LC 120 3.0 D4D EXECUTIVE

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
line
Ble med: lør jan 30, 2010 12:17 am
Lokasjon: Furnes

LC 120 3.0 D4D EXECUTIVE

Innlegg av line »

Hei igjen!
Når jeg leser annonser på Finn, så står det enkelte steder; "LC 3.0 D4D executive". Hvilken modell dreier det seg om da? Den med minste utstyrspakke, VX eller GX? Er det skjermutbyggere på den?

Line :)
LC 120 GX 2006
jkl
Ble med: tir nov 29, 2005 10:23 pm
Lokasjon: Sørum

Re: LC 3.0 D4D EXECUTIVE

Innlegg av jkl »

Executive er høyeste utstyrs grad.
Tysk importert antakelig.
Navi, 2 sone klima, soltak, skinn, wide-body, cd-veksler ++++
Er ikke sikker på om TEMS er std på Executive, men har det på min.

I utlandet er GX nest laveste utstyr, VX høy og executive høyest.
Er vel kun i Norge at GX er høyeste og kun på 120. Forstå det den som kan??
LC 120 Executive -04.
Mini Cooper -68.
jkl

Innlegg av jkl »

LC 120 Executive -04.
Mini Cooper -68.
line

Innlegg av line »

Tusen takk for svar! Er en del å sette seg inn i før jeg kjøper en LC. Har tenkt til å gå for en LC 120. Liker utseendet bedre på den :) Ligger nok en del Tysk-importerte biler ute for salg på Finn. Er i utgangspunktet litt skeptisk til å kjøpe dette, da mange har advart mot at de ikke er like godt utrustet i forhold til vårt klima. I tillegg påstår de at garanti og reklamasjonsrettigheter ikke er de samme. Har lest at noen biler kan ha problem med såkalt dysebank og at dette er noe som går på garantien dersom bilen er kjøpt gjennom Toyota-forhandler, men ikke ellers..... Høres litt skummelt ut, eller........?
LC 120 GX 2006
tarjei
Ble med: man nov 16, 2009 10:43 am

Re: LC 120 3.0 D4D EXECUTIVE

Innlegg av tarjei »

Det der med et tyske er dårligere i vårt klima er bare tull. Jeg har også hørt det x antall ganger, og dem som sier det påstår det er pwr heat og varmeseter som er forskjellen, men det har da tyske også. Så hva dem mener er bedre med norske vet jeg ikke. Det merkelige er at det stort sett er eiere av norske biler, og toyota forhandlere her i landet som påstår dette. Og ingen klarer å komme med noe argument når jeg sier at min tyske GX har både varmeseter og pwr heat, og det har alle andre tysk importere LC120 jeg har hørt om / sett også hatt.

GX har to sone klima, Executive har tre soner.

Nå er vel utstyrsnivået slik at VX er dårligst, GX i midten, og Executive høyeste vel ?

Forøvrig kan jeg trygt og varmt anbefale deg netauto.no på Notodden. Det er en seriøs kar som importerer dyre biler (dvs hovedsaklig LC av nyere modeller, Lexus og noen dyre Audier). Han vet hva han snakker om, kan LC bedre enn Funnemark her i landet, og han er hyggelig å ha med å gjøre dersom det i ettertid skulle være noe med bilen som importøren (dvs han) skal ta hånd om ifølge norsk kjøpslov.

Når det gjelder dyseproblematikken så er det riktig at norske kunder får dette automatisk dekket. Men jeg gikk uansett til Funnemark og klagde over dette. Fikk da til svar at "sorry mac, kun norske blir tatt inn og byttet på, bruktimporterte sjekker vi kun ved oljeskift osv, og skifter ikke dyseforinger før det evt. blir oppdaget sot i olja ved oljeskift". Jeg sa at dette er for dårlig, når Toyota først har funnet og innrømt ett problem her med disse motorene så synes jeg dere skal være så greie å skifte dette selv på en bruktimportert. Verksmesteren på Funnemark skrev så en søknad for meg om å få bytte disse dyseforingene (de gamle er i bronse, mens de nye visstnok er i aluminum). Noen dager senere ringte han meg opp og sa at saken var innvilget av Toyota Norge, og vi avtalte time, så dem er nå byttet, helt gratis. Det lønner seg å være Toyota eier :)

