Hallo
Ser at dieselmåleren min stiger til topps og synker til bunns i javnt tempo, og hvis den ikke gjør det så ligger den helt på bunn.
Noen som har noen tips om hvor problemet ligger?
variabel dieselmåler
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: variabel dieselmåler
min ligger på topp, går ned til tom når den har ca halv tank. Virker som det er flotøren i min tank som tuller.
Hos deg er det kanskje instrumentet?
Fått sjekket ut noe mere?
Hos deg er det kanskje instrumentet?
Fått sjekket ut noe mere?
Solgt HJ60 -82
Mondeo individual 2, 0 TDCI -12
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19024
Ole-Magne
Mondeo individual 2, 0 TDCI -12
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19024
Ole-Magne
Re: variabel dieselmåler
bjornbn skrev:Hallo
Ser at dieselmåleren min stiger til topps og synker til bunns i javnt tempo, og hvis den ikke gjør det så ligger den helt på bunn.
Noen som har noen tips om hvor problemet ligger?
Ja den synker jevnt mens du kjører.. når den ligger helt på bunnen da må du fylle mer diesel.

Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Re: variabel dieselmåler
Tankmåleren er nok, nest etter oljetrykksmåleren, det mest upålitelige instrumentet i en seksti. Hos meg går nåla aldri helt til topps, og når den ligger på "E" er det 30 liter igjen (1/3 tank).
En ting som er enkelt å sjekke er kontakten mellom flottøren og instrumentet, denne ligger opppå tanken og er svært utsatt for salt og slikt. Du kommer til den gjennom luka i gulvet i varerommet.
En ting som er enkelt å sjekke er kontakten mellom flottøren og instrumentet, denne ligger opppå tanken og er svært utsatt for salt og slikt. Du kommer til den gjennom luka i gulvet i varerommet.
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)
LA2ZTA
"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)
LA2ZTA
"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
Re: variabel dieselmåler
Ang tankmåler:
Min erfaring er at det dannes kontakt mellom viklingene på tankmåler i tank.
Selve armen som glir opp og ned over viklingene sliter seg spor og da blir det "kortslutning" mellom disse.
I tillegg er det vel trøbbel med motstandene bak på speedometer......
Har aldri hatt en LC som har vist riktig nivå!
Tipper jeg også hadde kjørt på km og telt liter på en ny LC og!......
Min erfaring er at det dannes kontakt mellom viklingene på tankmåler i tank.
Selve armen som glir opp og ned over viklingene sliter seg spor og da blir det "kortslutning" mellom disse.
I tillegg er det vel trøbbel med motstandene bak på speedometer......
Har aldri hatt en LC som har vist riktig nivå!

Tipper jeg også hadde kjørt på km og telt liter på en ny LC og!......

Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
- Johnny Fredriksen
- Innlegg: 615
- Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm
Re: variabel dieselmåler
Jeg har gitt opp tankmåler'n for lenge siden. Nuller trippteller'n og fyller full tank når jeg har kjørt 50 mil. Aldri kjørt tom etter det 
