Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Nå som Toyota ikke selgen TTE boxen så lurer jeg på hva jeg bør kjøpe for min Toyota 120 med 166hk?
Noen som har erfaring med andre systemer en TTE box.
Noen som har erfaring med andre systemer en TTE box.
Senest rettet af jepp tor aug 18, 2011 11:11 pm, rettet i alt 1 gang.
-
- Ble med: lør okt 02, 2010 7:56 pm
- Lokasjon: Stavenes, Vaksdal
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Hei.
Har akkurat kjøpt til min 173 hk hos Hell Bil i trondheim..
Prøv der...
Ring 982 94 924..
betalte 14500,- inkl frakt...med rabatt..
Men du hendelse for en forskjell.... bilen ble en helt annen
drar mye bedre og et formidabelt moment...
løp og kjøp
Har akkurat kjøpt til min 173 hk hos Hell Bil i trondheim..
Prøv der...
Ring 982 94 924..
betalte 14500,- inkl frakt...med rabatt..
Men du hendelse for en forskjell.... bilen ble en helt annen
drar mye bedre og et formidabelt moment...
løp og kjøp
Mvh
Dag
2007 120 GX
Dag
2007 120 GX
Satte inn en DTK kjøpt i Norge (postordre). Lett montering og det ble merkbart mer sprut i bilen. Etter prøvekjøring under forskjellige belastninger fungerer automatkassa helt eksemplarisk. Myke og gode skift med og uten campingvogn. Kan anbefales med utgangspunkt i pris. Koster 2500 hjem i postkassa. Jeg trenger i hvertfall ikke mer "sprut" i bilen. Holder i massevis, og da står DTK på det fjerde trinnet av 9.
LC 120 2005 - savner 90n.
Henger meg på den,montert DTK boks for 4 uker siden.Drar godt og gearer meget pent.Absolutt verdt pengene. 

2009 LC 120 GX
2013 LC 150 VX
2013 LC 150 VX
Takker for interessant DTK info, bruker en DTK i en Renault Trafic, fungerer utmerket, men var i tvil om LC'en måtte ha noe 'dyrere & bedre' (ref > http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=41&t=18076 ). Da blir det test av DTK senere på sommeren.
Inspirerad av omtalet här på sidan plus att de framstår som en seriös aktör firade jag feriepengar med en box jag oxå. Shit, detta blir spännande
!
Hoppas verkligen att drivverket/ motorn tål detta. Inte för att jag griskör men det säger sig självt att det blir extra påfrestningar av mer effekt.
Tror ni man behöver hyppigare oljeskift? Typ var 10 000km eller så?

Hoppas verkligen att drivverket/ motorn tål detta. Inte för att jag griskör men det säger sig självt att det blir extra påfrestningar av mer effekt.
Tror ni man behöver hyppigare oljeskift? Typ var 10 000km eller så?
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Hei jonwib. Tror egentlig du bare skal kose deg og nyte pådraget du får med DTK. Hvis du ikke stiller innstillingene høyere enn den verdien de har når de blir levert (4) så er det ingen fare. Tut og kjør, skift olje når du vanligvis ville ha gjort. Selv om man har tuning ombord så blir ikke D4D belastet skummelt mye ved normal kjøring. Lykke til! 

Kose mig kommer jag garanterat att göra, det gör jag utan box också!
Men tack för beroligande inlägg.
Men tack för beroligande inlägg.
Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Hold oss oppdatert jonwib.
Jeg går selv å snuser på Chip til min, men er litt skeptisk på de andre tilbyderne på markedet.
Jeg går selv å snuser på Chip til min, men er litt skeptisk på de andre tilbyderne på markedet.
05 Land Cruiser 120 GX
Väldigt kort uppsummering:
Det var rätt enkelt att montera.
Jag köpte med fjärrkontroll för enkel on/off.
Det gav märkbart mer effekt när man behöver det, omkörningar etc.
Växellådan hänger med väldigt fint, bättre än tidigare.
Den drar lite längre på giren än tidigare vid hård acceleration( positivt tycker jag )
Förbruket enligt kördatorn har gått ner men jag ska kontrollera det på det mer tungvinda sättet vid nästa tankning.
Allt i allt så är jag riktigt nöjd, var meget skeptisk själv. Jag hoppas att jag är lika nöjd om 1 eller 2 år oxå
.
I dag ska jag ut på en monsterrunda med hängare så då får jag verkligen sett om det är skillnad i förbruket och prestandan.
Det var rätt enkelt att montera.
Jag köpte med fjärrkontroll för enkel on/off.
Det gav märkbart mer effekt när man behöver det, omkörningar etc.
Växellådan hänger med väldigt fint, bättre än tidigare.
Den drar lite längre på giren än tidigare vid hård acceleration( positivt tycker jag )
Förbruket enligt kördatorn har gått ner men jag ska kontrollera det på det mer tungvinda sättet vid nästa tankning.
Allt i allt så är jag riktigt nöjd, var meget skeptisk själv. Jag hoppas att jag är lika nöjd om 1 eller 2 år oxå

