CD spiller ramme
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
CD spiller ramme
Har fått tak i en Dobbel DIN spiller nå, og etter og ha lest litt burd denne skli rett inn.
Men det viser seg at ramma rundt spillern min ikke har stort hull, men 2 mindre, hvor får jeg tak i ramme med hull for dobbel din ?
Hvordan er denne ramma festet ? Er den bare klipset på ? Turte ikke å dra for mye i den....
Men det viser seg at ramma rundt spillern min ikke har stort hull, men 2 mindre, hvor får jeg tak i ramme med hull for dobbel din ?
Hvordan er denne ramma festet ? Er den bare klipset på ? Turte ikke å dra for mye i den....
2000 LC90 D4D
"If it jams, force it. If it breaks, it needed replacement anyway".
Re: CD spiller ramme
Du må demontere hele dekslet rundt spilleren, viftestyring og hele sullamitten. Bare begynn å dra den ut i bunnen.
Da ser du at det er satt på et blendedeksel slik at hullet til spilleren er dobbel din.
Da ser du at det er satt på et blendedeksel slik at hullet til spilleren er dobbel din.
Alt for mye drit på alt for liten plass...
Finnes det ikke flere typer her mon tro ?
Trodde også det var som du sa, men når jeg begynte og pelle på dette så ser jeg det er en deling mellom det rommet under spilleren og spilleren.
Trodde også det var som du sa, men når jeg begynte og pelle på dette så ser jeg det er en deling mellom det rommet under spilleren og spilleren.
2000 LC90 D4D
Du må ut med hele stål ramma også, for å demontere den ekstra blindedekseletEivind U skrev:Finnes det ikke flere typer her mon tro ?
Alt for mye drit på alt for liten plass...
Da har jeg prøvd litt igjen her, og dette skulle ikke gå lett.
Har ikke hull for dobbel-DIN i ramma mi, det oppbevaringsrommet var skrudd bak i ramma.
Var heller ikke all verden til festebraketter eller ramme og feste den nye spilleren i der.
Virker også som den spilleren jeg har kjøpt er noe bredere en det hullet som er i ramma mi, mulig jeg har bomma helt og kjøpt noe som ikke passer i det heletatt nå.
Fikk beskjed om at den skulle passe der jeg bestillte, men trenger jo ikke stemme det. Kan det være at denne passer i LC120 eller andre Toyotaer ?
Tips mottas med takk !
Legger ved noen bilder.
Har ikke hull for dobbel-DIN i ramma mi, det oppbevaringsrommet var skrudd bak i ramma.
Var heller ikke all verden til festebraketter eller ramme og feste den nye spilleren i der.
Virker også som den spilleren jeg har kjøpt er noe bredere en det hullet som er i ramma mi, mulig jeg har bomma helt og kjøpt noe som ikke passer i det heletatt nå.
Fikk beskjed om at den skulle passe der jeg bestillte, men trenger jo ikke stemme det. Kan det være at denne passer i LC120 eller andre Toyotaer ?
Tips mottas med takk !
Legger ved noen bilder.
- Vedlagte filer
-
- LC 001.jpg (686.39 KiB) Vist 5319 ganger
-
- LC 002.jpg (719.45 KiB) Vist 5319 ganger
-
- LC 003.jpg (657.47 KiB) Vist 5319 ganger
-
- unit.jpg (260.01 KiB) Vist 5319 ganger
2000 LC90 D4D
Du skal vel bare have fat i en ramme der er til dobbelt DIN, din ser ud som at der nederst bliver boltet et lille aflægningsrum på.Eivind U skrev:Da har jeg prøvd litt igjen her, og dette skulle ikke gå lett.
Tips mottas med takk !
Legger ved noen bilder.
Ved ikke om det er sådan de fleste Norske rammer ser ud, men min og dem jeg har kendskab til er født med dobbelt DIN. kan du ikke finde en at bytte ramme med så det passer?
Alternativt mig

Jo, men jeg tror at fortsatt med Dobbel din passer ikke den spilleren inn
Virker som den jeg har kjøpt har samme størrelse som bl.a TNS510 etter og ha googlet litt her nå...

Virker som den jeg har kjøpt har samme størrelse som bl.a TNS510 etter og ha googlet litt her nå...
2000 LC90 D4D
-
- Ble med: tor nov 09, 2006 10:39 pm
- Lokasjon: Skien
Jeg har deksel til fronten liggende og eventuelt et helt dæshboard. Mener du kan skjære vekk noe inne i dæshbordet sån at det kan passe. Vegar Hasle tlf 90587309 Er det noen jærnfester inni der som kan byttes mener jeg har det også.
Vegar Hasle
Spilleren passer fint inn i hullet i dashbordet, men pga at fronten er 20mm bredere en standard dobbel DIN så passer det ikke selv om jeg får tak i ramme med dobbel din hull.
Så nå må jeg enten modifisere ramma mi eller få tak i en vanlig dobbel DIN spiller og ny ramme.
Vegar Hasle:
Hva skal du ha for ramma di ? Sort plast ?
Så om noen her med LC120 eller andre biler som har plass til 200mm bred spiller kan det være at denne blir til salgs.
Så nå må jeg enten modifisere ramma mi eller få tak i en vanlig dobbel DIN spiller og ny ramme.
Vegar Hasle:
Hva skal du ha for ramma di ? Sort plast ?
Så om noen her med LC120 eller andre biler som har plass til 200mm bred spiller kan det være at denne blir til salgs.
2000 LC90 D4D
I just installed Pioneed AVH-3200BT 2DIN stereo to my LC90. I bought original Toyota part for it:

Part no: 55405-60110-C0 + mounting brackets for the radio 86211-60061 and 86212-60061
Just bolt on, looks perfect. Pioneer´s frame is useless, the mounting hole is only for the face of the radio. Hope you understand.

Part no: 55405-60110-C0 + mounting brackets for the radio 86211-60061 and 86212-60061
Just bolt on, looks perfect. Pioneer´s frame is useless, the mounting hole is only for the face of the radio. Hope you understand.
Land Cruiser KZJ90
2" bodylift + 1" front spacers + rear airbags
33x12.50R17 Cooper STT
Water-Intercooler + van Aaken Smartbox
3" downpipe + exhaust
33x12.50R17 Cooper STT
3" downpipe + exhaust
Den samme som sidder i min 90'er tror det er den de fleste danske 90'er er blevet leveret med, hvad kostede den nye "ramme"?KZJ90 skrev:I just installed Pioneed AVH-3200BT 2DIN stereo to my LC90. I bought original Toyota part for it:
225 € from Toyota, but I found one (new, original) from Poland 100.00 PLN = 25 €. Cheap, ha?GX90 skrev:hvad kostede den nye "ramme"?

Land Cruiser KZJ90
33x12.50R17 Cooper STT
3" downpipe + exhaust
33x12.50R17 Cooper STT
3" downpipe + exhaust