Starter ikke...

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
wunderbaum
Ble med: tor aug 15, 2013 9:23 pm
Lokasjon: Harstad

Starter ikke...

Innlegg av wunderbaum »

Kjøpte ny dynamo som jeg skulle bytte. Demonterte den gamle og det ble litt gnisting (glømte å skru av batteripolene) når minus på dynamoen gikk kaross.
Byttet å alt så bra ut. :D Men når jeg skulle prøve så var det helt mørkt i dash :shock: :? Skjedde ingenting når jeg vridde på nøkkel. Eneste er at vis jeg skrur på hovedlys, så blir det lys. Men kun kjørelys. Blir ikke lys på bare parklys på brytern.v :? Får ikke slått dem av, bare vis jeg vrir nøkkel til Off posisjon. Skjekket alle sikringer under ratte på venstre side. :?

Takker for all tilbakemelding :D
whitedevil
Ble med: tor aug 09, 2012 8:48 pm
Lokasjon: Skodje, Møre og Romsdal

Re: Starter ikke...

Innlegg av whitedevil »

Regner med at desse som dei fleste andre også har ei sikringsboks i motorrom. Bla ei hovudsikring der tippar eg.
2018 Toyota Hilux SR D-Cab
Brukeravatar
JanK 55
Ble med: lør aug 21, 2004 3:13 am
Lokasjon: Fetsund

Innlegg av JanK 55 »

whitedevil skrev:Regner med at desse som dei fleste andre også har ei sikringsboks i motorrom. Bla ei hovudsikring der tippar eg.
Ikke sikringboks, men 3 ledninger som går fra +koblingen på batteriet til den grønne koblingen, en går vel forbi. De ledningene er er sikringer.
Ikke så bra bilde , men eneste jeg hadde.
Bilde
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"

// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
wunderbaum

Innlegg av wunderbaum »

JanK 55 skrev:
whitedevil skrev:Regner med at desse som dei fleste andre også har ei sikringsboks i motorrom. Bla ei hovudsikring der tippar eg.
Ikke sikringboks, men 3 ledninger som går fra +koblingen på batteriet til den grønne koblingen, en går vel forbi. De ledningene er er sikringer.
Ikke så bra bilde , men eneste jeg hadde.
Bilde
Rørte på dem å det ble hissing inni bilen. Åpnet boksen å sprutet elektro rens. Da ble lyden borte men ble likevel ikke liv.. Er det sikring inni den grønne boksen eller selvle ledningene som må byttes?
Brukeravatar
JanK 55
Ble med: lør aug 21, 2004 3:13 am
Lokasjon: Fetsund

Innlegg av JanK 55 »

Er ledningene som smelter av. Er og få kjøpt nytt. Det skjedde på min da den over-ladet på grunn av laderele. Lagde en ny ledning med sikringholder over 40 A

Står litt om det her http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=5& ... =sikringer
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"

// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
wunderbaum

Innlegg av wunderbaum »

Takker alle. Var avbrent den gule ledningen fra boksen og inn på batteri :) Gjort en hurtigkobling midlertidig til jeg skal gjøre det ordentlig :D
Svar

Tilbake til «Motor 7x»