: Heving 2 tommer - dette var int.

Postet: lør nov 21, 2009 5:58 pm
av Toyole
Det er foringene i lenkearmene som holder framakslingen.
Bilde
Når fjærene blir lengre kompenserer disse for vinkelen akslingen beveger seg vertikalt, litt forvirrende å forstå om en ikke forstår..
BildeLink: http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_ome.htm

Orginale fjærer og lengre dempere går nok, en stund, før demperne denges for hard sammen. Det er jo egentlig bumpstop klosser som skal ta imot før demperne er helt sammen.