I dag ska jag ut på en monsterrunda med hängare så då får jag verkligen sett om det är skillnad i förbruket och prestandan.
Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Hei kjøpte akkurat en slik Chip fra Dtk til min Landcruiser 120 2005 mod.
Men kan ikke se at det er noe bedret effekt , har
prøvd å stille potensiomteret til 4 og 5 uten bedre resultat , lyser på grønn diode inne i boksen på baksiden det skal være riktig,forbruket på motoren har heller ikke blitt redusert !
Noen som har tips her hadde det vært flott
Send meg gjerne en sms så kan jeg ringe tilbake
Mvh.
Helge Fevang
92297823
Men kan ikke se at det er noe bedret effekt , har
prøvd å stille potensiomteret til 4 og 5 uten bedre resultat , lyser på grønn diode inne i boksen på baksiden det skal være riktig,forbruket på motoren har heller ikke blitt redusert !
Noen som har tips her hadde det vært flott
Send meg gjerne en sms så kan jeg ringe tilbake
Mvh.
Helge Fevang
92297823
Som nevnt i tidligere innlegg, har hatt en DTK i en Renault varebil i noen år, har oppført seg bra der, mer kraft & mindre forbruk.
DTK er nå på plass i LC'en, tok 30 sekunder å plugge i. Startet fint & no problem
Var noe nervøs på føsrte turen, vet aldri hva som kan skje når man har tuklet med elektronikk, men alt vel. Umiddelbar følelse av mer kraft & bedre aks, føltes vel omtrent som om bilen var blitt 500kg lettere. Giring helt fin. Skal komme tilbake med mer detaljer (forbruk mm) når jeg har kjørt en stund.
erling
DTK er nå på plass i LC'en, tok 30 sekunder å plugge i. Startet fint & no problem

Var noe nervøs på føsrte turen, vet aldri hva som kan skje når man har tuklet med elektronikk, men alt vel. Umiddelbar følelse av mer kraft & bedre aks, føltes vel omtrent som om bilen var blitt 500kg lettere. Giring helt fin. Skal komme tilbake med mer detaljer (forbruk mm) når jeg har kjørt en stund.
erling
-
- Ble med: søn jan 16, 2011 12:07 am
- Lokasjon: Kongsberg
Jeg har prøvd dtk, måtte ha pot på nesten max for økt effekt, men den virket den, ta en 0-100 test med pot på 0 og 8
for å se forskjell.
for å se forskjell.
...jau, måtte jo prøve det: bilen gikk som et helvete+++ ...en kort stund > argh!! de fleste varsel-lys tente i dash, motor mistet kraft, sluttet å gire og stoppet helt til slutt, midt i veien med mye trafikk bak. Gikk nok i protect\safety (eller hva det nå heter), ok igjen etter å ha slått av switchen og startet på ny, og kjørte forsiktig til et sted å parkere og få satt DTK'en til 4. Alt vel, nok krefter for meg med den innstillingen.Jeg har prøvd dtk, måtte ha pot på nesten max for økt effekt
De kara som selger DTK var påpasselige med å instruere at motoren skal stå og gå på tomgang i 10 minutter før man begynner kjøring, dette gjelder også hvis man skal stille DTK høyere eller lavere. Ellers vet jeg at det finnes eldre DTK som ikke fungerer på LC. Kjøp derfor ikke brukt, eller produsert for noen år tilbake.
Jeg har kjørt med DTE chip i mnd tid. Er fornøyd så langt
Merker forskjell 

Hei!
Vurderer en DTK selv og i den anledning lurer jeg på om dere er fortsatt fornøyd etter noen måneders bruk?
På forhånd takk
Vurderer en DTK selv og i den anledning lurer jeg på om dere er fortsatt fornøyd etter noen måneders bruk?
På forhånd takk
Japp. Men nu har man vant sig vid effekten och är sugen på mer
.
Jag vågar tryggt anbefalla denna boxen Fjelldal.

Jag vågar tryggt anbefalla denna boxen Fjelldal.
Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Fjelldal - har kjørt med den i et år ca. Fortsatt fornøyd.
hva ligger dere på pr.mil? langkjøring og blandet kjøring,er det noen som har målt? har en sånn boks som står på 2/økonomikjøring. ikke prøvd og stille den opp siden jeg synes bilen går bra som det er. jeg ligger på ca 0,8-o,9 ved langkjøring ca 100-110 i snitt.