Noe som jeg irreterer over er den forbanna blinkende setbelte i dasjbordet. Bruker bilbelte men ikke korte turer Jada veit skal ha på seg belte uansett
Helt enig. Bilbeltet skal brukes og det redder liv. Har selv automatikk på å ta på beltet og det hender ofte at jeg tar på beltet bare jeg kjører bilen ut av garasjen for å vaske den...
Nå har jeg ikke forsøkt å kjøre milevis uten belte, men det kan da ikke være så irriterende vel? Skal man kjøre inn på en bilvei så er vel beltet på plass, skal man trille bilen fra ene enden av kjøpesenteret til den andre er det så kort tid at man knapt rekker å registrere lampen.
I gamledager var det slik at hver lampe i dæsjen hadde hver sin pære, LC er ikke akkurat rocket science, så det kan være at du kan finne en å fjerne bak der, ellers så kan du finne en brukt setebelte hos høggern å klippe av stroppen som du stapper i holderen.
så kan du laske sammen ledningene til bryteren som er i setebelte ditt.
mange muligheter her..
hilsen mangeårig Volvo eier.
litt svart eletriker tape over der lyset er så er du kvitt det. men bilbelte er til for å brukes. å en er ikke kul når en ikke bruker det.. akkurat d samme som å ikkje bruke sykkelhjelm når en sykler.. bare idioter som ikkje bruke d. unnskyld ordbruken..
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
Ta deg en tur til Falken/Viking/hugger eller verksted og ta en titt på biler som har kollidert og der det ikke er brukt sele. Se nærmere på den fine hodeformede utoverbulen i frontruta med hår, blod og kanskje hudrester hengende igjen i, så skal du se du får et nytt syn på beltebruk. Da jeg jobbet på karr-lakk verksted i nær 12 år, fikk vi inn endel slike. Jeg bruker ALLTID belte. Vi fikk ikke inn de bilene der bulen hadde sprukket. De gikk som regel rett til hugger, for når man klarer å få hode igjennom ruta, får man det ikke tilbake, i live...
Prøv bare og dunk hode rett opp i ruta og kjenn hvor vondt det gjør. Tenk så på hvor ille det er, når du knekker begge glasslagene og lager hodeform i disse. Så igjen, bruk selen!
MrSilver
Citroen DS. If I have to explain, you would't understand.
Altså, unnskyld meg... Vi er inne på chassis/elektrisk, ikkje liv/helse delen av forumet. Om det skal diskuterast meir om dette så delar vi tråden og flyttar d til anna passande forum. Uansett so trur eg frankiboy har forstått ka dåkke andre meinar om saka
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Sådan fjernes sele-alarmen
Slå tændingen til og stil kilometertælleren på ODO
Slå tændingen fra
Slå tændingen til igen og, indenfor 5 sekunder, tryk og hold “Nulstil triptæller”-knappen nede
Vent 10 sekunder, spænd selen og slip derefter “Nulstil triptæller”-knappen
Display burde nu vise “B-off”
Slå tændingen fra og spænd sikkerhedsselen op.
Har du allerede slået selealarmen fra og gerne vil slå den til igen, foretager du blot ovenstående procedure igen.
Eneste forskel er at displayet nu viser “B-on” for at vise at selealarmen er aktiveret igen.