er land cruiser overpriset iforhold til patrol?????
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
er land cruiser overpriset iforhold til patrol?????
Hei. Kan noen si meg hvorfor LC ligger så høyt i pris iforhold til patrol?
Jeg har hatt både lc og patrol selv, begge er jo gode biler.
Men når jeg ser etter bil må jeg også vurdere hva man får for penga.
Noen som kan si meg hvorfor det skiller så mye?
noen eks:
LC:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37113215
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37251972
patrol:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38804285
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38419525
Jeg har hatt både lc og patrol selv, begge er jo gode biler.
Men når jeg ser etter bil må jeg også vurdere hva man får for penga.
Noen som kan si meg hvorfor det skiller så mye?
noen eks:
LC:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37113215
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37251972
patrol:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38804285
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38419525
Re: er land cruiser overpriset iforhold til patrol?????
Patrol er vel ikke noe dårligere (tror jeg).
Men LC har vel ett "bedre" rykte og etterspørselen er større.
Ergo blir prisen høyere.
Det var vel ett diplomatisk svar
Men LC har vel ett "bedre" rykte og etterspørselen er større.
Ergo blir prisen høyere.
Det var vel ett diplomatisk svar

Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
Toyota lever nokk på rykte og etterspørsel
vet ikkje kordan automaten på nissan er?den er vertfall bra på lcen.synes lcen ser lit bedre ud.komfår vet eg ikkje?setene i lcen er bra,og du får grei plass i baksete.
Har ldri sjekket det eg,men ligger ikkje toyota høgere i ny pirs og el patrol og pajero?
Du bør jo bare prøve en bil av hver type,og se hva som passer deg best.ingen av bilene er feilfri heller.
vet ikkje kordan automaten på nissan er?den er vertfall bra på lcen.synes lcen ser lit bedre ud.komfår vet eg ikkje?setene i lcen er bra,og du får grei plass i baksete.
Har ldri sjekket det eg,men ligger ikkje toyota høgere i ny pirs og el patrol og pajero?
Du bør jo bare prøve en bil av hver type,og se hva som passer deg best.ingen av bilene er feilfri heller.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Hadde ikke jeg vært sånn Toyota idiot, så hadde jeg garantert kjøpt meg en sånn Patrol.
Har alltid likt den.
Men en kamerat av meg kjøpte seg Patrol og angrer veldig, og han har god peiling gjennom sitt yrke som landbrukmekaniker og han mener at Toyota har gjennomgående bedre kvalitet både i motor og drivverk.
Men jeg var ikke klar over at prisforskjellen var så stor.
Det virker helt latterlig spør du meg.
Har alltid likt den.
Men en kamerat av meg kjøpte seg Patrol og angrer veldig, og han har god peiling gjennom sitt yrke som landbrukmekaniker og han mener at Toyota har gjennomgående bedre kvalitet både i motor og drivverk.
Men jeg var ikke klar over at prisforskjellen var så stor.
Det virker helt latterlig spør du meg.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
-
- Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
- Lokasjon: Åsenfjord
Hva som er riktig pris er ikke godt å si, begge er dyre nok.
Men, skygg unna Patrol med 3.0l motoren.
Den kalles Granat-motoren fordi den plutselig eksploderer.
Hjalp en kjenning med 2001 mod med å finne tak i brukt motor med dokumenetert lav. km og få den skiftet etter havari.
Da var han fornøyd med bilen sin igjen og spurte meg om han burde selge bilen før det skjedde noe mer.
Desverre svarte jeg: Nei, ikke nødvendigvis, da han tross alt likte bilen sin, og ny motor kun hadde 70.000 km på telleren.
Etter en tid revnet Flexplata/startkransen og skadet Converteren. Vi hadde da heldigvis den gamle flexplata, men ingen converter.
Så nå før jul, fikk jeg ny telefon om berging og nytt motorhavari.
Hadde da i utganspunktet fått nok av bilen, og hadde hørt den ene skrekkhistorien etter den andre om disse motorene.
Hadde mest lyst til å sette inn shortblokk med garanti, men de ga ikke garanti på disse motorene, grunnet deres tvilsomme rykte.
