Lysrørarmatur
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Lysrørarmatur
Noen som har brukt dette, eller kjenner noen som har brukt dette?
Bra eller bare dritten?
http://biltema.no/no/Bygg/Belysning-og- ... P65-44779/
Bra eller bare dritten?
http://biltema.no/no/Bygg/Belysning-og- ... P65-44779/
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Re: Lysrørarmatur
Desse er sikkert heilt greie,eg lurte på desse sjølv i garasjen min,men elektrikkeren ville ikkje montere dei,han hadde ikkje tru på dei(skulle selge sjølv selfølgeleg)
-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Kjenner ikkje til akkurat desse, men på generellt grunnlag, kjøp skikkelige lamper. Eg regner med du skal ha dei i den nye garasjen din? Derfor eg anbefaler å kjøpe Thorn, Glamox, el .lign. Trur plasten på dei holder lenger...
Er skjølv elektromann (vil ikkje kalle meg elektriker:p) og monterer skjølv KUN annerkjente merker. Koster litt meir, men i lengda tur eg man ikkje taper på det.. Mulig elektroimportøren.no har greise priser? (kan handle direkte hos dei som privatmann)
Er skjølv elektromann (vil ikkje kalle meg elektriker:p) og monterer skjølv KUN annerkjente merker. Koster litt meir, men i lengda tur eg man ikkje taper på det.. Mulig elektroimportøren.no har greise priser? (kan handle direkte hos dei som privatmann)
Disse lampene er T5 lamper uten tenner og moderne i så måte.
Jula har også liknende lamper, men mye høyere pris. Skal ta meg en tur til begge steder og vurdere. Har ganske bra rabatt hos Oninen, men de er jo svindyre i forhold til både Jula og spesielt Biltema.
Jula har også liknende lamper, men mye høyere pris. Skal ta meg en tur til begge steder og vurdere. Har ganske bra rabatt hos Oninen, men de er jo svindyre i forhold til både Jula og spesielt Biltema.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Kjøpte inn noen sånne (28 watt-utgaven) og monterte i garasjen. Helt greie, ikke noen problemer. Kan henges fast i taket, eller henges fra kjede.
En arbeidskollega kjøpte noe tilsvarende fra Jula, og var slettes ikke fornøyd, han sa plastikken sprakk omtrent straks han skulle montere deDag Einar skrev:Disse lampene er T5 lamper uten tenner og moderne i så måte.
Hade biltemalysrör i mitt gamla garage och där stod ljuset på mycket och ofta utan problem så jag hade inte haft betänkligheter mot att handla dem. Faktum är att jag ska ha samma lampor i nya garaget bara jag klarar av att ta mig tid till montering.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
toren skrev:Desse er sikkert heilt greie,eg lurte på desse sjølv i garasjen min,men elektrikkeren ville ikkje montere dei,han hadde ikkje tru på dei(skulle selge sjølv selfølgeleg)
Det samme hadde nok du sagt om du hadde vært fagmann.
Hvem tror du folk ringer å klager til, når jula/biltema-varen som er montert slutter å fungere?
Sikkert greit. Kjøpte noe lignende fra C.O. - virker fint, men plastklipsa til dekselet er litt sprøe, knekker etter noen åpninger, eller fall....
Malmbergs har også endel billige løsninger, også med ferdig kabel og plugg inn og ut. Plugg en inn i den andre - det blir aldri for mye lys ?
Malmbergs har også endel billige løsninger, også med ferdig kabel og plugg inn og ut. Plugg en inn i den andre - det blir aldri for mye lys ?
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
En ting er i vært fall sikkert. Du få aldri nok lys! Aldri!
Min mening er å kjøre på og kjøpe inn en hel haug bilrema eller CO eller what ever.
Ryker et par så kjøper du nye.
Kjøp fler! Da driter du i om en ryker en gang i blandt!
Min mening er å kjøre på og kjøpe inn en hel haug bilrema eller CO eller what ever.
Ryker et par så kjøper du nye.
Kjøp fler! Da driter du i om en ryker en gang i blandt!

Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
-
Litt Of-topic i forhold til tema, men gjelder no forsovidt garasjebelysnong:)
dracan har et godt poeng, heilt klart, men koffor kjøpe nye heile tida når gode lamper er tilnerma evigvarende? Nok om det.
Eg ser det er mange som bygger seg garasjer. Hadde det ikkje vore en ide å ha hatt belysning innfelt i gulvet også? Skjølvsagt ikkje heile gulvet, men en typisk plass man plasserer kjøretøyet for å skru? Dette skal eg skjølv prøve engang eg får anledning:) Av og til er det kjekt med lys under også.
Uansett kva lamper du velger Dag Einar, så blir du sikkert fornøgd! Skjølv hadde eg ikkje vurdert Biltema og lignande leverandører i det heile. Det 4-5 skikkelige lamper koster er vel berre en bitte liten del i den totale garasjekostnaden? Uansett er jo dette ting som kan byttes i etterkant. Men vær litt kritisk til valg av fargen på lysrøra! "varm"farge, "kald" farge osv. Alt etter bruksområdet og egne ønsker...
dracan har et godt poeng, heilt klart, men koffor kjøpe nye heile tida når gode lamper er tilnerma evigvarende? Nok om det.
Eg ser det er mange som bygger seg garasjer. Hadde det ikkje vore en ide å ha hatt belysning innfelt i gulvet også? Skjølvsagt ikkje heile gulvet, men en typisk plass man plasserer kjøretøyet for å skru? Dette skal eg skjølv prøve engang eg får anledning:) Av og til er det kjekt med lys under også.
Uansett kva lamper du velger Dag Einar, så blir du sikkert fornøgd! Skjølv hadde eg ikkje vurdert Biltema og lignande leverandører i det heile. Det 4-5 skikkelige lamper koster er vel berre en bitte liten del i den totale garasjekostnaden? Uansett er jo dette ting som kan byttes i etterkant. Men vær litt kritisk til valg av fargen på lysrøra! "varm"farge, "kald" farge osv. Alt etter bruksområdet og egne ønsker...

