Hei alle!
Noen som vet hva mulige årsaker til at caliperene henger på LC 90?
Har lest her inne at LJ73 hadde en konstruksjonsfeil, hvor vannet ikke ble drenert, og dermed rust.
Finns det manual eller beskrivelse av fremgangsmåte for å utbedre dette.
Har bestillt rep.sett og må vel igang med skruinga imorgen.
Håper på noen raske og vettuge svar, 180 mils kjøring og rypejakt ligger foran meg om 2 dager!!!
Caliper henger LC 90
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Caliper henger LC 90
Vet ikke hvorfor, men jeg overhalte begge caliperene mine pga innerste stemplene ikke ville vandre så mye. Smal sak å ordne. (delene er billigst på toyota) ca 650,- for rep sett til begge sidene.
Alt for mye drit på alt for liten plass...
- offroadguru Solli
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
Ta turen først og reparer etterpå. For det er ikke sikkert at ett repsett er nok. De er egentlig beregnet på kalippere som virker men har ødelagte pakninger. Er stemplene rustne så må også de nye og da passerer du prisen på 2 byttekalippere.
Byttekalipere? Hvor?
Jeg demonterte de som hang igår/inatt.
Hadde repsett til de foran. Disse var fastrustet, men kun ytterst på stemplet. Ingen skade på kromminga lenger inn.
Så disse blir nok iorden? (Overhaler motsatt side når jeg kommer hjem)
Bak må det nok skiftes både stempler og pakninger m.m. på begge sider. Var derfor på jakt etter en bytteløsning for hele caliptern.
Sliter litt med svampete pedal etter jobben. Må vel være luft eller?
Hadde klem på slangen for å unngå å tømme hele kretsen. Når jeg luftet, kom det ulittegrann med det samme, så kom bare ren bremsevæske. Var nøye med at beholderen var full.
Skjønner ikke det der!?!?!
Tror jeg må ut å lufte mer for sikkerhetsskyld!
Jeg demonterte de som hang igår/inatt.
Hadde repsett til de foran. Disse var fastrustet, men kun ytterst på stemplet. Ingen skade på kromminga lenger inn.
Så disse blir nok iorden? (Overhaler motsatt side når jeg kommer hjem)
Bak må det nok skiftes både stempler og pakninger m.m. på begge sider. Var derfor på jakt etter en bytteløsning for hele caliptern.
Sliter litt med svampete pedal etter jobben. Må vel være luft eller?
Hadde klem på slangen for å unngå å tømme hele kretsen. Når jeg luftet, kom det ulittegrann med det samme, så kom bare ren bremsevæske. Var nøye med at beholderen var full.
Skjønner ikke det der!?!?!
Tror jeg må ut å lufte mer for sikkerhetsskyld!
-
- Ble med: fre nov 30, 2007 5:32 am
- Lokasjon: Nordland
Byttet nylig klosser fremme på min, den ble og litt "svampete" , måtte lufte en gang til