Problemene består av stempelnedsmelting, med utganspunkt i innsprøytinspunktet for dysene samt registerhavari.
Da ble det til å kjøpe deler fra utlandet, og overhale dyser for å få i hop en ok motor selv.
Men de er tungskrudde,og ting tar tid, så jeg har nå lånt bort min LC 80 i snart en måned, og gleder meg til å få denne tilbake.
Lyspunktet er at det snart kommer en patrol til salgs, og så skal han kjøpe LC.
Men, skygg unna Patrol med 3.0l motoren.
Den kalles Granat-motoren fordi den plutselig eksploderer.
Hjalp en kjenning med 2001 mod med å finne tak i brukt motor med dokumenetert lav. km og få den skiftet etter havari.
Da var han fornøyd med bilen sin igjen og spurte meg om han burde selge bilen før det skjedde noe mer.
Desverre svarte jeg: Nei, ikke nødvendigvis, da han tross alt likte bilen sin, og ny motor kun hadde 70.000 km på telleren.
Etter en tid revnet Flexplata/startkransen og skadet Converteren. Vi hadde da heldigvis den gamle flexplata, men ingen converter.
Så nå før jul, fikk jeg ny telefon om berging og nytt motorhavari.
Hadde da i utganspunktet fått nok av bilen, og hadde hørt den ene skrekkhistorien etter den andre om disse motorene.
Hadde mest lyst til å sette inn shortblokk med garanti, men de ga ikke garanti på disse motorene, grunnet deres tvilsomme rykte.
Problemene består av stempelnedsmelting, med utganspunkt i innsprøytinspunktet for dysene samt registerhavari.
Da ble det til å kjøpe deler fra utlandet, og overhale dyser for å få i hop en ok motor selv.
Men de er tungskrudde,og ting tar tid, så jeg har nå lånt bort min LC 80 i snart en måned, og gleder meg til å få denne tilbake.
Lyspunktet er at det snart kommer en patrol til salgs, og så skal han kjøpe LC.

Synes patrolen ligner litt på 80 og den er jo et smykke, lurer litt på familiebil selv. Har hørt at nissan har en bra 4,2l motor, men de er ikke vanlige. Stor prisforskjell. Har en bekjent som hadde 2,8l, Han kjører nå 120. Se litt på 100 du det gjør jeg...
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
- knut eivind
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik
Jeg mener at og sammenligne disse to bilene er helt uvirkelig, den ene er en terrengbil, og den andre er jo tross alt en SUV, nå sier jeg sånnsett ikke at 120 er dårlig av den grunn, men for min del faller den helt utenom, hvis jeg ikke skulle hatt 80 så hadde det blitt patrol, men da siste årgangen med 2'8 motoren eller den 4'2 motoren som da er vanskelig og få tak i, og hvis jeg skulle hatt SUV hadde jeg heller kjøpt meg en Pajero. Dette er mine meninger sånnsett og jeg mener svaret på det opprinnelige spørsmålet er; JA
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Den eneste innlysende grunnen til at LC ligger høgere i pris er vel at det er en myyye bedre bil på alle områder
patrol har alltid vært og er fortsatt en real "møkkabil" på godt norsk , alt går jo i stykker på de ved normal bruk..........

Bård - Tlf.97618988
Trur faktisk,vist eg sku hat familie bil av denne typen bil.ville eg valgt en lc hdj 100 4,2 med automat eller en pajero med 3,2 og automat.og verken lc 120 eller hdj 80.Har selv kjørt lc 120 i 3,5 år og bilen holder seg i pris,grunnet toyota sit rykte og etterspørsel.det er ikkje mindre feil på toyota eller andre merker.derimot kan eg skryta av servicen hos toyota for min del kontra Mitsubishi som eg har hat 3 stk pajeroer av.
Har kompiser som har rast motor i pajeoro patrol og lc i di modellene det snakkes om,så ingen av bilene er feilfrie så enkelt er det.men hvilken som er best er nokk umulig og sei,du kan få en mandagsbil og du kan få en som går og går uansett hva du velger...
