Det der med et tyske er dårligere i vårt klima er bare tull. Jeg har også hørt det x antall ganger, og dem som sier det påstår det er pwr heat og varmeseter som er forskjellen, men det har da tyske også. Så hva dem mener er bedre med norske vet jeg ikke. Det merkelige er at det stort sett er eiere av norske biler, og toyota forhandlere her i landet som påstår dette. Og ingen klarer å komme med noe argument når jeg sier at min tyske GX har både varmeseter og pwr heat, og det har alle andre tysk importere LC120 jeg har hørt om / sett også hatt.
GX har to sone klima, Executive har tre soner.
Nå er vel utstyrsnivået slik at VX er dårligst, GX i midten, og Executive høyeste vel ?
Forøvrig kan jeg trygt og varmt anbefale deg netauto.no på Notodden. Det er en seriøs kar som importerer dyre biler (dvs hovedsaklig LC av nyere modeller, Lexus og noen dyre Audier). Han vet hva han snakker om, kan LC bedre enn Funnemark her i landet, og han er hyggelig å ha med å gjøre dersom det i ettertid skulle være noe med bilen som importøren (dvs han) skal ta hånd om ifølge norsk kjøpslov.
Når det gjelder dyseproblematikken så er det riktig at norske kunder får dette automatisk dekket. Men jeg gikk uansett til Funnemark og klagde over dette. Fikk da til svar at "sorry mac, kun norske blir tatt inn og byttet på, bruktimporterte sjekker vi kun ved oljeskift osv, og skifter ikke dyseforinger før det evt. blir oppdaget sot i olja ved oljeskift". Jeg sa at dette er for dårlig, når Toyota først har funnet og innrømt ett problem her med disse motorene så synes jeg dere skal være så greie å skifte dette selv på en bruktimportert. Verksmesteren på Funnemark skrev så en søknad for meg om å få bytte disse dyseforingene (de gamle er i bronse, mens de nye visstnok er i aluminum). Noen dager senere ringte han meg opp og sa at saken var innvilget av Toyota Norge, og vi avtalte time, så dem er nå byttet, helt gratis. Det lønner seg å være Toyota eier
Og det skal Toyota ha, jeg har meget gode erfaringer med Toyota konsernet hva gjelder service, og vilje til å rydde opp når noe er galt. Toyota later til å være sitt ansvar bevist, og setter kunden i fokus. Det er mere enn jeg kan si om VW og det norske forhandlernettet / importør. Dem gjør hva dem kan for å få kunder til å bytte merke.