Og det skal Toyota ha, jeg har meget gode erfaringer med Toyota konsernet hva gjelder service, og vilje til å rydde opp når noe er galt. Toyota later til å være sitt ansvar bevist, og setter kunden i fokus. Det er mere enn jeg kan si om VW og det norske forhandlernettet / importør. Dem gjør hva dem kan for å få kunder til å bytte merke.
line

Innlegg av line »

Tusen takk for svar Tarjei! Greit å kunne chatte med folk som har greie på saker og ting :D Toyotaforhandlere er nok ikke så begeistret for at vi kjøper importerte biler.......Vet du forresten hvor vanlig det er med såkalt "dysebank"? Hvor dyrt hadde det blitt om du måtte ha betalt regningen selv? Har du noen erfaring med Heiro.no? Ser at de selger en del nye importerte biler fra Tyskland. Er litt fristende med en slik løsning med tanke på prisen........

LC 120 GX 2006
jkl

Innlegg av jkl »

Anbefaler deg å ta en titt under 120 her på forumet. Fryktelig mye opplysninger og info her!

Vedr. dyser så er emnet behandlet mange ganger, f.eks. her:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=41&t=10762

Les spesielt første innlegg med start / slutt dato for problemproduksjonen.

Garanti og reklamasjon er to forskjellige ting.
Du har 3 års garanti på ALLE toyotaer, uansett om de er norsk eller tysk solgte. Og det er ingeen problem med 3 års garanti jobber ved norske forhandlere på importbiler!

Så har du 5 års reklamasjon over for selger. På norske biler er Toyota Norge selger og de ordner opp på en veldig grei og ryddig måte.
På tyske biler er det "importøren" som er selger og her er det selvfølgelig en fordel å ha en seriøs importør å forholde seg til!!! Toyota Norge tar selvfølgelig ikke reklamasjoner på importbiler.

Dyseproblematikken har blitt en "kampanje" så her får du også hjelp av Toyota Norge med importbiler (rett meg om jeg har feil!)
LC 120 Executive -04.
Mini Cooper -68.
line

Innlegg av line »

Tusen takk for kjempenyttig informasjon jkl :D Så om bilen kommer fra Tyskland, er det vel veldig greit å tømme bilen for olje og skifte den med høykvalitets syntetisk olje? Om man er uheldig og må ta regningen for "dysebank" selv, hvor mye snakker man om da? Om jeg har forstått rett, så spiller det ingen rolle med garantier og reklamasjonsrettigheter hvis bilen er over 5 år, for da faller alle slike ordninger vekk uansett hvor bilen kommer fra...... Jeg regner med at om bilen har gått litt så har den blitt fikset for denne "banken" for det kan ikke være noe særlig å kjøre med..........?

Line :D
LC 120 GX 2006
Brukeravatar
Walkabout
Ble med: tor jul 23, 2009 3:32 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Walkabout »

Vil anbefale deg å kjøpe norsk bil dersom du sikter deg inn på en 120 varebil.

Det på grunn av reglene om avgiftsfri omregistering til personbil etter ti år. Denne nedtellingen begynner fra førstegangsregistering i NORGE.

Kjøper du en 2005 ny i Norge varebil kan du sette inn seter avgiftsfritt i 2015. Kjøper du derimot en tysk 2005-modell, men som er importert til Norge i 2009, kan du ikke omregistrere til personbil avgiftsfritt før 2019.

Så selv om det kan lønne seg 20.000-40.000 når bilen kjøpes for importert bil, er det ikke sikkert det lønner seg i lengda om man er interessert i få den til 8-seter etter hvert.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
line

Innlegg av line »

Hei Walkabout :)
Takk for nyttig informasjon! Det hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Jeg har hele tiden trodd at 10 år gjelder fra registreringsdato, uansett om den har gått noen år i utlandet........ Da må jeg nok gå for en norsk bil, om jeg ikke kjøper en "ny-importert" LC 120 da.

Line :D
LC 120 GX 2006
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»