Har kompiser som har rast motor i pajeoro patrol og lc i di modellene det snakkes om,så ingen av bilene er feilfrie så enkelt er det.men hvilken som er best er nokk umulig og sei,du kan få en mandagsbil og du kan få en som går og går uansett hva du velger...
-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Det er det jeg har fryktet, jeg kjører bare en suv og ingen ordentlig LC. Men 120en har jo ramme da, den glemte de på Pajeroen...knut eivind skrev:Jeg mener at og sammenligne disse to bilene er helt uvirkelig, den ene er en terrengbil, og den andre er jo tross alt en SUV, nå sier jeg sånnsett ikke at 120 er dårlig av den grunn, men for min del faller den helt utenom, hvis jeg ikke skulle hatt 80 så hadde det blitt patrol, men da siste årgangen med 2'8 motoren eller den 4'2 motoren som da er vanskelig og få tak i, og hvis jeg skulle hatt SUV hadde jeg heller kjøpt meg en Pajero. Dette er mine meninger sånnsett og jeg mener svaret på det opprinnelige spørsmålet er; JA
Far min har 2009 mod Pajero,og den er ikkje noe bedre og kjøre en lc 120,men heller ikkje noe dårligere.oersonlig liker eg ikkje løsningen inne i pajeroen.ellers er det en kjempe bil,med bra henger vekt og kraftig motor.tru nokk den bruker lit mer en lc 120 og den girer på en anleis måte som eg ikkje helt får til og passe min kjøre stil.
-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Jeg tror nok det at vi som er her er nok litt hjernevasket.......
Vet om et medlem som har tatovert Toyota på kroppen......, say no more!!!

Vet om et medlem som har tatovert Toyota på kroppen......, say no more!!!
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Personlig mener eg at Toyota generelt ligg litt vel høgt i pris i forhold til andre merker. Men årsaken er sikkert det som mange her nevner, etterspørsel og rykte. Eg tviler på Toyota er så mykje bedre enn noko anna merke, men det er jo slik at liker man Toyota, Nissan, eller ka det måtte være, så er man villig til å betale for dette.
Trur nok Patrol er vel så god bil, men komfort kan vel sikkert diskuteres. Skjølv har eg vurdert Patrol, også ombygd Fjalla..... en av grunnene til dette er også pris.
Skal man ha seg bil, prøv den først! Verksted og utgifter kommer nok uansett merke:)
Trur nok Patrol er vel så god bil, men komfort kan vel sikkert diskuteres. Skjølv har eg vurdert Patrol, også ombygd Fjalla..... en av grunnene til dette er også pris.
Skal man ha seg bil, prøv den først! Verksted og utgifter kommer nok uansett merke:)
Containercruiser skrev:Personlig mener eg at Toyota generelt ligg litt vel høgt i pris i forhold til andre merker. Men årsaken er sikkert det som mange her nevner, etterspørsel og rykte. Eg tviler på Toyota er så mykje bedre enn noko anna merke, men det er jo slik at liker man Toyota, Nissan, eller ka det måtte være, så er man villig til å betale for dette.
Denne her var jo litt snasen, fet bil! :
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39998548
Men ser du hva det koster å få inn seter slik at bilen blir brukbar så ser du at prisen faktisk blir minst like høy som hva Arctic 120 ene går for med tilsvarende km og årsmodell.
03 LC 120 GX
Jeg tror det har sammenheng med Toyota sitt gode gamle rykte, og at kvaliteten generelt er et hakk høyere på Toyota. Det er generelt litt mindre sannsynlighet for kostbare motor/girhavarier og rustsveisereparasjoner på LC enn Patrol. Jeg har nylig vært gjennom en lang kjøpsprosess og har hatt ca. 30 biler siste 12 år, deriblant både HJ60, LJ73, men også patroler (kun 3,3 TD'er, 2,8 har jeg ikke tatt sjangsen på), gelandevogner og en haug amerikanske.
