Holder fortsatt på med å montere 60 servo på min 42. Legger merke til at både original 42 servo og 60 servo har oljerøra liggende fremme på ramma. Så et par spm.
- Har det en viss kjøleeffekt at de ligger der fremme?
- Hvis det så kan jeg vel isteden for å knekke nye rør, kjøre alt i slanger og evt. kjøre det innom en oljekjøler? (slik oljekjøler man fester til radiatoren, vanlig på amerikansk automat)
SERVO - KJØLING
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Det er samme løsningen på 70 serien også. Tviler på at det er nødvendig med kjøling på servooljen. Skal mye til at en får overopphetning på denne i Norge selv om den vil kjøles noe mot ramma. Normalt vil temperaturen være tilsvarende kjølevæsketempen når jeg har sjekket etter litt hard kjøring. Servopumpa har jo bypass slik at den ikke oppererer på høyere enn innstillt trykk. Tipper servoen ligger på høyre side på grunn av det selges flest biler med høyreratt (i østen). Men er ikke 100% sikker
Du må uansett sette kjøleren på retursiden, Håvard. Det finnes neppe noen kjøler som tåler 70-100 bar, som det er på trykksiden mellom pumpa og snekka.
Men er enig med ljokjell i at du i utgangspunktet sannsynligvis ikke trenger kjøling. Servo-oljen blir nok varmest når du står nedi et myrhøl og bakser, og da får du jo ikke noe særlig luftstrøm til å kjøle med likevel.
Men er enig med ljokjell i at du i utgangspunktet sannsynligvis ikke trenger kjøling. Servo-oljen blir nok varmest når du står nedi et myrhøl og bakser, og da får du jo ikke noe særlig luftstrøm til å kjøle med likevel.
Jarle