Eg vurderer å ta ein tur får sjå på den, men det er jo ei dagsreise for oss som bur sentralt.
EInese han nevnte som var feil var at ACH hadde sluttet nylig å fungere, det var litt før skiftet eit par sensorer, og verkstedet tippet det var dårlig kontakt i noen koblinger eller ledningsbrudd.
Kjenner ikke til denne bilen. Men den ser jo bra ut til å være en 99 med over 400'. Når det er tatt ut mer krefter er det jo også mer slitasje på motor og drivverk. Er det skiftet noe i drivverk og oppheng? - Det må jo være slitt etter alle kilometerene. Sete og ratt er også gjerne utslitt etter 400'. Prisen er bra da, hvis du har litt ekstra til utbedringer.
AHC er jeg ikke så redd for. Spesielt hvis du vil bytte til konvensjonell fjæring. Det er bare å rive ut litt ahc-deler og bytte fjærer og dempere, så er det fikset. Slikt må jo skiftes uansett etter x antall kilometer. Hvis du vil fikse AHC'en kan det bli dyrere, avhengig av hva som er skiftet før, og hva som er problemet nå. Det beste er da å sette seg inn i systemet og gjøre det selv, eller finne noen med erfaring med ahc (noe som ikke er lett på bilverkstedene) og spandere nok timer til feilsøking.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Eg skal ha den til å dra henger med samt litt på fotballkamper når 3 seteren min blir for liten, så mange km. går den nok ikkje i året maks 10000.
Er heller ikkje redd for å skru litt, har aldri ha ein bil på service og gjer det meste sjølv, så eg er ikkje redd for 400 000 km på telleren. Den forrige eg hadde var gått nesten 400 000, skudde litt men ikkje mykje. Skifta kun småting.
Likte at denne hadde større eksos og IC, bedre å dra henger med enn kun chip. pga. lågare eksos temp.
Men er oljekjøleren stor nok til ein 3 tonns henger over ein fjellovergang med full sluring?
Tviler på det, derfor vurderer eg både større oljekjøler og converter lock up bryter om eg kjøper denne.
Hei sett denne på øya, er en tidligere mekaniker som har den, jobber/jobbet som brukt bil selger, å man veit åssen dem ofte er. Bil Konsult som selger jobber/jobbet solgte mye LC100 å har å solgt noen 90 senere tid, men 100 bilene var greia dems å de kjørte det selv å.. Ikke hørt noe galt om firmaet. Denne har jeg vel sett dra litt på bil henger.
Ville tro den er grei stand siden di har fått litt erfaring med di bilene men bør nok sees godt over da bruktbil selgere ofte skryter mer enn informerer om evt "defekter"
Ksi100, din kan eg gjenrne kjøpe da eg helst vil ha med manuell kasse....
Du er nok ikke den første som sier det:) Men har ingen planer om å selge den på noen år nå som den straks er ferdig oppgradert... Hva skal man ha istedet da, V8 med automat og håpløse bakseter?