Nå har jeg vært på jakt etter en varebilregistrert firehjulstrekker som jeg skal ha i firmaet mitt. Jeg kjører over 100 mil i uka og har ikke tid til motortrøbbel, men etter å ha sett på flere landcruisere, patroler og en haug andre, og ikke minst tatt hensyn til pris (max 150") slo jeg de helt fra meg. LandCruiserne har holdt seg urolig godt i pris og i min prisklasse var det kun mulig å oppdrive en grei 13 år gammel LC 90. Patrolene har vært litt rimligere, men ser en hvor mange havarerte 2,8-litere og ikke minst 3-litere som selges, eller som har byttet topp osv. og i tillegg har gjennomrustede kanaler allerede når de har passert 10 år så frister det ikke mye... Jeg er skuffet over at det ikke har blitt noe bedring hva angår rust på både LandCruiser og Patrol. De ruster som bare juling enda, akkurat som 80-talls cruisere, spesielt når de passerer 10-15 år finnes nok av eksempler på totalt opprustede kanaler og gjerne en ramme som også trenger litt sveising her og der (LC har klart seg langt bedre enn Patrol som fortsatt er værstingen, men fortsatt langt bak de fleste, også amerikanerne)...
Jeg tror de potensielt vanvittige høye reparasjonskostnadene ved de tvilsomme 2,8 og 3-literne til Patrol er noe av det som gjør at folk styrer unna. 4,2 er fint, men vanskelig/kostbart å oppdrive. JEg er også usikker på hvor mange av de som er ombygd som er godkjent med den store motoren.Jeg liker oppsettet med solide stive akslinger, forholdsvis store hjulhus (tror det er plass til min 33" på standard patrol) utkplingsbar stab-stag og førermiljø mye bedre i patrol enn i LC og pajero, men har dessverre lest om altfor mange kostbare havarier på disse bilene. Dessuten mister jeg helt lyst på disse bilene når jeg ser hvor mange rustskadede 10-12 år gamle patroler som er til salgs. Et annet moment er at deleprisene på Nissan er helt ekstreme! MYE værre enn med Toyota.
Nå har jeg vært på jakt etter en varebilregistrert firehjulstrekker som jeg skal ha i firmaet mitt. Jeg kjører over 100 mil i uka og har ikke tid til motortrøbbel, men etter å ha sett på flere landcruisere, patroler og en haug andre, og ikke minst tatt hensyn til pris (max 150") slo jeg de helt fra meg. LandCruiserne har holdt seg urolig godt i pris og i min prisklasse var det kun mulig å oppdrive en grei 13 år gammel LC 90. Patrolene har vært litt rimligere, men ser en hvor mange havarerte 2,8-litere og ikke minst 3-litere som selges, eller som har byttet topp osv. og i tillegg har gjennomrustede kanaler allerede når de har passert 10 år så frister det ikke mye... Jeg er skuffet over at det ikke har blitt noe bedring hva angår rust på både LandCruiser og Patrol. De ruster som bare juling enda, akkurat som 80-talls cruisere, spesielt når de passerer 10-15 år finnes nok av eksempler på totalt opprustede kanaler og gjerne en ramme som også trenger litt sveising her og der (LC har klart seg langt bedre enn Patrol som fortsatt er værstingen, men fortsatt langt bak de fleste, også amerikanerne)...
Jeg tror de potensielt vanvittige høye reparasjonskostnadene ved de tvilsomme 2,8 og 3-literne til Patrol er noe av det som gjør at folk styrer unna. 4,2 er fint, men vanskelig/kostbart å oppdrive. JEg er også usikker på hvor mange av de som er ombygd som er godkjent med den store motoren.Jeg liker oppsettet med solide stive akslinger, forholdsvis store hjulhus (tror det er plass til min 33" på standard patrol) utkplingsbar stab-stag og førermiljø mye bedre i patrol enn i LC og pajero, men har dessverre lest om altfor mange kostbare havarier på disse bilene. Dessuten mister jeg helt lyst på disse bilene når jeg ser hvor mange rustskadede 10-12 år gamle patroler som er til salgs. Et annet moment er at deleprisene på Nissan er helt ekstreme! MYE værre enn med Toyota.