Breddere.

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
gutenberg
Ble med: man mai 30, 2011 8:52 pm
Lokasjon: Trønderriket.

Breddere.

Innlegg av gutenberg »

Etter litt fram og tilbake har jeg funnet en side fra våre pølsespisende naboer som ser lovende ut.

Jeg har lenge vært på jakt etter breddere til min 70, men har ikke tatt meg råd til sett som koster mer enn bilen selv..

Siden er: http://www.nordkystens4x4.dk/shop/landc ... 234c1.html

Her ligger det plastbreddere (32mm) til 2500kr og flexyflares (45 og 76mm, pakkene inneholder 4X 140cm) til 1500 og 1700kr!

Til saken:

Jeg har 12,5 bredde på dekkene mine. Noen som vet hvor mye jeg trenger å bredde ut for å få det lovlig?

Sist men ikke minst: er Flexyflares noe å gå for? Tror ikke 32mm holder for meg..
Brukeravatar
gizzmo82
Ble med: fre nov 12, 2010 11:19 am
Lokasjon: Lofoten

Re: Breddere.

Innlegg av gizzmo82 »

flexyflares har en lei tendens til å "henge" litt rett over hjulene da det ikke er noe særlig med bøy der for å få stiva den av. ikke pent.
Jeg har mellomtypen breddere på 10" felg og 12.5 brede dekk. dette ser greit ut i lag, samtidig som dekka akkurat går innafor. se garagen til ronny123. der er samme bredder som jeg har.
ingen ting er umulig, det tar bare litt lengre tid
gutenberg
Ble med: man mai 30, 2011 8:52 pm
Lokasjon: Trønderriket.

Innlegg av gutenberg »

Hei gizzmo!

Takk for svar.

Disse medium bredderne, er det de sammen som de jeg linket til? Ser ut som en bredere variant enn 32mm..

Har samme dekk dim som deg, så om du vet hvor jeg kan skaffe slike tar jeg imot med takk!
Brukeravatar
gizzmo82
Ble med: fre nov 12, 2010 11:19 am
Lokasjon: Lofoten

Innlegg av gizzmo82 »

De er litt bredere ja. ca 10 cm.

https://shop.norskoffroadteknikk.no/ind ... 692e43dd90

Visst jeg ikke husker helt feil så skulle vel containercruiser eller j-hoel her på forumet selge et sett med slike. du kan jo høre med han om han enda har disse.
Dukker opp et og annet sett med breddere fra tid til annen her på forumet.
Kan og følge med på pirate4x4
ingen ting er umulig, det tar bare litt lengre tid
Svar

Tilbake til «Generelt 7x»