Men trengte jo en ny bil når jeg kom hjem igjen, for det tok ca 10 dager før kiaen kom hjem. Og jeg bruker bil daglig i min jobb. Satt først og tenkte litt fornuftig, liksom kjøpe en passat eller mondeo? Stor plass lite forbruk. Men på finn.no kikket jeg innom landcruiser og fant en 96 mod med 173 tusen km og til en overkommelig pris. Så denne gangen fulgte jeg følelsen istedenfor fornuften og kjøpte det grønne monsteret av en bil Planen eller rettere sagt drømmen er om å ta noen gromturer i denne bilen, tenkte å ta en langtur etter hvert. Ned til Afrika? Hadde lyst til en tur over til Island nå i sommer, men fruen vil til Lofoten så det blir nok som hu ønsker.
Men jeg trenger å lære meg bilen å kjenne, så om det er noen som har tips til lesestoff eller linker til sider som tar for seg vedlikehold og rep av denne bilen så hadde det vært supert
Må jo også sette et litt mer personlig preg på bilen, så linker til sider der man kan kjøpe 4x4 stasj,
Som snorkel, takgrind, jerrykanne holder som henger på bakdøra?
Det første som skjer med bilen nå er ditec lakkbehandling og interiør rens, har fotografert for en lokal ditec leverandør så istedenfor cash for jobben så shinner han opp bilen.
Bilen er en 1996 Toyota Land Cruiser kzj95l med automat. hva står kzj95l for?
Har kjørt opp en tank allerede, å da ble forbruket målt til 0,93 å det kan jeg leve med.