Senest rettet af Containercruiser ons jan 09, 2013 11:18 pm, rettet i alt 1 gang.
Bare for at det skal være helt klart, så er det store forskjeller på armaturer. Jeg har ikke oversikt over alle, men selger selv mye Glamox og SG da de holder høy kvalitet, tror sikkert at noen billigarmaturer kan funke bra, men jeg har sett mye søppel. Farge på røra i en garasje: tror jeg ville valgt 830.
Sg, Glamox armaturer og Phillips/osram rør.
Jørgen
Sg, Glamox armaturer og Phillips/osram rør.
Jørgen
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Handla alt eg trengde hos Jula. Elektrikarar er lite begeistra over biltema produkt, d sa samtlige elektrikarar då eg tok ringerunda ang pris på arbeidet.
http://www.jula.no/d-merket-lysrorarmat ... p65-424058
Har 4 av desse og 1 på loftet. Nede i garasja er desse skrudd fast i vegg. Kansje plastikken er dårlegare enn andre armaturar, men dei får være der til dei ramlar ned då
D lyser hvertfall godt nok for min del.
Hvis du er jula klubb medlem, so kan d være greitt å følge med på tilbuda deres. Du får og tilsendt rabattkupongar som kan gje 100,- avslag per kupong
http://www.jula.no/d-merket-lysrorarmat ... p65-424058
Har 4 av desse og 1 på loftet. Nede i garasja er desse skrudd fast i vegg. Kansje plastikken er dårlegare enn andre armaturar, men dei får være der til dei ramlar ned då

Hvis du er jula klubb medlem, so kan d være greitt å følge med på tilbuda deres. Du får og tilsendt rabattkupongar som kan gje 100,- avslag per kupong

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:

Nå driver jeg eget firma i faget, men er det så gøy å bytte armaturene etter noen år da? Jeg er jo avhengi av at greiene funker for at kundene skal være fornøgd. Tror det blir litt irriterende for de fleste om armaturene ikke funker eller sprekker i plast etter noen år, men bevares prøv for all del.
- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Å handle kvqlitet kontra billeg under eitt garasjeprosjekt er som ei pølse i slaktetida, men då min garasje var ferdig, so var kontoen der pengane til garasje stod i skrapa, so eg gjekk for den rimelege måten.jørgen skrev:Nå driver jeg eget firma i faget, men er det så gøy å bytte armaturene etter noen år da? Jeg er jo avhengi av at greiene funker for at kundene skal være fornøgd. Tror det blir litt irriterende for de fleste om armaturene ikke funker eller sprekker i plast etter noen år, men bevares prøv for all del.
For mitt vedkommande va d greitt å hndle alt på samme plass. Handla kontakte, brytarar, koblingsboksar og armaturane der. Jula har jo elko, og ein koblingsboks hos jula er mykje billegare enn hos elektrikaren.
Elektrikaren som var med meg då eg kobla var overhode ikkje negativ til dei armaturane. Om dei dett ned so ska eg handle nye hos deg jørgen, sjøl om eg ha mine tvil

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:

Min garasje:

Jeg er klar, bare å ringe... Neida, jeg håper at du har fått det billig å bra. Jeg har bare erfart at mye billig er søppel.
Vært hos en kunde flere ganger som har montert disse armaturene i garasjen sin. Byttet rør og holder flere ganger. og nesten hver gang blir det sprekk en eller annen plass i plasten.
Så forrige gang me var der så sa han att me skulle bytte alle lampene neste gang det vart noe feil. det tok ikke lange tiden før det vart montert defa lamper med 2x58w med 950 rør. Da blei det lyst.
vil anbefale 950 istede for 827 og 830. mye bedre lys i garasje.
Så forrige gang me var der så sa han att me skulle bytte alle lampene neste gang det vart noe feil. det tok ikke lange tiden før det vart montert defa lamper med 2x58w med 950 rør. Da blei det lyst.

lc 90 vx 1997 arctic truck
lc 150 2016
lc 150 2016
Ja da har vi konkret eksempel med disse armaturene.
Som sagt jeg selger bla. glamox og SG og skriver regning med gaffel.
Bare å bestille jeg skaffer.
Jørgen
Jørgen
Jag kan hjälpa dig med marknadsföringsbiten Jörgen, mot ett gäng med monterade lysrörSom sagt jeg selger bla. glamox og SG og skriver regning med gaffel.

Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
-
Kom med et priseksempel på 1 stk 2x36w Glamox armatur IP54 da? (nyskjerrig på kva pris du kan levere til kontra ka eg skjølv klarer frå leverandør)jørgen skrev:Ja da har vi konkret eksempel med disse armaturene.
Jørgen
Nei nei. Jeg selger bare til Higvayen lenger oppe på linken. Jeg driver bare i det små så du får sikkert bedre priser en meg.