Mellomaksel

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
bjornbn
Ble med: man okt 18, 2010 9:51 pm
Lokasjon: Trøgstad

Mellomaksel

Innlegg av bjornbn »

Hallo.

Mulig jeg stiller et dumt spørsmål men mellomakslingen bak er todelt og skal kunne gli frem og tilbake? Den er ikke en fast del.
Fikk bryti/vippa den av for å bytte noe pakninger på bakakslingen, men er vrien å få på gittt.

Noen som har noe tips om hvordan jeg kan få løsna den på en lur måte? Ser for meg at noe fort kan knekke hvis jeg setter den rett opp og ned, og klinker til med hammer.
Brukeravatar
offroadguru Solli
Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
Lokasjon: Hauge i Dalane

Re: Mellomaksel

Innlegg av offroadguru Solli »

Første bud er å ikke fylle fett i før den er montert. Har du gjort det så er det problemet.
Hvis ikke så ta stålbørsten på splinene og smør med litt rustløser.
VIKTIG! Kryssene foran og bak på mellomaksling må stå likt ellers vibrerer det! Se fantastisk illustrasjon:
ill.jpg
ill.jpg (27.89 KiB) Vist 5894 ganger
bjornbn

Innlegg av bjornbn »

Takker.

Ja, meget bra illustrasjon. Apropo: Jeg kjenner det vibrerer i nedoverbakke på motorvei. Er det kryssene som bør byttes eller har det noe med balanseringen av selve akslingen ågjøre?

Skal huske på å fette etter jeg har satt den sammen igjen, men først må jeg få den ifra hverandre.

Kula i smørenippelen var ikke der så fettet kom like fort ut som inn,så det er vel et tegn på at det er en stund siden den har blitt smurt opp.

Har pussa og olja, men skal fortsette en stund til.

Hva er siste desperate løsning hvis ikke det fungerer med rustløser og børste?
Brukeravatar
offroadguru Solli
Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
Lokasjon: Hauge i Dalane

Innlegg av offroadguru Solli »

bjornbn skrev:Takker.

Ja, meget bra illustrasjon. Apropo: Jeg kjenner det vibrerer i nedoverbakke på motorvei. Er det kryssene som bør byttes eller har det noe med balanseringen av selve akslingen ågjøre?

Skal huske på å fette etter jeg har satt den sammen igjen, men først må jeg få den ifra hverandre.

Kula i smørenippelen var ikke der så fettet kom like fort ut som inn,så det er vel et tegn på at det er en stund siden den har blitt smurt opp.

Har pussa og olja, men skal fortsette en stund til.

Hva er siste desperate løsning hvis ikke det fungerer med rustløser og børste?
Vold. Fram med hammer, det funker alltid.
Sett den opp mot veggen og spray rustløser ned i splinedelen noen ganger og la det stå over natten.
bjornbn

Innlegg av bjornbn »

Hvordan får jeg mellomakslingen ifra hverandre?
Den skal kunne dras helt ut uten hindring?

Får ikke bevegd den for hånd. Jeg fikk pressa den fram med fett-presse, det gikk et stykke, men nå kommet fettet ut gjennom flensen,og jeg har mistet trykket.

Det er ingenting som skal skrus eller løsnes for å få den fra hverandre, skal kunne dras rett ut?

Jeg skal ha den ifra hverandre for å få ut alt fett,og forhåpentligsvis få den til å gli litt lettere.
Svar

Tilbake til «Drivverk 6x»